Sośnica.

11. Data: 2004-07-27 23:21:53

Temat: Re: Sośnica.
Od: "lolo" <l...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:ce4ne7$74q$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Niekoniecznie. Widzialem w sprzedazy male sosnice za cene ponizej 40
zl
> (moze nawet ponizej 30 zl - w tej chwili nie pamietam).

Za tyle to kupiłem trzy lata temu. W Resgalu na wiosnę widziałem
ubiegłoroczne przecenione ze 150 na 70 złotych

> Co do odpornosci sosnicy, to radzi sobie bezproblemowo w Rzeszowie,
bez
> zabezpieczania na zime. Rosnie w dosc oslonietym miejscu. U mnie jej
nie
> ma, bo nie mialem juz na nia miejsca.

Rzeszów hmm..
Pierwszą zimę przeżyła bezproblemowo okręcona włóknina ale w tej zimy
nie zabezpieczyłem nic w ogrodzie ze względu na założony gips na obu
rękach i sośnica ucierpiała, częściowo igły zbrązowiały i opadły
szkoda... Tak, że polecam zabezpieczanie zwłaszcza młodych egzemplarzy
szczególnie w Rzeszowie.

--
Pozdrawiam Lolo
L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

12. Data: 2004-07-28 05:35:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:dVsNc.18454$AF6.18317@fe1.columbus.rr.com...

| A zielone?

Gdyby wszystko, co sadzone, byłoby pstrokate, to nie byłoby żadnego efektu
poza oczopląsem. Zielony musi być dla odpoczynku oczu chociażby:-) A
proporcje układają się chyba jak 5:100 na korzyść zielonych.

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2004-07-28 15:42:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"lolo" <l...@o...onet.pl> wrote in message

> [...] polecam zabezpieczanie zwłaszcza młodych egzemplarzy
> szczególnie w Rzeszowie.

Nie mam wplywu na opieke nad opisanym okazem. W mojej ocenie na pewno nie
jest to najgorsze miejsce w miescie gdzie moglby rosnac (pod wzgledem
mikroklimatycznym).
Rosnie juz pare lat. Jest wielkosci doroslego czlowieka i ma sie bardzo
dobrze.

Pozdrawiam,
Bpjea

14. Data: 2004-07-28 15:46:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> A zielone?

O to mi wlasnie chodzi :)
To przeciez bardzo ladny kolor - po co udziwniac sprawe? Samych odcieni
zieleni jest mnostwo.

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2004-07-28 15:52:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Podpisuje się pod tym co napisała Basia, z kolorowymi ogród jest wesoły
:)

Czy kwiaty sa za malo kolorowe, by jeszcze liscie do tego mieszac?
Takie rosliny sa w pewnym sensie wybrakowane - wbrew naturze. Gorzej
rosna, sa wrazliwsze na warunki srodowiskowe od form zielonych.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2004-07-28 19:18:31

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:ce8j54$t2g$3@atlantis.news.tpi.pl...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Czy kwiaty sa za malo kolorowe, by jeszcze liscie do tego mieszac?

U mnie czasem kwiatów brakuje. Liście je zastepują.

> Takie rosliny sa w pewnym sensie wybrakowane - wbrew naturze. Gorzej
> rosna, sa wrazliwsze na warunki srodowiskowe od form zielonych.

I co z tego, ze gorzej rosną? Mi to nie przeszkadza :)) A jakby było
zupełnie wbrew to by naturalnie nie powstawały :)

Pozdrawiam
Kaśka

17. Data: 2004-07-28 21:02:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| Takie rosliny sa w pewnym sensie wybrakowane - wbrew naturze. Gorzej
| rosna, sa wrazliwsze na warunki srodowiskowe od form zielonych.

Zbytnia generalizacja. Najszybciej rosnącym iglakiem w moim ogrodzie jest
pewien żółtoigielny cyprysik:-)Berberysy kolorowe, leszczyna czerwonolistna,
żywotnikowiec z lekka variegata, masa trzmielin pnących itp.itd. - to
rośliny niemalże "żelazne", odporne na bardzo kiepskie warunki i pięknie
rosnące.

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2004-07-28 22:13:16

Od: "lolo" <l...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:ce8j53$t2g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Rosnie juz pare lat. Jest wielkosci doroslego czlowieka i ma sie
bardzo
> dobrze.

Jeśli to nie sprawiło by problemów chętnie zobaczył bym ten okaz

gg 3975492

19. Data: 2004-07-29 15:20:08

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to nie sprawiło by problemów chętnie zobaczył bym ten okaz

Jestes z Rzeszowa?

Pozdrawiam,
Bpjea

20. Data: 2004-07-29 15:41:14

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] A jakby było
> zupełnie wbrew to by naturalnie nie powstawały :)

W naturalny sposob zanikalyby :P
Czlowiek je sztucznie podtrzymuje.

Pozdrawiam,
Bpjea