Stara czereśnia

11. Data: 2011-04-14 18:16:01

Temat: Re: Stara czereśnia
Od: Wędrowniczek <N...@E...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał
> Dla lepszego oglądu sprawy załączam sznurki do zdjęć rzeczonej czereśni
> widok ogólny
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd544bb24e398931
.html
> konar
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a6a5a2b5ab98678
.html
> pień
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d61b0d598ccf179
.html

Uszkodzenia są od strony nasłonecznionej?
Wygląda to na stare uszkodzenia mrozowe.
Jeśli wdał się w to grzyb to za 2 lata pozostanie tylko akcja piła+siekiera.
Temat osobiście przerabiałem. Mi nie udało się uratować drzewa.
Przeczytaj tu:
http://abcogrodnika.blogspot.com/2011/02/leczenie-us
zkodzen-mrozowych-pni-i.html
ale to ratowanie to raczej młodych drzew dotyczy.

--
Wę-ek

12. Data: 2011-04-14 20:35:31

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.04.2011 20:16, Wędrowniczek pisze:

> Uszkodzenia są od strony nasłonecznionej?
Na pniu głównie od zachodu, na konarze od góry. Podejrzewam, że być może
zalegał na nim snieg, a może ktoś wieszał na nim huśtawkę?
> Wygląda to na stare uszkodzenia mrozowe.
Możliwe.
> Jeśli wdał się w to grzyb to za 2 lata pozostanie tylko akcja
> piła+siekiera.
Przejąłem tę działkę 6 temu, i mam wrażenie, że wygląd drzewa w tym
czasie dużo się nie zmienił, ale zgadzam się, że prędzej, czy później
stzanie się tak, jak piszesz. Żeby doprowadzić drzewo do jakiego takiego
stanu musiałbym zrobić tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/032cf383fd53bce4
.html
Poniżej kora jest nieuszkodzona
Tylko czy ma to sens???

13. Data: 2011-04-14 23:41:40

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.04.2011 18:13, skryba ogrodowy pisze:

> Bzdura. Wczesnych odmian sie nie opryskuje bo za szybko dojrzewaj? i
> nasinica trze?niówka ich nie zd??y przed zbiorem zaatakowaae.
No toż przecie mówię, że te, które dojrzewają pierwsze są "czyste", a
tylko te ostatnie są robaczywe, więc dla tej ostatniej partii nie warto
chyba pryskać.

> Szpaczegu gustu nie posiadam i nie chcia?bym miec w owocu ruszajacego sie
> robala
> do konsupcji.
Gdy są wielkości ziarnka piasku, to nawet ich nie czuć, gdy trochę
podrosną, to można je wypluuć tak jak pestkę. ;)
a gdy już mają 5 mm to zajmują się nimi szpaki.

Próbowałem robić opryski ustalając ich termin za pomocą tablic lepowych,
ale mam wrażenie, że nie przynosiło to wielkiego efektu. Drzewo duże
trudno dokładnie opryskać...

Pozdrawiam

Przemek

14. Data: 2011-04-15 05:51:07

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> No toż przecie mówię, że te, które dojrzewają pierwsze są "czyste", a
> tylko te ostatnie są robaczywe, więc dla tej ostatniej partii nie warto
> chyba pryskać.

Jeśli ustanowiłeś podział, że Ty i twoja rodzina do jedzenia macie te nie do
końca najsłodsze (najbardziej dojrzałe), bo te się należą szpakom, to
oczywiście pryskać nie ma potrzeby.

> Próbowałem robić opryski ustalając ich termin za pomocą tablic lepowych,
> ale mam wrażenie, że nie przynosiło to wielkiego efektu.

Nie wiem czym pryskałeś. Może sodek nie był odpowiedni na nasionicę
trześniówkę.
Olej tablice lepowe. Nasionica wyłazi spod ziemi w pełni kwitnienia akacji w
Twojej najbliższej okolicy.
Odczekaj parę dni i dopiero pryskaj. Może jeden raz wystarczy.
Czy warto przerwać ten robaczywy cykl - sam oceń.

> Drzewo duże trudno dokładnie opryskać...

Dlatego u mnie żadne drzewo nie rośnie wyżej niż 4 m. Z wyciągniętą ręką
pionowo do góry + lanca 3 metrowa. Spokojnie daję radę. Zresztą - owoc ma mi
się pchać do ręki a nie, żebym ja za nim akrobacje uskuteczniając po
drabinach musiał wchodzić.

Pozdrawiam parterowo
skryba

15. Data: 2011-04-15 06:19:44

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 14.04.2011 20:16, Wędrowniczek pisze:

> Żeby doprowadzić drzewo do jakiego takiego stanu musiałbym zrobić tak:
> [...]

Na początek wytnij na prawym konarze dwie gałęzie wyrastające z niego
pionowo do góry. Na lewym konarze jest chyba tylko jeden strzelający pionowo
w niebo, ciachnij go. Pozostałe cienkie gałązki rosnące pionowo w górę też.
Ciecie wykonaj po zbiorach owoców. To obniży koronę ca 1,5 do 2 metry.
Pielęgnacja już stanie się łatwiejsza. Nie wykluczone, że poniżej uszkodzeń
drzewo wypuści samoczynnie nowe odrosty (są sposoby, by to sprowokować).
Jeśli tak, to potem wytniesz napierw konar lewy a po 3-4 latach prawy.
Kłopot zniknie. W tym czasie nowa korona się odbuduje i drzewo będzie żyło
jeszcze wiele, wiele lat (zdążysz posiwieć). Pamiętać jednak trzeba o
systematycznym i jak najwcześniejszym wycinaniu "wilków" (rejteratów) im
młodsze będziesz wycinał tym mniej pracy włożysz (praktykuję odrywanie gdy
mają wykształcone trzy liski - nie potrzeba sekatora). Koniecznie pamiętaj o
jesiennym bieleniu pnia - zwłaszcza po stronie południowej i zachodniej.
Pozdrawiam ratunkowo
skryba
Ps. Skąd klikasz?

16. Data: 2011-04-15 09:42:33

Od: "nie mam pytań" <n...@m...pytań> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> poniżej uszkodzeń drzewo wypuści samoczynnie nowe odrosty (są sposoby,
> by to sprowokować).

Jakie?

Pozdrawiam!

17. Data: 2011-04-15 10:50:28

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2011 08:19, skryba ogrodowy pisze:

> Ciecie wykonaj po zbiorach owoców. To obni?y korone ca 1,5 do 2 metry.
> Pielegnacja ju? stanie sie ?atwiejsza. Nie wykluczone, ?e poni?ej uszkodzen
> drzewo wypu?ci samoczynnie nowe odrosty (s? sposoby, by to sprowokowaae).
No właśnie, jakie?
Pytam, bo mam też starą jabłoń, którą próbuję odmłodzić. Ze 2 lata temu
usunąłem złamany konar "na obrączkę", ale do dziś u jego nasady nie
pojawił się ani jeden nowy pęd, a rana zabliźnia się bardzo słabo.
Na pniu wyrastają czasem nowe gałązki, ale od razu strzelają pionowo w
góre (ale to tak na marginesie. Głównie chodzi mi o to, jak sprowokować
"śpiące oczka" do wzrostu?

> Je?li tak, to potem wytniesz napierw konar lewy
Od razu cały?
a po 3-4 latach prawy.
> K?opot zniknie. W tym czasie nowa korona sie odbuduje i drzewo bedzie ?y?o
> jeszcze wiele, wiele lat (zd??ysz posiwieae)
Już zaczynam siwieć ;)
. Pamietaae jednak trzeba o
> systematycznym i jak najwcze?niejszym wycinaniu "wilków" (rejteratów) im
> m?odsze bedziesz wycina? tym mniej pracy w?o?ysz (praktykuje odrywanie gdy
> maj? wykszta?cone trzy liski - nie potrzeba sekatora). Koniecznie pamietaj o
> jesiennym bieleniu pnia
Bielę co rok.

Pozdr.

Przemek

18. Data: 2011-04-15 20:07:26

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nie mam pytań" <n...@m...pytań> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Jakie?

Kiedyś "miałeś pytanko"
teraz "nie mam pytań"
Nie ma pytań nie ma odpowiedzi.

> Pozdrawiam!
Ja też

19. Data: 2011-04-15 20:14:17

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 15.04.2011 08:19, skryba ogrodowy pisze:

Nie wykluczone, ?e poni?ej uszkodzen
drzewo wypu?ci samoczynnie nowe odrosty (s? sposoby, by to sprowokowaa).
> No właśnie, jakie?

Odpowiem na priv.

20. Data: 2011-04-15 21:16:20

Od: "nie mam pytań" <n...@m...pytań> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś "miałeś pytanko"

> teraz "nie mam pytań"

Jesteś mylnie pomylony albo sprytnie zakręcony drogi skrybo :)

> Nie ma pytań nie ma odpowiedzi.

Obowiązku nie ma :)

> Ja też
To i ja raz jeszcze

szabo - wyszków, łochów okolice
Kapusta wczesna
Pytanie do Mirzana o kosaciec florentynski
Trawa na intensywnie użytkowany trawnik
Gdzie w okolicach Katowic, Gliwic, Rudy Sl kupie tanio dobre thuje 160 cm - 80 szt