Srodki antykoncepcyjne - za darmo

21. Data: 2003-11-28 09:54:51

Temat: Odp: Srodki antykoncepcyjne - za darmo
Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lidia_b <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq62ck$9mq$...@i...gazeta.pl...

> Problem tkwi w tym dlaczego w Polsce tak nie jest...

NTG

A poza tym - historia współczesna

Monika

22. Data: 2003-11-28 17:16:39

Temat: Re: Srodki antykoncepcyjne - za darmo
Od: "satelita" <s...@a...am-sp.kkonin.llm.pt> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma darmowych obiadow. Antykoncepcja nie jest tam za darmo, tylko na
> koszt podatnika, tzn. wszyscy skladaja sie na to, by wybrana czesc
> spoleczenstwa mogla sobie pouzywac bez konsekwencji (a przynajmniej bez
> ryzyka ciazy). IMHO jest to nieetyczne.

Może dla nich nieetyczne to natłok niemoląt w śmietniku lub innym temu
podobnym miejscu rozwiązań prowizorycznych... może jest to ich wkład
w ochronę życia nienarodzonych...

> W Polsce na szczescie za antykoncepcje sie placi, nie krajom UE, tylko
> producentom, czyli firmom farmaceutycznym.
> pozdrawiam
> Wojtek

Zawsze płaciło się za leki firmom farmaceutycznym, nie tylko w Polsce...
ST

23. Data: 2003-11-28 17:51:21

Od: "Dee" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech Chmielnicki <e...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bq5ith$ra$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik Jolanta Pers <j...@g...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bq4bsl$jqj$...@i...gazeta.pl...

> Tylko widzisz, sa na tym swiecie takie dinozaury, ktore uwazaja, ze za
swoje
> czyny trzeba umiec ponosic konsekwencje, i ze za swoje przyjemnostki
trzeba
> placic z wlasnej kieszeni, a nie siegac do cudzej.

widzę, że jesteś poniekąd zaznajomiony z tematem, a więc pozwolę sobie
spytać z czystej ciekawości, czy nie wiesz ile kosztuje wyprodukowanie
takich tabletek w stosunku (hihi) do ich ceny, ile z ceny to marketing,
marża itp?

24. Data: 2003-11-28 19:33:18

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dee <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq8284$c84$...@n...onet.pl...

> [...]
> spytać z czystej ciekawości, czy nie wiesz ile kosztuje wyprodukowanie
> takich tabletek w stosunku (hihi) do ich ceny, ile z ceny to marketing,

Wyprodukowanie? Grosze. Podobnie jak kazdej innej tabletki. Koszt produkcji
viagry, kosztujacej kilkadziesiat zlotych za sztuke, tez jest prawdopodobnie
groszowy.
Rzecz w tym, ze zanim zacznie sie produkcje, trzeba przeprowadzic ogromnie
kosztowne badania. Trzeba przetestowac mase substancji, znalezc ta
dzialajaca, przejsc przez testy dopuszczajace lek na rynek. TO jest drogie,
a nie sama produkcja - ona to zaden koszt. I te koszty musza sie zwrocic,
inaczej cala zabawa nie ma sensu.
Ale ostatecznie pacjent naprawde na tym zyskuje. Leki, ktore 10 lat temu
byly cenowo niedostepne dla przecietnego smiertelnika, dzis kosztuja pare
zlotych. I to te naprawde wazne leki - jak chocby inhibitory pompy
protonowej, nowe beta-blokery, ACE inhibitory czy statyny. To swietne,
nowoczesne leki za niska cene - ktore kiedys kosztowaly majatek.
Wiec pod tym wzgledem akurat medycyna idzie do przodu, nawet w Polsce.

pzdr
W.

25. Data: 2003-11-28 19:49:33

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik satelita <s...@a...am-sp.kkonin.llm.pt> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bq81cs$okd$...@s...man.poznan.pl...

> Może dla nich nieetyczne to natłok niemoląt w śmietniku lub innym temu
> podobnym miejscu rozwiązań prowizorycznych... może jest to ich wkład
> w ochronę życia nienarodzonych...

Dla mnie nieetyczna jest kradziez, ale nie uwazam, zeby nalezalo wszystkim
zlodziejom placic pensje z podatkow, byle nie kradli. Podobnie nie nalezy
placic bezmyslnym blondynkom (aby nie obrazac pieknych Grupowiczek - mam tu
na mysli pewien obiegowy stereotyp, nie kolor wlosow), byle dzieciakow w
smietniku nie zostawialy.
A jesli ktos zabije w ten sposob swoje dziecko to idzie do pierdla - i
slusznie.
Nawiasem mowiac, pisanie o dzieciach w smietniku to nedzny chwyt erystyczny.
Kazda matka moze w szpitalu zostawic dziecko do adopcji - wystarczy sie
zrzec do niego praw. Matka, ktora tego nie zrobi, tylko ucieknie albo
zostawi dziecko w smietniku - nie zasluguje na litosc. Podpisanie jednego
papierka nic nie kosztuje, tu nie ma mowy o braku srodkow etc., bo dlugopis
jej pozycza.

> Zawsze płaciło się za leki firmom farmaceutycznym, nie tylko w Polsce...

W moich oczach jest duza roznica pomiedzy wspolna sciepa z podatkow na
leczenie chorych (z czym sie zgadzam) a wspolna sciepa z podatkow na
zabezpieczone przed dziecmi dupczenie (z czym sie nie zgadzam). W tym drugim
przypadku kazdy powinien placic za swoje przyjemnostki. IMHO.

pzdr
W.

26. Data: 2003-11-28 20:47:43

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jolu, po prostu w naszym kraju znajomość zarówno historii swojego
kontynentu
> jak i języków obcych nie jest obowiązkowa :)
>
> Mogłam napisać, że decyzja zapadła w Gówienkach Małych w 1374 r. przed
> Chrystusem, to może Lidia by załapała.
> Fakt - mój dowcip nie był dla sprzątaczek ;)

Dorosniesz to zrozumiesz, ze nie kazda dziewczyna przyjezdzajaca z Polski
jest w Anglii sprzataczka czy kurwa, jak najprawdopodobniej twoje kolezanki.

chyba to ty mnie nie zrozumialas
Moze zbyt prosto rozumuje jak na twoj poziom inteligencji.
Sprobuje wyjasnic: jesli ktos odnosi sie do mojej wypowiedzi ironicznie, to
znaczy ze sie ze mna nie zgadza, wiec ma przeciwne poglady, przypuszczam ze
jest przeciwnikiem antykoncepcji.

Pozdr
Lidka

27. Data: 2003-11-29 02:03:48

Od: "satelita" <s...@a...am-sp.kkonin.llm.pt> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie nieetyczna jest kradziez, ale nie uwazam, zeby nalezalo wszystkim
> zlodziejom placic pensje z podatkow, byle nie kradli. Podobnie nie nalezy

Pewnie tak, płacisz drogi podatniku za jego utrzymanie w więzieniu i to
characz,
że wiele osób samo wolałoby tyle kasy dostawać na rękę...

> [...]
> smietniku nie zostawialy.
> A jesli ktos zabije w ten sposob swoje dziecko to idzie do pierdla - i

I tu płacisz zdecydowanie więcej, niż za opakowanie tabletek... czysty
zysk...
A tzw. pierdel jest darmowy w utrzymaniu, czy podatnik za niego płaci...

> Nawiasem mowiac, pisanie o dzieciach w smietniku to nedzny chwyt
erystyczny.

Ale to jest prawda... choć ostatnio beczki też są modne...

> [...]
> zostawi dziecko w smietniku - nie zasluguje na litosc. Podpisanie jednego
> papierka nic nie kosztuje, tu nie ma mowy o braku srodkow etc., bo
To jest ewidentnie przestępstwo ...

> [...]
drugim
> przypadku kazdy powinien placic za swoje przyjemnostki. IMHO.

Na temat kosztów za leki ktoś inny się wypowiadał jak to jest i będzie w
UE...
ST

28. Data: 2003-11-29 07:25:12

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik satelita <s...@a...am-sp.kkonin.llm.pt> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bq8uqe$did$...@s...man.poznan.pl...

> characz,

to od charczec?...

> że wiele osób samo wolałoby tyle kasy dostawać na rękę...
(...)

> I tu płacisz zdecydowanie więcej, niż za opakowanie tabletek... czysty
> zysk...
> A tzw. pierdel jest darmowy w utrzymaniu, czy podatnik za niego płaci...

Sa rzeczy, na ktore zlozyc sie nalezy. Na ubezpieczenie zdrowotne - byc
moze. Na pewno na bezpieczenstwo - wojsko, policje, sady, wiezienia. Wlasnie
po to istnieje panstwo, by te rzeczy zapewniac - i po to placimy podatki.
I sa takie rzeczy, na ktore skladac sie nie nalezy. Tutaj zaliczam rowniez
darmowe zabezpieczenie dla dajacych tylka panienek.

> dlugopis
> To jest ewidentnie przestępstwo ...

Moglbys rozwinac?

> drugim
>
> Na temat kosztów za leki ktoś inny się wypowiadał jak to jest i będzie w
> UE...

A co mnie obchodzi, jak jest w UE? Czy UE to jakis wyznacznik idealu?
Gratuluje wzorca...

W.

29. Data: 2003-11-29 12:05:49

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I sa takie rzeczy, na ktore skladac sie nie nalezy. Tutaj zaliczam rowniez
> darmowe zabezpieczenie dla dajacych tylka panienek.

Zgadzam sie z Toba, ze spoleczenstwo nie powinno doplacac do srodkow
antykoncepcyjnych, ale przykladow uzywasz zenujacych. Spory procent kobiet
czuloby sie osobiscie obrazonych. Jesli wg Ciebie tylko takie osoby uzywaja
srodkow hormonalnych to wspolczuje obrazu swiata... :-(

30. Data: 2003-11-30 15:36:40

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kometa <k...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqa22j$glp$...@h...nd.e-wro.pl...

> [...]
uzywaja
> srodkow hormonalnych to wspolczuje obrazu swiata... :-(

Nie, nie tylko takie. Ale takie tez. A przykladow uzywam skrajnych, bo
przecietny Polak przykladow normalnych nie rozumie. Gdyby rozumial, to cala
dyskusja nie mialaby miejsca.

W.

POMOCY!!! pchła ludzka?!
zakwasy