obsadzanie swierkami - kiedy? -

11. Data: 2007-01-20 18:28:57

Temat: Re: obsadzanie swierkami - kiedy? -
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eotk33$6gd$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@n...pl> napisał(a):

> Lepiej by bylo, żebyś dzielił się tu WŁSNYM doświadczeniem a nie
> ironizował, ale cóż...każdy orze jak może.

Hejka. Na działeczce mamy 9 świerków karłowych i w sumie około 40
różnych iglaków. Sadziłem je i przesadzałem w różnych terminach.
Zanim zarzucisz mi brak praktyki może przypomnij sobie moje (poparte
zdjęciami) dyskusje z Ewą na temat przesadzania jałowców leśnych.
Nawet najdłuższe własne doświadczenia ogrodowe warto konfrontować z
wynikami wieloletnich eksperymentów naukowych, o których spopularyzowanych
wynikach przecież można dowiedzeć się z wielu łatwo dostępnych źródeł.
Pozdrawiam refutacyjnie Ja...cki
PS Jak tu nie ironizować gdy ktoś orze pługiem bez lemiesza. ;-)

12. Data: 2007-01-20 18:47:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:45b25cfd$0$4859$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Kiedy sadziłem swoje świerki nie pamiętam. Na 3 przyjęły się 2;
> ten trzeci po uschnięciu wyszedł z ziemi bardzo łatwo, bo okazało
> się, że przed wsadzeniem do doniczki obciachano mu korzenie, żeby
> się zmieścił.

Hejka. Jeśli jest poważnie uszkodzony system korzeniowy to chyba żaden
termin, nawet magiczny, nie pomoże w przyjęciu. ;-) Wydawało mi się, że
rozmawiamy o sadzeniu iglaków z gołym korzeniem. Jeżeli chodzi o sadzenie
roślin w pojemnikach, to obowiązuje opinia, że można je sadzić przez cały
okres wegetacji, a nawet dłuzej. :-)
Pozdrawiam redundancyjnie Ja...cki

13. Data: 2007-01-20 19:07:50

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
[...]
> Pozdrawiam refutacyjnie Ja...cki
> PS Jak tu nie ironizować gdy ktoś orze pługiem bez lemiesza. ;-)

A znasz np.
pług kreci,
pług talerzowy.
pozdr. Jerzy

14. Data: 2007-01-20 19:12:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A znasz np.
> pług kreci,
> pług talerzowy.
> pozdr. Jerzy

Jakim pługiem posługiwał się Tow.Breżniew uprawiajac
Małą Ziemię pod pszenicę?
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2007-01-20 20:10:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Jakim pługiem posługiwał się Tow.Breżniew uprawiajac
> Małą Ziemię pod pszenicę?

Ten rejon nie był, nie jest i nie bedzie obszarem moich zainteresowań.
pozdr. Jerzy

16. Data: 2007-01-20 20:25:59

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eotspo$206$1@atlantis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Ten rejon nie był, nie jest i nie bedzie obszarem moich
> zainteresowań. pozdr. Jerzy

Hejka. No to sobie nie porozmawialiście. < lol>
Pozdrawiam rejterująco Ja...cki

17. Data: 2007-01-20 20:28:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Na działeczce mamy 9 świerków karłowych i w sumie około 40
> różnych iglaków. Sadziłem je i przesadzałem w różnych terminach.

W ogrodzie mam 120 posadzonych wiosną świerków, sąsiad ma ok 200 posadzonych
też wiosną, świerków (sadził je rok wczesniej). Innych swoich iglaków nie
wymienię, bo nie pamiętam ile mam, zresztą te kilakdziesiąt pozostałych to
rośliny kupowane w pojemnikach lub ukorzenione przez mnie więc wiadomo, że
te można sadzić kiedy dusza zapragnie a ziemia nie jest zamarznięta i nie ma
sensu na ten temat rozmawiać.

> Zanim zarzucisz mi brak praktyki może przypomnij sobie moje (poparte
> zdjęciami) dyskusje z Ewą na temat przesadzania jałowców leśnych.

Jałowce to nie świerki. Fakt, padło pytanie o inne iglaki, nie wpadłam na
to, że pytający master ma na myśli kradzione z lasu jałowce. W tym temacie
sie nie odezwę i nic mądrego nie napiszę, nie mam doświadczenia i praktyki.

> Nawet najdłuższe własne doświadczenia ogrodowe warto konfrontować z
> wynikami wieloletnich eksperymentów naukowych, o których spopularyzowanych
> wynikach przecież można dowiedzeć się z wielu łatwo dostępnych źródeł.

???????? Sugerujesz, że nigdy nic na ten temat nie przeczytałam. ROTFL

> PS Jak tu nie ironizować gdy ktoś orze pługiem bez lemiesza. ;-)

??????
Tak sie zapędzasz w swojej złośliwości, że nie rozumiem o co ci chodzi

Nie pozdarwiam
Kaśka

18. Data: 2007-01-20 20:30:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Jeżeli chodzi o sadzenie
> roślin w pojemnikach, to obowiązuje opinia, że można je sadzić przez cały
> okres wegetacji, a nawet dłuzej. :-)

Jeżeli okres wegetacji świerka to okrągły rok, to co oznacza
"dłużej"? Czyżbyśmy zaczynali duskutować o sadzeniu w czasie
urojonym? :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2007-01-20 20:39:15

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Jeżeli okres wegetacji świerka to okrągły rok, to co oznacza
> "dłużej"? Czyżbyśmy zaczynali duskutować o sadzeniu w czasie
> urojonym? :-)

Ciekaw jestem jak Dirko Cię pozdrowi.
:-)))
pozdr. Jerzy

20. Data: 2007-01-20 21:03:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Zanim zarzucisz mi brak praktyki może przypomnij sobie moje (poparte
> zdjęciami) dyskusje z Ewą na temat przesadzania jałowców leśnych.

Żebys mnie znów od leni nie wyzwał, poszukałm tego tematu.Jakie
refeleksje....cóż, zbłaźniłeś się, zresztą zawsze ci się to udaje gdy
wdajesz się w dyskusje z Ewą lub Piotrem....

Wyczytałam w tej dyskusji takie coś: cyt. " Nie interesuje mnie dialog na
zasadzie strzyżone/golone. Myśle, że wiesz, iż słuszność każdej teori
dopiero praktyka weryfikuje. Dlatego zapraszam do Siedlec, gdzie na
działkach i w ogrodach można zobaczyć
dziesiątki, czy nawet setki udanych translokacji. :-) "
PS Czyżbyś Ewo, zapomniała? "Natomiast istotą metody uniwersyteckiej
jest nawyk ustawicznego weryfikowania poglądów, sprawdzania na pozór
bezspornie ustalonych faktów, konfrontowania odmiennych stanowisk."

To twoje slowa :)))))))))))))))

> Nawet najdłuższe własne doświadczenia ogrodowe warto konfrontować z
> wynikami wieloletnich eksperymentów naukowych, o których spopularyzowanych
> wynikach przecież można dowiedzeć się z wielu łatwo dostępnych źródeł.

To też twoje słowa....jestem nieco ogłupiała. Nie każ mi czytać więcej
twoich wypowiedzi....chorągiewka na wietrze.

Nie pozdrawiam oczywiście
Kaśka

Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?
ARONIA
Pilarka elektryczna: Bosch czy Makita?
doniczki mi plesnieją :(
spóźnione sadzenie cebulowych ;-)