Stediril 30 a Cilest

1. Data: 2003-01-06 00:29:14

Temat: Stediril 30 a Cilest
Od: "Lukasz Dabrowski" <l...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Piszę z własnej inicjatywy, ale po części w imieniu swojej
dziewczyny.

Chodzi o zmianę tabletek antykoncepcyjnych z dotychczas
zażywanych (Cilest) na Stediril 30.

Taką decyzję podjął prowadzący lekarz-ginekolog. Wydaje
mi się, że decyzja ta nie jest wcale najtrafniejsza, ponieważ:
1) Cilest był bardzo dobrze tolerowany,
2) z tego co mi wiadomo, zmiana pigułki III generacji na
pigułkę II generacji nie jest ze względów hormonalnych
najlepszym posunięciem.

Moje pytania brzmią zatem tak:
1) Czy, abstrahując od ceny (wiadomo - ten jest
dofinansowywany - płatny 30%), jest jakikolwiek argument,
który przemawiałby za zmianą pigułki na Stediril?
2) Wiem, że istnieje obiegowa opinia, iż pigułki należy co jakiś
czas zmianiać. Czy jest tak faktycznie i czy może to stanowić
uzasadnienie dla zmiany pigułki? (Cilest moja dziewczyna
przyjmowała od ponad 2 lat)
3) Czy nie wydaje się słuszniejsza ewentualnie zamiana na inną
pigułkę III generacji?

Pozdrawiam i liczę na opinię zarówno lekarzy, jak i Pań, które
miały do czynienia z tymi środkami.

Pozdrawiam,
Łukasz Dąbrwski vel Woo-cash

2. Data: 2003-01-06 08:14:47

Temat: Re: Stediril 30 a Cilest
Od: "Inka" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym nigdy nie zmienila pigulki III generacji na II -nawet gdyby mi lekarz
tak sugerowal.
Pozdrawiam Przemara

3. Data: 2003-01-06 09:33:03

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brałam Stediril, tolerowałm go świetnie, żadnych problemów typu plamienia.
No i ta cena - bodajże 2,60 czy 2,80 zł.
Dla mnie był idealny;)

Pozdrawiam - Ewa

4. Data: 2003-01-06 12:52:35

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dofinansowywany - płatny 30%), jest jakikolwiek argument,
> który przemawiałby za zmianą pigułki na Stediril?

trzeba bylo zapytac lekarza... moze byl jakis konkretny powod? plamienia
srodcykliczne?

> [...]
> czas zmianiać. Czy jest tak faktycznie i czy może to stanowić
> uzasadnienie dla zmiany pigułki? (Cilest moja dziewczyna

pierwsze slysze o takiej koniecznosci...

> 3) Czy nie wydaje się słuszniejsza ewentualnie zamiana na inną
> pigułkę III generacji?

nie przejmowalbymsie tak bardzo numerami generacji, ale bardziej wplywem
konkretnego preparatu na pacjentke...
jesli NAPRAWDE pacjentka dobrze tolerowala jeden preparat to osobiscie nie
widze wskazan do zmiany na inny... ale mowie to jedynie OSOBISCIE, opierajac
sie na tym co napisales... a to nie mosi byc cala prawda...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

5. Data: 2003-01-06 14:28:45

Od: "Lukasz Dabrowski" <l...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
> [...]
opierajac
> sie na tym co napisales... a to nie mosi byc cala prawda...

Bardzo dziękuję, trochę poczułem się spokojniejszy :-)
Nie chciałbym, aby wygoda stosowania tej metody antykoncepcji miała
negatywny
wpływ na ogólny stan zdrowia mojej partnerki.

Pozdrawiam zimowo (ale wcale nie zimno ;-),
Woo-cash.

urolog - gdansk
Strona o produktach TRANSFERFACTOR
zapraszamy na wyklad Szkoly Festiwalu Nauki!
spodziectwo POMÓŻCIE !!!
Obrzezanie