Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?

1. Data: 2007-01-19 22:23:11

Temat: Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?
Od: "ffreak" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę :-)

Mam nietypową prośbę - chciałbym zdobyć stokrotki, wystarczy
choćby jedna, teraz... Pochodziłem trochę po archiwum grupy i tak
sobie wywnioskowałem, że naturalnie, zerwać na łące to będę
mógł gdzieś w połowie wiosny... Dlatego zmuszony jestem
(prawdopodobnie?) wspomóc się kwiaciarniami... byłem dziś w dwóch,
ale (oczywiście...) nie dostałem i powiedziano mi, że raczej nie
dostanę. No, ale ja im nie wierzę, dlatego pytam Was :-)

Jak myślicie.. czy jest szansa gdzieś, gdziekolwiek (mieszkam w
Krakowie, ale pojadę po nią gdziekolwiek!) takową dostać? :-)

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Kamil.

P.S
A jeśli okaże się, że nie ma szans, to powiedzcie co mogę
znaleźć na łąkach, w lasach obecnie...? (albo gdzie szukać takiej
informacji, jakiegoś "kalendarza" kwiatów).
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6
07019/2/istockphoto_607019_daisy_gift.jpg
Takie bym chciał... ale ostatecznie może być i inny kwiatek, który
będę mógł wykopać, bądź zerwać :-)

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc i dziękuję

2. Data: 2007-01-19 22:30:27

Temat: Re: Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?
Od: "JAdam" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffreak" <f...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

Wystarczy wyjść z domu, pełno kwitnie na trawnikach, skwerach, łąkach itp
pozdrawiam
JAdam

3. Data: 2007-01-19 22:40:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffreak <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
>
> Jak myślicie.. czy jest szansa gdzieś, gdziekolwiek (mieszkam w
> Krakowie, ale pojadę po nią gdziekolwiek!) takową dostać? :-)

Hejka. U nas w Siedlcach pełno ich kwitnie obecnie na działkach, głównie
w trawie na alejkach. Policzyłem wzdłuż ogrodzenia sąsiedniej działki - 17
kwiatów stokrotek. :-)

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/6
07019/2/istockphoto_607019_daisy_gift.jpg
> Takie bym chciał... ale ostatecznie może być i inny kwiatek, który
> będę mógł wykopać, bądź zerwać :-)

To na pewno nie są stokrotki. Ale dwie kwitnące margerytki też widziałem
kilka dni temu. :-)
Pozdrawiam kwitnąco Ja...cki

4. Data: 2007-01-20 01:36:22

Od: ffreak <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-01-2007 o 23:40:08 Dirko <d...@n...pl> napisał:

> Hejka. U nas w Siedlcach pełno ich kwitnie obecnie na działkach,
> głównie w trawie na alejkach. Policzyłem wzdłuż ogrodzenia sąsiedniej
> działki - 17 kwiatów stokrotek. :-)

W takim razie muszę się ruszyć trochę dalej od centrum :)

Dziękuję wszystkim za otworzenie mi oczu ;) Pozdrawiam!

5. Data: 2007-01-20 10:00:23

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffreak"

> W takim razie muszę się ruszyć trochę dalej od centrum :)
>
> Dziękuję wszystkim za otworzenie mi oczu ;) Pozdrawiam!

Ja bym się tam przeszła do skwerku koło AGH ...

Serdecznie Miłka

6. Data: 2007-01-20 10:01:48

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko"

> Hejka. U nas w Siedlcach pełno ich kwitnie obecnie na działkach,
głównie
> w trawie na alejkach. Policzyłem wzdłuż ogrodzenia sąsiedniej działki - 17
> kwiatów stokrotek. :-)

Aż się przejdę do ogrodu z kartką i ołówkiem policzyć bo coś mało ich
spostrzegłeś ... !

Serdecznie Miłka

7. Data: 2007-01-20 14:12:50

Od: ffreak <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-01-2007 o 11:00:23 Miłka <m...@t...pl> napisał:

> U?ytkownik "ffreak"

> Ja bym si? tam przesz?a do skwerku ko?o AGH ...

Za godzinkę się tam wybiorę. I pewno na jeden z kopców też, dzięki :)

Miłego dnia, Kamil.

8. Data: 2007-01-22 12:44:53

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffreak napisał(a):
> Witam grupę :-)
>
> Mam nietypową prośbę - chciałbym zdobyć stokrotki, wystarczy
> choćby jedna, teraz...

Witam!
Stokrotki kwitną przez cały rok na okrągło, nawet pod śniegiem. Trochę
wytrwałości i na pewno się znajdzie.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

9. Data: 2007-01-24 18:15:15

Od: ffreak <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22-01-2007 o 13:44:53 Jan P. Cieciński <j...@c...eco.pl> napisał:

> Stokrotki kwitną przez cały rok na okrągło, nawet pod śniegiem. Trochę
> wytrwałości i na pewno się znajdzie.

Znalazłem ich trochę parę dni temu i kilka z nich wykopalem wraz z paroma
centymetrami ziemi.
Teraz chciałbym jedną (kilka) z nich posadzić, w doniczce.
Mogę prosić o jakieś rady? Czy mogę posadzić taką roślinkę w takiej ziemi,
w której rosła, czy koniecznie trzeba kupić taką doniczkową? Czy jest
szansa, że mi się ta stokrotka utrzyma? Ktoś mi mówił, że jeśli
przyniosłem ją z zewnątrz do takiego ciepła, to są nieduże szanse na to,
że nie zwiędnie. Na co zwracać uwagę przy wsadzaniu jej do doniczki - czy
po prostu nasypać do niej ziemi, włożyż kwiatek, którego korzenie już są
oblebione ziemią, czy potrzebne są jakieś szczególne zabiegi? Chciałbym,
żeby kwiatek przetrwał choć parę tygodni :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Kamil.

ARONIA
Pilarka elektryczna: Bosch czy Makita?