Jak pozxbyć się os ?

1. Data: 2004-07-25 10:19:48

Temat: Jak pozxbyć się os ?
Od: "Krzysiek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy macie pomysł jak skutecznie pozbyć się os przy stole ogrodowym? Są tak
upierdliwe , że nawet kawy nie można wypić w ogrodzie.

Dzięki za dobre rady z góry

Krzysiek

2. Data: 2004-07-25 12:13:30

Temat: Re: Jak pozxbyć się os ?
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy macie pomysł jak skutecznie pozbyć się os przy stole ogrodowym? Są tak
> upierdliwe , że nawet kawy nie można wypić w ogrodzie.

straż pożarna, pomaga skutecznie

pozdr
Ania

3. Data: 2004-07-25 12:19:45

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysiek napisał:
> [...]
>
> Czy macie pomysł jak skutecznie pozbyć się os przy stole ogrodowym? Są tak
> upierdliwe , że nawet kawy nie można wypić w ogrodzie.

Ja je najpierw odganiam.
A jak to nie pomaga to, niestety, zabijam - uderzam osę zewnętrzną
stroną dłoni, tak aby upadła na ziemię/podłogę - mocno, żeby ją
oszołomić - i takiego oszołoma zadeptuję. Może to mało humanitarne ale
dostają sygnał ostrzegawczy. Howgh.

roger

4. Data: 2004-07-25 13:51:50

Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
wszystko fajnie, ale tu trzeba dotrzeć do gniazda, a nie zabijać, czy gonić
pojedyncze sztuki.
Polecam zarezerwować sobie 15 minut cierpliwości i popatrzeć dokąd osy
latają (może przydać się do tego też lornetka). Jak się już wypatrzy gdzie
mają gniazdo to są dwa rozwiązania: albo
1. wytruć je samemu - u mnie były 2 gniazda pod dachem i pomógł środek w
aerozolu "Propal".
albo :
2. wezwać straż pożarną - oni są zobowiązani do likwidowania zagrożeń i
jeżeli takowe jest to zrobią z osami porządek gratis. Gorzej, jak uznają, że
zagrożenia nie było tylko fanaberie działkowiczów - trzeba będzie zapłacić
za przyjazd.

pozdrawiam
JacK

5. Data: 2004-07-25 16:04:46

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> wszystko fajnie, ale tu trzeba dotrzeć do gniazda, a nie zabijać, czy
gonić
> pojedyncze sztuki.
> pozdrawiam
> JacK

Ja sama poradziłam sobie z gniazdami os. Akurat przez lato tak bardzo
nie przeszkadzały i dlatego mogłam zaczekać z robotą na zimę. Okazało się że
zakładały gniazda na strychu w odosobnionym budynku gospodarczym. Zimą
weszłam tam po drabinie i pozdejmowałam z sufitu wszystkie gniazda, ponieważ
jak gdzieś czytałam osy powracają do swoich gniazd powiększając je z roku na
rok. Bardzo dobrze służyły mi za podpałkę do kominka.

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-07-25 20:14:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
ponieważ
| jak gdzieś czytałam osy powracają do swoich gniazd powiększając je z roku

Osy zakładają co roku nowe gniazdo. W mojej szopie (potworne szczeliny w
ścianach) wiszą jeszcze resztki kilku starych gniazd na ścianie tylnej i na
bocznych. W tym roku gniazdo jest tuż nad drzwiami wejściowymi. Na szczęście
osy i ja jesteśmy zaprzyjaźnione:-) Cieszę się, że szerszenie nie wróciły!

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-07-25 20:26:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> [...]
> osy i ja jesteśmy zaprzyjaźnione:-) Cieszę się, że szerszenie nie wróciły!

A ja mam wrażenie, ze osy sa jednak bardziej złośliwe.

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-07-25 21:03:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> A ja mam wrażenie, ze osy sa jednak bardziej złośliwe.

Sa rozne osy. Niektore (jak pisze w watku o mikurze) sa sprzymierzencami ogrodnikow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-07-25 21:29:26

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:
> Witam
>
> Czy macie pomysł jak skutecznie pozbyć się os przy stole ogrodowym?
> Są tak upierdliwe , że nawet kawy nie można wypić w ogrodzie.
>
> Dzięki za dobre rady z góry

Jeśli gniazdo jest gdzieś pod dachem, to strąć je i wynieś gdzieś daleko. I
nie wkładaj palca do otworu:)))
Jeżeli jest to dziura w ziemi, to gorzej. I te są jakieś agesywniejsze.
Miałem takie w zeszłym roku. Przyłożenie kamienia na otwór zaowocowało nową
dziurą, wykopaną przez nie w ciągu nocy 30 cm dalej. (jak one to robią???).
Przyduszałem je benzyną, psikałem Raidem i nic. Jeszcze w październiku były
niedobitki.
Ale w końcu, późną jesienią, zaaplikowałem im taką dawkę, że w tym roku ich
nie ma.
One zresztą by mi nie przeszkadzały, ale były dosłownie metr od grządki i
atakowały.
Mam ich wiele również w ścianach / balach domu, olewam je i jakoś sobie
żyjemy:)

moon

10. Data: 2004-07-25 21:42:41

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Sa rozne osy. Niektore (jak pisze w watku o mikurze) sa sprzymierzencami
ogrodnikow.

Ano:-)

Ale ja długo będę pamietać jak wjechałam kosiarką w gniazdo:(

Pozdrawiam
Marta

A jak sie nazywa ten kwiatek ... :D
winobluszcz pieciolistny problem