Storczyk

1. Data: 2004-08-25 08:07:54

Temat: Storczyk
Od: "BW Dymek" <b...@B...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem szcześliwy, bo po prawie 2-ch latach starań udalo mi się " przymusić'
podarowanego mi storczyka do zakwitniecia!!!
Władysław

2. Data: 2004-08-25 09:23:38

Temat: Re: Storczyk
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BW Dymek" <b...@B...op.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Jestem szcześliwy, bo po prawie 2-ch latach starań udalo mi się "
przymusić'
> podarowanego mi storczyka do zakwitniecia!!!

Gratuluję! Teraz to już będzie z górki :-).

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2004-08-25 09:46:17

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przymusić'
> podarowanego mi storczyka do zakwitniecia!!!

Gratulacje :) Duża rzecz. Chyba dobry rok dla storczyków, bo moje Oncidium
też się ocknęło. A jaki gatunek masz?
Pozdrawiam, Agata

4. Data: 2004-08-25 18:08:01

Temat: (OT) Storczyk
Od: "ania" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

a po przekwitnieciu obcina sie ten patyk :), na ktorym byly kwiatki?

5. Data: 2004-08-25 18:41:59

Temat: Re: (OT) Storczyk
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@W...pl> napisał w wiadomości

> a po przekwitnieciu obcina sie ten patyk :), na ktorym byly kwiatki?

To zależy jaki storczyk. Mam np. falenopsisy, które po odpoczynku zakwitają
na tym samym, przyrastającym pędzie kwiatowym, że o takich jak Psychopsis,
Aeranthes i innych nie wspomnę :). Jeśli pęd jest zielony, to nie widzę
powodu (może estetyczny?), żeby go obcinać, bo keiki też może się na nim
wytworzyć. Czasem można wiele stracić obcinając zbyt pochopnie.

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-08-25 18:48:38

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@W...pl> napisał w wiadomości

> a po przekwitnieciu obcina sie ten patyk :), na ktorym byly kwiatki?

Ja obcięłam swojemu Oncidium z rozpędu... Moja mama to samo zrobiła z
Phalaenopsis. Jej zakwitł po pół roku wypuszczając nowy pęd. A mój
potrzebował trochę dłużej (mam go już drugi rok) ale też wypuścił nowy.
Niesamowicie szybko urósł ten 'patyk' ;) Teraz właśnie czekam, aż otworzy
kwiatki :)
Pozdrawiam, Agata

7. Data: 2004-08-26 08:52:25

Temat: Odp: Storczyk
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gratulacje :) Duża rzecz. Chyba dobry rok dla storczyków, bo moje Oncidium
> też się ocknęło. A jaki gatunek masz?
Moje oncidium też lada dzień pokaże cały kolor - teraz mam tylko gałązkę z
pączkami, jak się wyrobię musze zrobić pierwszą moją storczykową
galeryjkę:):):)
Pozdrav.rene

8. Data: 2004-08-26 08:53:57

Temat: Odp: (OT) Storczyk
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzebował trochę dłużej (mam go już drugi rok) ale też wypuścił nowy.
> Niesamowicie szybko urósł ten 'patyk' ;) Teraz właśnie czekam, aż otworzy
Mojemu On... usechł i dopiero obcięłam, ale Ph... nadal zywy - czekam zatem
na nowe kwiatki:)
Pozdrav.Rene

9. Data: 2004-08-31 19:02:44

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mojemu On... usechł i dopiero obcięłam, ale Ph... nadal zywy - czekam
zatem
> na nowe kwiatki:)
> Pozdrav.Rene

A u mojego dendrobium zaczal wyrastac ped z pakami, ale ja wyjechalam na
wakacje i jak wrocilam to zauwazylam ze podczas mojej nieobecnosci ped nie
wyksztalcil sie do konca i zaczal zasychac :(

Elfir

10. Data: 2004-09-02 19:49:03

Od: "Wojtek Bialkowski" <wojtek@wytnij_to.sgk.info.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co zrobic, jesli na storczyku pojawily sie jakies biale stworzenia, niby
nic sie nie dzieje, storczyk zakwitl mi ponowniw po czterech miesiacach, ale
moze to dopiero poczatek konca. Czy ktos zetknal sie z Was z czyms takim?
J.

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cgimht$qgv$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> powodu (może estetyczny?), żeby go obcinać, bo keiki też może się na nim
> wytworzyć. Czasem można wiele stracić obcinając zbyt pochopnie.

Przydomowe oczyszczalnie ścieków, ochrona środowiska
Nawozy w tubie kartonowej
Nawozy w tubie kartonowej
Perukowiec - usychające liście
dipladenia sanderi