Sos do spaghetti

1. Data: 2005-09-18 21:21:30

Temat: Sos do spaghetti
Od: "interkas" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

spedzilem ostatnie kilkanascie minut na przeszukiwaniu archiwum grupy, oraz
googlowalme troche, ale nic w tym temacie znalezc nie moglem,
interesuje mnie dobry sosik do spaghetti, jakby ktos mial jakis sprawdzony
przepis chetnie go poznam,
z gory dzieki!!
Pozdr. Piotrek

2. Data: 2005-09-18 21:24:41

Temat: Re: Sos do spaghetti
Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** interkas <i...@p...onet.pl>:

> [...]
> oraz googlowalme troche, ale nic w tym temacie znalezc nie moglem,
> interesuje mnie dobry sosik do spaghetti, jakby ktos mial jakis

http://groups.google.com/group/pl.rec.kuchnia/msg/13
2ea54433dba8db?dmode=source

> z gory dzieki!!
> Pozdr. Piotrek

NP

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

3. Data: 2005-09-18 21:28:57

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2005 23:21:30 +0200, Waćpanna lub waćpan interkas, w
wiadomości <news:dgkloq$ufu$1@news.lublin.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> googlowalme troche, ale nic w tym temacie znalezc nie moglem,
> interesuje mnie dobry sosik do spaghetti, jakby ktos mial jakis sprawdzony

To kiepsko googlowałeś. Mnóstwo propozycji.
http://glinki.com/?l=ssjdvy
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2005-09-18 22:29:38

Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest wiele prostych sosow. Na szybko mozesz chwilke podsmazyc na oliwie z
oliwek Extra Vergine (!!) pokrojony czosnek (kilka zabkow), moze byc
czerwona cebula, ok 2 malych (ale nie musi) , kilka swiezych pomidorow i
suszone lub swieze chili. Po ugotowaniu spaghetti (lub innej pasty al dente)
polewasz go lekko oliwa z oliwek i mieszasz z sosem, posypujac swiezymi
liscmi bazylii.

Drugi wariant, to pesto (nie bede ci wyjasnial,sam poszukaj), sos ze
swiezych borowikow, swiezego lososia, albo swiezych lisci szpinaku i kilku
zabkow czosnku i wiele innych sosow, sam zaimprowizuj. Wszystko na bazie
oliwy Extra vergin i posypane liscmi bazylii
Smacznego,

Marcin

5. Data: 2005-09-18 22:37:52

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 septembre 2005 ? 00:29:38, dans <dgkpoi$slh$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Jest wiele prostych sosow. Na szybko mozesz chwilke podsmazyc na oliwie z
> oliwek Extra Vergine (!!)

bzdura, przepraszam

> [...]
> zabkow czosnku i wiele innych sosow, sam zaimprowizuj. Wszystko na bazie

takoz...

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2005-09-18 22:40:15

Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego bzdura???? Czesto bywam we Woszech, tak sie tam nauczylem, sam
czesto robie to w domu i jest smaczne?

Jakies konkrety, dlaczego bzdura??

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

7. Data: 2005-09-18 22:49:35

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Sep 2005 00:40:15 +0200, Waćpanna lub waćpan Marcin, w
wiadomości <news:dgkqch$p5$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Dlaczego bzdura???? Czesto bywam we Woszech, tak sie tam nauczylem, sam
> czesto robie to w domu i jest smaczne?

bo smażenie na oliwie E.V. pozbawia ją wszystkich własciwości za jakie ją
cenimy

i prośba - odpisuj pod wypowiedzią poprzednika, tak, jak ja zrobiłam w
stosunku do Ciebie

--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
Wierzyć jest łatwiej niż myśleć.

8. Data: 2005-09-18 22:51:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 septembre 2005 ? 00:40:15, dans <dgkqch$p5$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Dlaczego bzdura???? Czesto bywam we Woszech, tak sie tam nauczylem, sam
> czesto robie to w domu i jest smaczne?

> Jakies konkrety, dlaczego bzdura??

nie bierz tego osobiscie. pare razy o tym pisalam : smazenie na oliwie
wyciskanej na zimno w celu zachowania olejkow aromatycznych (extra
virgin) jest bez sensu. placisz wyzsza cene od normalnej oliwy
poniewaz jest wyciskana na zimno i pozybywasz sie tego w czasie
smazenia :-(

wlosi to juz dawno zrozumieli i nikt na extra virgin nie smazy (chyba
ze nie ma innej oliwy pod reka).

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2005-09-18 22:56:48

Od: "Marcin" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, zgadzam sie ze sie pozbawia pewnych wlasciwosci oliy,ale nie jest to
zbrodnia i potrawa na tym nie traci,a nawet zyskuje porownujac np smazenie
na oleju slonecznikowym. Od przynajmniej 10-12 lat innej oliwy nie kupilem,
a zapach samzacego sie czosnku na oliwie EV jest niepowtarzalny i aromat
potrawy rowniez (mimo,ze moze traci jakies wlasciwosci). Zanm duzo Wlochow,
Hispzanow lub Grekow ktorzy tez nie wyobrazaja sobie smazenia lub duszenia
na innym rodzaju tluszczu!!

Pozdrawiam,

Marcin

10. Data: 2005-09-18 23:06:32

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 septembre 2005 ? 00:56:48, dans <dgkrbg$2ss$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> [...]
> a zapach samzacego sie czosnku na oliwie EV jest niepowtarzalny i aromat

jak mowia francuzi : to co najwazniejsze w domowych konfiturach to ich aromat w
czasie smazenia, co do jedzenia to lepiej kupic gotowe w sklepie :D

> (mimo,ze moze traci jakies wlasciwosci). Zanm duzo Wlochow,
> Hispzanow lub Grekow ktorzy tez nie wyobrazaja sobie smazenia lub duszenia
> na innym rodzaju tluszczu!!

nie chodzi o rodzaj tluszczu ale o jakosc, zreszta zrozumiales o co
chodzi :)

ps. pisz *pod* postem na ktory odpisujesz, prosze (piszesz ciekawie, i
szkoda by bylo cie kf)

Ewcia

--
Niesz

Lasagna?
Dziś były gołąbki bez mięsa
Dni Dyni - zakupy
pożywienie sattwiczne
jak samodzielnie zrobić dobre prosciutto ?