Sól tej i tamtej ziemi...

1. Data: 2011-05-13 21:28:45

Temat: Sól tej i tamtej ziemi...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was potrafi określić, jaki skład ma jego worek z solą?
U mnie to praktycznie NaCL i antyzbrylacz E536 oraz 39 mg/kg KIO3.

Tak jest i w morskiej (około 5 złotych za kilogram), i w biedronkowej
(chyba 55 groszy za kilogram), i Lidlowej (chyba 55 groszy za kilogram),
i w Realowej (chyba 55 groszy za kilogram)...

Jedne są sypkie, inne zbrylone (wrzucam do wanny -- rozpuszcza się bez
trudu) a inne z grubych kawałków, które nadają się albo do wanny, albo
do zmielenia...

-=-

IMO ważniejsza jest woda mineralna. Jakiej Wy używacie?
Jakiej do picia? Jakiej do mycia zębów? Jakiej do herbaty
czy kawy lub innych napojów? Jakiej do kąpieli?...

Ja lubię najtańszą -- około 20 groszy za litr...

Właśnie skończyła się (niewiele zostało) a nie mam ochoty na kupowanie
wody w pojemnikach pięciolitrowych czy wody po 35 groszy za litr...

-=-

Do picia kiedyś filtrowałem wodę w Bricie -- drogi interes.
Teraz też filtruję, ale nie zmieniam filtra co miesiąc. :)

Kwiatki podlewałem wodą, która mi zostawała po wymianie filtra -- kilka
litrów po zmianie było z zanieczyszczeniami węglowymi. Taka woda nie jest
trująca, ale ponoć warto ją lać do kwitków, nie do buzi. :)

Teraz nie mam kwiatków -- więc nie podlewam. ;)
(woda marnuje się -- zlewałem jakiś czas do ogromnego baniaka, później przestałem)

Do żelazka kiedyś lałem demineralizowaną -- drogo to kosztowało,
później (po zmianie żelazka) przeszedłem na gotowaną, czasami
leję prosto z filtra...

-=-

Więc jak z tą solą? :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2011-05-14 10:38:31

Temat: Re: Sól tej i tamtej ziemi...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 May 2011 23:28:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Do picia kiedyś filtrowałem wodę w Bricie -- drogi interes.

Filtruję w Bricie wodę na herbatę, kawę i na rosół, bo tu MUSI być miękka.
Do innych celów (inne zupy, gotowanie ziemniaków, ryżu, makaronu itp)
używam kranówki - mamy bardzo dobrą, tyle że bardzo zawapnioną.

> Teraz też filtruję, ale nie zmieniam filtra co miesiąc. :)

Ja muszę max co 3 tygodnie - wapnia jest tyle, że szok.

> Kwiatki podlewałem wodą, która mi zostawała po wymianie filtra - kilka
> litrów po zmianie było z zanieczyszczeniami węglowymi. Taka woda nie jest
> trująca, ale ponoć warto ją lać do kwitków, nie do buzi. :)

Robię tak samo.
W sezonie "niezimowym" używam deszczówki, którą zbieram w zbiorniku.

> Do żelazka (...)
> leję prosto z filtra...

Tak samo.

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

3. Data: 2011-05-14 13:17:11

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-14 12:38, Ikselka pisze:

> Filtruję w Bricie wodę na herbatę, kawę i na rosół, bo tu MUSI być miękka.
> Do innych celów (inne zupy, gotowanie ziemniaków, ryżu, makaronu itp)
> używam kranówki - mamy bardzo dobrą, tyle że bardzo zawapnioną.

Miałam filtr Instapure na kranie wiele lat, ale wreszcie go zdjęłam, bo
trudno dostać do niego filtry i te filtry sę droższe od filtrów do
Britty. Filtry do Britty można kupić wszędzie. Dzbanek mam dopiero od
jakiegoś miesiąca i jestem bardzo zadowolona.
Nie ma już kamienia w czajniku i jest super. Do żelazka też wlewam
filtrowaną wodę.

--
animka

4. Data: 2011-05-16 11:31:12

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

animka wrote:

> [...]
> jakiegoś miesiąca i jestem bardzo zadowolona.
> Nie ma już kamienia w czajniku i jest super. Do żelazka też wlewam

lol! kobieto. do żalezka to sie wlewa wode destylowana!!

5. Data: 2011-05-16 11:40:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 May 2011 13:31:12 +0200, R. P. napisał(a):

> lol! kobieto. do żalezka to sie wlewa wode destylowana!!

Dobre żelazka nie wymagają destylowanej, może być woda z kranu. Mam dosyć
stare ale świetne żelazko Kenwood - leję do niego wodę z filtra, kiedyś
wprost z kranu i jest ok ponad 10 lat. Z samooczyszczaniem, uderzeniem pary
itp bajerami. Nie zamierzam zmieniać.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

6. Data: 2011-05-16 13:13:05

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" m...@4...net

> Dobre żelazka nie wymagają destylowanej,

Nawet instrukcje pokazują lanie wody :) prosto z kranu.

> [...]
> kiedyś wprost z kranu i jest ok ponad 10 lat. Z samooczyszczaniem,
> uderzeniem pary itp bajerami. Nie zamierzam zmieniać.

Ja, gdy leję nieprzygotowaną, mam kamienie,
ale łatwo można je usuwać łomotnięciem pary.

-=-

Żelazka domagające się destylowanej wody to raczej przeżytek ćwierćwieczny.

-=-

Jako inicjator wątku nieśmiało przypomnę, że miało być o soli kuchennej.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

7. Data: 2011-05-16 15:32:38

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
>
> -=-
>
> Jako inicjator wątku nieśmiało przypomnę, że miało być o soli kuchennej.

Woda w kranie w wielu miastach jest tak twarda, że się robi kamień.
Dlatego i tak warto używać wody destylowanej.

8. Data: 2011-05-16 16:59:16

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." 4dd14396$0$2460$6...@n...neostrada.pl

> Woda w kranie w wielu miastach jest tak twarda, że się robi kamień. Dlatego i tak
warto używać wody destylowanej.

A lej co chcesz! ;) Jak masz suszarkę, to chyba takowa potrafi zlewać czystą wodę. :)

-=-

BTW lania... Do płukania warto dodawać płyny typu Lenor. :)
Ja, rzecz jasna, wybieram te płyny z napisem Sensitive -- po co lać wodę bez sensu...
;)
(bo ja jestem alergikiem -- w tych płynach ponoć nie ma alergenów)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2011-05-16 17:04:15

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "R. P." 4dd14396$0$2460$6...@n...neostrada.pl

> A lej co chcesz! ;) Jak masz suszarkę, to chyba takowa potrafi zlewać
> czystą wodę. :)

Ja zakamieniłem 2 żelazka wodą z kranu. To było porządne żelazko znanej
firmy... Od tamtej pory leję destylowaną i polecam :)

10. Data: 2011-05-16 18:21:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 May 2011 15:13:05 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
>
> -=-
>
> Jako inicjator wątku nieśmiało przypomnę, że miało być o soli kuchennej.

Otóż to. Wypada wszystko, co tam zatykało dziurki.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

rak z komórek neuroendokrynnych
Rużnice w obwodzie rąk
Osteoporoza - badania
Prośba o artykuł, albo namiary
w XXI wieku nie można wyleczyć bezsenności...