Lasagna?

1. Data: 2005-09-18 20:52:47

Temat: Lasagna?
Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robiłem ostatnio dwa razy Lasagne - w sumie tragicznie nie wyszła ale
zawsze coś mi się nie podobało. :\

Pierwszy raz zrobiłem z mięsem (wołowe mielone obsmażone z czosnkiem w
oliwie), serem (Rokpol i Mozarella) i sosem pomidorowym (mojej roboty -
dawałem tu przepis z okazji szybkiej kolacji dla dwojga). Problem miałem
z makaronem - byłem trochę skacowany ;) (a musiałem jakoś zużyć
składniki bo by się popsuły) i źle obgotowałem makaron na to. Tzn.
wrzuciłem do garnka (tak jak normalnie makaron - z reguły wychodzi mi
bardzo dobry, osolona woda, trochę oliwy, wolny ogień, duży gar itd.)
ale się niemiłosiernie posklejały - połowę musiałem wyrzucić, z reszty
zrobiłem i było całkiem OK.

Wczoraj zrobiłem z samym serem (bez mięsa) i z nieugotowanego makaronu -
dałem więcej sosu, sporo oliwy i od czasu do czasu podlewałem sosem w
krytycznych miejsach - makaron dużo "pije". No ale i tak wyszła prawie
OK tylko nieco sucha.

Więc:

1. Jak ugotować makaron aby się nie posklejał?
2. Lepiej robić z ugotowanego czy suchego?
3. Co można jeszcze dodać zamiast mięsa (moja kochanka nie lubi). ;)
Myślałem o białym serze czy rukoli czy szpinaku (jak przygotować taki
farsz?).
4. Co robić aby była soczysta, makaron nie wysychał zbytnio u góry?

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

2. Data: 2005-09-18 21:12:47

Temat: Re: Lasagna?
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski <k...@g...com> napisał(a):

> 1. Jak ugotować makaron aby się nie posklejał?

partiami, w zależności od wielkości garnka po 2-3 płaty aby pływały obok siebie

> 2. Lepiej robić z ugotowanego czy suchego?

z suchego

> 3. Co można jeszcze dodać zamiast mięsa (moja kochanka nie lubi). ;)
> Myślałem o białym serze czy rukoli czy szpinaku (jak przygotować taki
> farsz?).

Szpinak jest klasyką lasagne . A mozna (jak to do makaronu dać wszystko). Z
ratatują wyszło mi kiedyś bardzo, bardzo.

> 4. Co robić aby była soczysta, makaron nie wysychał zbytnio u góry?

beszamel, duużo beszamelu. Niech makaron pije z beszamelu, a farsz niech
będzie smakiem zasadniczym.

3. Data: 2005-09-18 21:17:10

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2005 22:52:47 +0200, Waćpanna lub waćpan Konrad Kosmowski,
w wiadomości <news:vl0103-5t2.ln1@kosmosik.ath.cx> zawarł, co następuje:

> 2. Lepiej robić z ugotowanego czy suchego?

Ja robię z suchego, ale daję odpocząć lazanii przed wejściem do pieca,
siedzi sobie zalana sosem przez jakieś pół godziny najpierw.

> 3. Co można jeszcze dodać zamiast mięsa (moja kochanka nie lubi). ;)
> Myślałem o białym serze czy rukoli czy szpinaku (jak przygotować taki
> farsz?).

Polecam farsz szpinakowo-serowy. Szpinak dusisz na masle, dodajesz do smaku
czosnek i inne przyjemne przyprawy, ale bez soli. Sól będzie z sera. Ser
daję Lazur, błękitny, jak szpinak już uduszony, grzeję jeszcze aż do
rozpuszczenia sera.

Poza tym niezłe jest do tego, na inna warstwę nadzienie
pieczarkowo-ostropapryczkowo-pomidorowe, które otrzymuję z duszenia
pieczarek, z puszką pomidorów i odpowiednią ilością ostrej papryczki. Plus
koneicznie zioła.

Aha, ja nie używam sosu pomidorowego, tylko robię lazanię w beszamelu, a na
spód jeszcze dodatkowo kwaśna smietana.

> 4. Co robić aby była soczysta, makaron nie wysychał zbytnio u góry?

Przykryć :) Odkryć dopiero na koniec, jak np. posypujesz serem i chcesz
ładnie zrumieniony wierzch.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2005-09-18 21:21:58

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** turecky <t...@g...pl>:

> partiami, w zależności od wielkości garnka po 2-3 płaty aby pływały
> obok siebie

:\

Może są jakieś sprytne gadżety do tego? Jakby nie patrzeć ugotować płat
to kilka min. - a potrzebuję z 20 płatów na jedno danie, trochę długo...

> z suchego

Bo, ponieważ, dlatego że... ?

Tzn. nie wiem - mi ta z ugotowanego lepiej smakowała. Była taka bardziej
pulchna.

> [...]
> wszystko). Z ratatują wyszło mi kiedyś bardzo, bardzo.

> beszamel, duużo beszamelu. Niech makaron pije z beszamelu, a farsz

Tzn. z farszem to nie wiem - dać dużo sera to może się wydać ciężkawe,
IMHO to musi być mieszanka.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

5. Data: 2005-09-18 21:42:07

Od: "tercjan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam, Ti`Ana
> "The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
> Nigdy nie dawaj się siłą. Oddawaj się dobrowolnie.

Ciekawa sygnaturka.
Ale to na marginesie.
Dziecko, skąd w Tobie tyle wiedzy kulinarnej?

tercjan

6. Data: 2005-09-18 21:44:25

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2005 23:42:07 +0200, Waćpanna lub waćpan tercjan, w
wiadomości <news:dgkn0l$agg$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Ciekawa sygnaturka.

Losowa.

> Ale to na marginesie.
> Dziecko, skąd w Tobie tyle wiedzy kulinarnej?

Praktyka :) Gotuję dopiero od niecałych pięciu lat (na poczatku pomidorowa i
naleśniki), ale i tak to już trochę daje.
I nie dziecko tej. Młodzież jeszcze zdzierżę :>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
Moraliści to ludzie, którzy drapią się tam, gdzie innych swędzi.

7. Data: 2005-09-18 21:52:51

Od: "tercjan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Praktyka :) Gotuję dopiero od niecałych pięciu lat (na poczatku pomidorowa
> naleśniki), ale i tak to już trochę daje.
> I nie dziecko tej. Młodzież jeszcze zdzierżę :>

Ależ Dziecko Ty masz dopiero 23 lata.

tercjan

8. Data: 2005-09-18 22:05:58

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2005 23:52:51 +0200, Waćpanna lub waćpan tercjan, w
wiadomości <news:dgknkp$bkq$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Ależ Dziecko Ty masz dopiero 23 lata.

Niezłe informacje... ciekawe, skąd :>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
Pierwsza noc na szubienicy jest najgorsza.

9. Data: 2005-09-19 08:48:13

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2005 23:52:51 +0200, Waćpanna lub waćpan tercjan, w
wiadomości <news:dgknkp$bkq$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Ależ Dziecko Ty masz dopiero 23 lata.

No dawaj, kto Ci te kity wciska :D
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
Mamo, On obgryza babci paznokcie... Jasiu! Przestań! Bo zamknę trumnę!

10. Data: 2005-09-19 09:18:42

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jak ugotować makaron aby się nie posklejał?

ja nie gotuję za dużo czasu się marnuje

> 2. Lepiej robić z ugotowanego czy suchego?

lepszy suchy układasz na beszamel i sos mięsno warzywny lub warzywny i samo
dojdzie tylko dobry makaron trzeba kupić bo imho lubella jest za twarda

> 3. Co można jeszcze dodać zamiast mięsa (moja kochanka nie lubi). ;)

ja robiłam z marchewką i groszkiem (mrożonka w kostkę) pomidory bez skórek
cebula można jeszcze dodać paprykę w różnych kolorach i żeby sos za gęsty
nie był bo wtedy ładnie w makaron się wchłonie

> 4. Co robić aby była soczysta, makaron nie wysychał zbytnio u góry?

no to oczywiście beszamel duże ilości
ja przekładam następująco

na dno beszamel na to makaron potem sos warzywny i na to ser żółty a na to
znowu beszamel makaron itd., na wierzchu powinien być beszamel z serem aby
się nie wysuszał makaron i ostatnio jak zrobiłam suuppeerr wyszło i makaron
był akurat miękki nie za twardy i nie rozgotowany

Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Dziś były gołąbki bez mięsa
Dni Dyni - zakupy
pożywienie sattwiczne
jak samodzielnie zrobić dobre prosciutto ?
Szprotki dla głodego