Sos pomidorowy do makaronu

1. Data: 2002-10-12 14:17:45

Temat: Sos pomidorowy do makaronu
Od: "Aldona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy zna ktoś z was bardzo dobry sos do makaronu- nie taki zwykły tylko coś
innego....
Pzdr
Aldona

1. Data: 2002-10-12 17:11:11

Temat: Re: Sos pomidorowy do makaronu
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Aldona wrote:

> Witam
>
> Czy zna ktoś z was bardzo dobry sos do makaronu- nie taki zwykły tylko coś
> innego....

pomidorowy?
A tak na przykład (moja wersja, bom leniwy):
na oleju podszklić cebulę, parę ząbków czosnku (zależy ile się lubi, ja daję
2-4 zęby), dodać przecier pomidorowy, taką łygę + podatek (duża mała
puszka, na przykład). Lekko podsmażyć, dodać mąki, nie za dużo,
łyżeczkę-dwie. Po minucie dodać kieliszek wytrawnego wina czerwonego, nie
za aromatycznego, trollinger na przykład. Kieliszek wypić. Dodać (jak się
ma) chile ancho, ze 2, 3 sztuki drobno pokrojone. Jak się nie ma chile
ancho, to jedną paprykę czerwoną (drobno pokrojoną) i tyle chili ile się
lubi. Dodać puszkę pomidorów bezskórkowych. Przyprawić solą lub sosem
sojowym. Dodać 2-3 listki bobkowe. Pypkać na wolnym ogniu jakieś 10minut,
aż będzie gęste. Wyłowić bobek. Dodać słoiczek (znowu dobra łyga + podatek)
kaparów. jeszcze jakieś 5 minut pypkać, dodać ewentualnie soli, papryki,
octu balsamico, jak za mało kwaśne kapary i wcinać z makaronem. Mięsożerni
mogą na samym początku dać drobno pokrojony boczek, ale ja na ogół nie
daję.

Waldek

1. Data: 2002-10-12 19:09:02

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ostatnio zrobilam cos co bylo smaczne bo uwielbiam wariacje na temat
makaronow. Sos jasny ;-).
Cebulka pokrojona w talarki, do tego dodane troszke parowki (akurat to bylo
w lodowce ale na moj gust super byloby z boczkiem), do tego zoltej papryki
dodalam. Jak wszystko sie ladnie podsmazylam dalam troszke rosolku, jak
papryka zmiekla zalalm to wszystko smietana. Zagotowac, doprawic sola i
bialym pieprzem - pychaaaaaaaaaaaa.

Drugi sos - czosnek i cebulke podsmazyc na oliwie dodac szpinak, poddusic i
rowniez zalac smietana. Doprawic do samku.

Sos nr. 3 podgotowac brokuly, na oliwe z czosnkiem wrzucic brokuly,
podsmazyc i tez dac smietanki ;).

Sos nr. 4 - miesko mielone podsmazyc na oliwie z czosnkiem i posiekana
cebulke, dodac pieczarki, wkroic pomidory i czekac az puszcza sok, mozna tez
dac przecier albo sok zamiast calych pomidorow. Doprawic bazylia, oregano
oraz sola ofc.

Wersja zimowa makaronu ;) - podsmazyc boczek, na masle zeszklic cebulke.
Wymieszac z makaronem i posypac parmezanem.

Sos.nr.5 zeszklic na masle cebulke, dodac czosnek, zalac sokiem pomidorowym,
doprawic bazylia i oregano. Nastepnie zdjac z gazu i dodac do tego
wszystkiego serek homo (w oryginale ricotta) i wymieszac. Smakuje swietnie z
grubymi rurkami.

Mam nadzieje ze na razie starczy ;))))

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-12 22:04:45

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> Drugi sos - czosnek i cebulke podsmazyc na oliwie dodac szpinak, poddusic
> rowniez zalac smietana. Doprawic do samku.

to jest sosik? Eh.. ja to moge kilogramami od razu z garnka czy patelni
wyjadac. Pyyyycha
Uwielbiam dobry szpinak.

A tak wogole skad ty masz tyle pomyslow kolezanko? Jejku.. a jeszcze
niedawno nie posadzilabym cie o ugotowanie czegos bardziej skomplikowanego
niz jajecznica. Moa culpa czy jak to sie tam pisze heheeh
Kropelka

1. Data: 2002-10-13 10:28:07

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja droga Agniesiu - moja siostra mieszka w Rzymie wiec czesto sobie tam do
niej jezdze i chadzam do roznych tratorii. Od polnocy po poludnie Wloch jest
chyba tyle wariacji makaronowych tam co metrów kwadratowych Wloch.

Szpinak zalany smietana tak zeby bylo rzadkie - to jest sosik ;-).

Pisze sie mea culpa ;P a jajecznice ostatnio nauczylam sie robic o smaku
pizzy - zarabista :))).

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-13 11:17:20

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisze sie mea culpa ;P a jajecznice ostatnio nauczylam sie robic o smaku
> pizzy - zarabista :))).
A jak?
bo ja tez juz tysiace wariacji na temat jajecznicy przerabiam. Ciacho
ubustwia jajka w kazdej postaci i zjada je w ilosciach hurtowych a ja staram
sie to urozmaicic na wszelkie sposoby.
wiec moze podrzucisz jakies propozycje dan z jajek?
Kropelka

1. Data: 2002-10-13 11:28:36

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wle dla Ciacha podaje przepis na jajecznice a on mnie nie lubi...wrrrrrrr.
Sklad - cebulka, salami (tak!), pomidory wrzycamy na maslo, czekamy az zrobi
sie paciajka, wbijamy jajka, dodajemy zoltego sera i mieszamy do porzadanej
konsystencji (jak kto lubi). Nastepnie przyprawy (!) - troche bazyli,
oregano, soli, pieprzu i przyprawy do pizzy.

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-13 11:56:55

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konsystencji (jak kto lubi). Nastepnie przyprawy (!) - troche bazyli,
> oregano, soli, pieprzu i przyprawy do pizzy.
mniam mniam. Ale to juz znam:-) To moja wersja bo ciacho nie przepada za
zoltym serem
Ja tez uwielbiam z serkiem topionym.. takim z ziolami najlepiej.Pyyyyycha..
zupelnie inaczej niz z serem zoltym
A ostatnio jestesmy na etapie pieczarkowej. Z tym ze cala patelnia pieczarek
zalana jajkami.. czyli bardziej pieczarki w jajku niz jajecznica z
pieczarkami.. do tego sporo papryki i pieprzy .. mniam.
Kropelka

Florencja
Kotlet po walijsku
drozdze instant