Perukowiec - usychające liście

1. Data: 2004-08-24 14:05:04

Temat: Perukowiec - usychające liście
Od: "Adam" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam w ogrodzie Perukowca i w czasie ostatnich kilku tygodni zaczęły mu
usychać i opadać liście. Co charakterystyczne usychając nie tracą one
koloru. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Adam.

2. Data: 2004-08-25 07:53:41

Temat: Re: Perukowiec - usychające liście
Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam w ogrodzie Perukowca i w czasie ostatnich kilku tygodni zaczęły mu
> usychać i opadać liście. Co charakterystyczne usychając nie tracą one

od dwóch lat mam to samo. Podejrzewam, że jest to Werticilioza - choroba
grzybowa wywoływana przez grzyby żyjące w glebie. Objawia się tym, że u
chorej rośliny więdną liście, tak jak by miała za mało wody. Chora roślina
ma problemy z pobieraniem wody z gleby.

Porażone pędy należy wycinać, a rany smarować Funabenem. Chore krzewy
podlewa się Topsinem.

Natomiast mimo stosowania tych zabiegów w poprzednich latach nadal dzieje
się to samo.

pozdrawiam pesymistycznie,

Mariola R.

3. Data: 2004-08-31 19:08:58

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podlewa się Topsinem.
>
> Natomiast mimo stosowania tych zabiegów w poprzednich latach nadal dzieje

Jezeli jest to mlody okaz lepiej go przesadzic, ale do nowego dolka wrzucic
ziemie wymieszana z kora - kora podobno ogranicza rozwoj Verticillium
(kwasne srodowisko?)

Elfir

4. Data: 2004-08-31 20:04:18

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jezeli jest to mlody okaz lepiej go przesadzic, ale do nowego dolka
wrzucic
> ziemie wymieszana z kora - kora podobno ogranicza rozwoj Verticillium
> (kwasne srodowisko?)
========================
Miałem zdychającego perukowca, przeznaczonego do likwidacji. W tym roku
sciąłem go na wysokości 30cm. Odbił pięknymi, zdrowymi pędami po 2m!
Może to jest metoda...
Pozdrawiam
Jan

5. Data: 2004-08-31 20:50:01

Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli jest to mlody okaz lepiej go przesadzic, ale do nowego dolka
wrzucic
> ziemie wymieszana z kora - kora podobno ogranicza rozwoj Verticillium
> (kwasne srodowisko?)

tak, ale perukowiec preferuje podłoże zasadowe

pozdrawiam,

Mariola R.

dipladenia sanderi
Co do sadu?