obsadzanie swierkami - kiedy? -

1. Data: 2007-01-20 08:25:00

Temat: obsadzanie swierkami - kiedy? -
Od: "master" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o informacje w jakim okresie najlepiej sadzic swietki oraz inne
iglaste rosliny.

M.

2. Data: 2007-01-20 09:31:24

Temat: Re: obsadzanie swierkami - kiedy? -
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eosjs0$hoq$1@nemesis.news.tpi.pl master
<m...@m...pl> napisał(a):

> Prosze o informacje w jakim okresie najlepiej sadzic swietki oraz
> inne iglaste rosliny.

Hejka. We wrześniu. :-) http://iglaki.agrosan.pl/0001.htm
Pozdrawiam optymalnie Ja...cki

3. Data: 2007-01-20 09:41:46

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. We wrześniu. :-) http://iglaki.agrosan.pl/0001.htm
> Pozdrawiam optymalnie Ja...cki

Dobrze, że moje, sadzone wiosną, kilka lat temu świerki, tego nie czytały.
Może by uschły, a tak przyjęly się w 100%.

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2007-01-20 15:20:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eoso5q$3fd$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@n...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Dobrze, że moje, sadzone wiosną, kilka lat temu świerki, tego nie
> czytały. Może by uschły, a tak przyjęly się w 100%.

Hejka. Co się czepiać świerków skoro ich właścicielka niekumata. ;-)
Pozdrawiam ironicznie Ja...cki
PS Jeśli założyć, że okres w którym najlepiej sadzić to termin optymalny,
to: optymalny <najlepszy z możliwych w jakichś warunkach> ; optimum łac.,
zespół najbardziej sprzyjających warunków, najkorzystniejsze stadium czego
;-)

5. Data: 2007-01-20 15:39:23

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zespół najbardziej sprzyjających warunków, najkorzystniejsze stadium czego

Optymalny termin sadzenia jest taki, kiedy się ma środki na zakup
sadzonek.Większość sadzonek jest w doniczkach, więc wszystko jedno,
kiedy się kupi i kiedy posadzi.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2007-01-20 15:44:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Optymalny termin sadzenia jest taki, kiedy się ma środki na zakup
> sadzonek.

A dla mnie optymalny termin sadzenia to taki, kiedy posadzone się przyjmie
:P
A świerki sadziłam i wiosną, i jesienią, nie widzę specjalnie różnic.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2007-01-20 15:49:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A świerki sadziłam i wiosną, i jesienią, nie widzę specjalnie różnic.

Jeśli świerki nie widziały różnic, to oba terminy są najlepsze.
Wojsko sadzi las latem i też rośnie.Jedno i drugie.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2007-01-20 17:20:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2ed2.0000006e.45b23a11@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Jeśli świerki nie widziały różnic, to oba terminy są najlepsze.
> Wojsko sadzi las latem i też rośnie.Jedno i drugie.

Hejka. A róbta co chceta. :-)
Pozdrawiam tumiwisizmowo Ja...cki

9. Data: 2007-01-20 17:38:10

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Co się czepiać świerków skoro ich właścicielka niekumata. ;-)

Moj ś.p teść zawsze powtarzał, że najlepszą obroną jest atak....

> Pozdrawiam ironicznie Ja...cki

Lepiej by bylo, żebyś dzielił się tu WŁSNYM doświadczeniem a nie ironizował,
ale cóż...każdy orze jak może.

Wolę definicję Basi.

Pozdrawiam
Kaśka

10. Data: 2007-01-20 18:18:37

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. We wrześniu. :-) http://iglaki.agrosan.pl/0001.htm

Ja syszałem dwie teorie: że najlepiej sadzić jesienią i że najlepiej
sadzić wiosną. Każda z nich była poparta silnymi argumentami.

Kiedy sadziłem swoje świerki nie pamiętam. Na 3 przyjęły się 2;
ten trzeci po uschnięciu wyszedł z ziemi bardzo łatwo, bo okazało
się, że przed wsadzeniem do doniczki obciachano mu korzenie, żeby
się zmieścił.

A jeśli chodzi o sadzenie innych drzew czy krzewów, to jedyne bardzo
złe doświadczenia mam właśnie z sadzenia jesienią.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?
ARONIA
Pilarka elektryczna: Bosch czy Makita?
doniczki mi plesnieją :(
spóźnione sadzenie cebulowych ;-)