Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?

1. Data: 2007-10-11 15:20:15

Temat: Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?
Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do tej pory nie zakwitły u mnie sternbergie i krokusy jesienne.
Zimowity kwitły mizernie i krótko.
A u Was?
Zastanawiam się, czy to niesprzyjający rok, czy moje błędy?

Pozdrawiam,
Jacek

2. Data: 2007-10-11 16:23:32

Temat: Re: Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?
Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie krokusy kwitną zawsze ze 2-3 tygodnie po przekwitnięciu zimowitów czyli
ich kwitnienie przypada na początek listopada - u mnie własnie z ziemi
wychodzą kiełki.

Łukasz

3. Data: 2007-10-12 03:50:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Do tej pory nie zakwitły u mnie sternbergie i krokusy jesienne.

Sternbergie jeszcze mi nie kwitly, a juz chyba trzeci rok siedza w ziemi
(przynajmniej drugi).
Co roku sa nekane przez slimaki co na pewno rosliny oslabia.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2007-10-12 11:56:33

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (bez x)> napisał(a):

> Sternbergie jeszcze mi nie kwitly, a juz chyba trzeci rok siedza w ziemi
> (przynajmniej drugi).
> Co roku sa nekane przez slimaki co na pewno rosliny oslabia.

Ano właśnie, chyba robimy jakiś błąd :-(
W pierwszym roku po posadzeniu kwitły bardzo ładnie, a w zeszłym roku
i teraz wytworzyły liście zamiast kwiatów.
Dr Joanna Krause w książce Kwitnące Cebule napisała tak:

http://images22.fotosik.pl/178/bd6e992155469ebdmed.j
pg

z czego wynika, że nasze cebule głupieją.
Może kupiliśmy jakieś mieszańce, albo cebulki preparowane?
Swoją drogą szkoda że nie kwitną, bo są bardzo ładne.

Pozdrawiam,
Jacek

5. Data: 2007-10-13 04:11:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> W pierwszym roku po posadzeniu kwitły bardzo ładnie, a w zeszłym roku
> i teraz wytworzyły liście zamiast kwiatów.

U mnie nawet w pierwszym roku po posadzeniu nie kwitly. Cebulki jakie
kupilem byly mizerne ale tez tanie, wiec wzialem pare na probe
(to byla juz resztka sternbergii jakie zostaly w sklepie).
Mysle, ze zbieraja sile i zakwitna pewnego razu.

Pozdrawiam,
Bpjea

Lavandula Stoechas "Alexandra"
Muszki...