Solaris...

1. Data: 2007-06-23 21:16:05

Temat: Solaris...
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...na Polsacie wlaśnie "leci" ;)
Psycho-S[y]F[o]-logia made by Lem ;P

2. Data: 2007-06-24 08:19:41

Temat: Re: Solaris...
Od: "ari" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:f5k3pk$c8k$1@news.onet.pl...
> ...na Polsacie wlaśnie "leci" ;)
> Psycho-S[y]F[o]-logia made by Lem ;P

Która wersja? Wydanie w reżyserii Andrieja Tarkowskiego, strasznie styrane
przez Lema, czy wydanie w reżyserii Soderbergha, które Lem nadaną mu mocą
rozgrzeszył?

3. Data: 2007-06-24 09:05:42

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ari" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przez Lema, czy wydanie w reżyserii Soderbergha, które Lem nadaną mu mocą

Wtóre. ;)
Miałem humor obejrzeć całość...
Mhmmm...może i eshatoS[y]F[o]logię w tym dziele da się dostrzec. :)

4. Data: 2007-06-24 09:15:59

Od: "ari" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wtóre. ;)
> Miałem humor obejrzeć całość...
> Mhmmm...może i eshatoS[y]F[o]logię w tym dziele da się dostrzec. :)

No to, Panie, uważaj na słowa, bo to jeden z moich ulubionych filmów
Soderbergha. Uważam go za idealną ekranizację Solaris. Soderbergh wyrżnął z
książki Lema wszystki szity i pierdoły, typu te jego pseudofilozoficzne
rozkminy na temat kosmosu i tak dalej, i postawił na wątek winy i
odkupienia. Bardzo spokój tego filmu. I jego inteligencję. Soderbergh miał
zresztą z Klunejem za ten film nieźle przerąbane, ponieważ oni generalnei
zarabiają na życie szitami typu Ocean's 11 i tak dalej, to na konferencjach
po premierze dziennikarze się dopytywali, o co chodzi w tym filmie i czemu
ta laska się ciągle pojawia.

Za to Tarkowski chciał zrobić "ruską wersję Odysei kosmicznej", a wyszedł mu
najgorszy film w jego karierze, zalatujący tandeciarstwem jakich mało.

5. Data: 2007-06-24 09:55:44

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser "ari" <a...@w...pl> wrote ...

> [...]
> wyrżnął z książki Lema wszystki szity i pierdoły, typu te jego
> pseudofilozoficzne rozkminy na temat kosmosu i tak dalej, i postawił na

Podzielam zdanie. To film dla dojrzalego widza. Mistrzowski wrecz.
Natomiast nudny dla nastolatka, co wlasnie przeczytal "Niezwyciezonego", a o
milosci tyle wie, co z filmow porno.

--
(STS)
Głupstwo w blasku sławy najczęściej bywa nierozpoznane. [Mrożek]

6. Data: 2007-06-24 10:00:51

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
konferencjach
> po premierze dziennikarze się dopytywali, o co chodzi w tym filmie i czemu

Nie ma się o co ari[j]ku rzucać... ;)
Ja tam jakoś sobie poradziłem z odnalezieniem ukrytych znaczeń [i być może
nawet myśli przewodniej] -widać polskie szkoły + stare ciagoty do SF +
conieco zestarzałego już nieco kato-religizmu mnie niejako przygotowało na
takie "doS[y]Fiadczenie kult-u-larne" :P
Przeciez wspomniałem że nawet swoistą eschato-logię da się stamtąd niejako
wycisnąc -co prawda w wersji wprost z żydo-masońskiego scjentyzmu ale to już
zawsze cuś! ;)

> Za to Tarkowski chciał zrobić "ruską wersję Odysei kosmicznej", a wyszedł
mu
> najgorszy film w jego karierze, zalatujący tandeciarstwem jakich mało.

Więc narzućmy nań zasłonę miłosiernego milczenia...
;)

7. Data: 2007-06-24 10:04:12

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser "Sky" <s...@o...pl> wrote ...

> Więc narzućmy nań zasłonę miłosiernego milczenia...
> ;)

Amen.

8. Data: 2007-06-24 11:00:55

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> napisał w wiadomości
> Newsuser "ari" <a...@w...pl> wrote ...

> Podzielam zdanie. To film dla dojrzalego widza. Mistrzowski wrecz.
> Natomiast nudny dla nastolatka, co wlasnie przeczytal "Niezwyciezonego", a
> milosci tyle wie, co z filmow porno.

No cóż...wg mnie Solaris traktuje nie tyle o miłości co o jej
nieumiejętności...i to w sposób dość powierzchowny [również niezdarne
poruszania się narratora w temacie winno-odkupieńczym]
-ale czego się można więcej spodziewać po takich tfórcah?! ;)

Mistrzostwo?
Eeeee...nie przesadzaj StaSi[dork]u! ;)
W skali 1-10 cieńka 4reczka
-i to za uproszczenia i spłycenia właśnie
a nie jakąś "niejasność"... :P

9. Data: 2007-06-24 11:17:01

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser "Sky" <s...@o...pl> wrote ...

> Mistrzostwo?
> Eeeee...nie przesadzaj StaSi[dork]u! ;)
> W skali 1-10 cieńka 4reczka
> -i to za uproszczenia i spłycenia właśnie
> a nie jakąś "niejasność"... :P

Jak zrozumiesz, to dasz 10 :) ale sztuka jest juz taka, ze do jednego trafia
a do innego nie.
Rzecz indywidualna i dlatego tak ceniona od tysiacleci.

P.S.
A za to, ze dales bez uprzedzenia crossposta na religie, bedziesz sie w
Piekle smazyl, bo z Czyscia nie wyjdzisz ;)

(STS)

10. Data: 2007-06-24 11:21:58

Od: "<oo>___~*" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Jun 2007 13:17:01 +0200, Stanislaw Sidor napisał(a):

> [...]
> A za to, ze dales bez uprzedzenia crossposta na religie, bedziesz sie w
> Piekle smazyl, bo z Czyscia nie wyjdzisz ;)

Niekoniecznie, bo ja siedze sobie na pl.soc.religia
i sprawia mi przyjemność śledzenie tej rozmowy :o)
Film wczora oglądnąłem, książki nie czytałem,
Lema osobiście nie lubię :o/ ale życzę mu jak
najlepiej, kto wie, może właśnie teraz doznaje
odpuszczenia..., a może ja doznaję...,
a może wszyscy doznajemy...,
którzy o tym myślimy...

<oo>___ ~* - `@'-
( _ ) . _ ) wolność ! równość ! braterstwo !
-|- Dobry Bóg miłuje swoich nieprzyjaciół... -|-

1 Kor 13:13
8. Miłość nigdy nie ustaje...
(BT)

Zyczenia na niedzielny ranek...