Co do sadu?

1. Data: 2004-08-24 12:34:31

Temat: Co do sadu?
Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Przejrzalam archiwum, poszukalam w inecie i na podstawie tego wybralam
odmiany drzewek do sadu. Ale odmian jest kilka. A ja nie mam kompletnie
doswiadczenia. Pomozecie w ustaleniu, ktora jest najlepsza? Bralam pod uwage
glownie odpornosc na choroby. No i czy sa jakies wytyczne odnosnie sadzenia
drzewek, np. ze nie sadzi sie jabloni kolo orzecha, bo.., albo czy dobrze
jest sadzic jakies drzewka obok siebie, bo wtedy mniej choruja. I zdaje sie,
ze morele i czeresnie trzeba sadzic po dwie, bo nie sa samopylne. Poszukalam
tez info odnosnie podkladek i chyba P60 jest najbardziej wytrzymala? Jesli
chodzi o wielkosc drzew to nie ma to znaczenia, bo miejsca jest duzo.

A wiec:
Ziemia gliniasta, woda na glebokosci ok. 1,50-2m. Teren dosc wietrzny, bo
nie osloniety drzewami.

Jablonie: Early Geneva, Melba, Primula, Freedom, Sawa, Summerred, Holiday,
Landsberska, Novamac, Priam, Cortland, Rubinola.

Grusze: Lipcowka, klapsa, Bonkreta Williamsa, Carola, Konferencja.

Brzoskwinia: Reliance, Iskra.

Czeresnia: Burlat

Morela: Early Orange, Somo (sadzic po dwie?)

Sliwa: Rana, Lepotica, Elena.

Pozdrawiam
Ann

2. Data: 2004-08-24 13:27:34

Temat: Re: Co do sadu?
Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Brzoskwinia: Reliance, Iskra.
>
> Czeresnia: Burlat
>
> Morela: Early Orange, Somo (sadzic po dwie?)

:)))))
ZIEMIA DO ANN
ZIEMIA DO ANN
MOZNA LADOWAC...
:))))
dobrze
ze planujesz ale gdy przyjdzie do kupowania to sie okaze
ze bedzie to co bedzie
:)
no chyba
ze nie spieszy sie Tobie
i bedziesz miala czas i chec
latac po gieldach i ryneczkach
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-08-24 13:29:37

Temat: Odp: Co do sadu?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ann <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cgfcoa$pi9$...@a...news.tpi.pl...

> Brzoskwinia: Reliance, Iskra.

Redhaven jest bezkonkurencyjna :-))

A winorośla jakie wybrałaś???
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2004-08-25 08:51:27

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> dobrze
> ze planujesz ale gdy przyjdzie do kupowania to sie okaze
> [...]

O rany.. Wlasnie dlatego pytam.. Nie wiem jak jest z osiagalnoscia. Nie wiem
co sadzicie u was. Moze macie jakies dobre, dostepne i sprawdzone odmiany,
zeby nie sprawialy problemow.. Rzucilam kilka. Przeciez napisalam, ze sie
nie znam i wzielam jedynie to z opisow. Te, ktore wydaly mi sie najlepsze,
no i to byly odmiany z jakis szkolek, wiec gdzie je sprzedaja? Z tych,
kilku, moze jakas jest lepsza od innych? Moze w praktyce nie wyglada to tak
jak pisza?

Pozdrawiam
Ann

5. Data: 2004-08-25 08:54:03

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Ann <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:cgfcoa$pi9$...@a...news.tpi.pl...

> Redhaven jest bezkonkurencyjna :-))
> >
> A winorośla jakie wybrałaś???

Owszem..wybralam, ale rozbilam sie o rzeczywistosc :-) Chcialam takie o
duzych gronach, odporne na mroz i bez pestek.

Pozdrawiam
Ann

6. Data: 2004-08-25 09:16:35

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ann <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cghk46$g6$...@a...news.tpi.pl...
> Chcialam takie o > duzych gronach, odporne na mroz i bez pestek.

Takie nie istnieją.
Rizamat ma duże grona ( do 4000g ), ale nie jest odporny na mróz i ma
pestki.
Odporne na mróz (Beta, Isabella, Swenson Red itp) maja małe grona i mają
pestki
Odmiany bezpestkowe (Einset, Venus itp) nie maja dużych gron i są
średnioodporne ne mróz.
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Zajrzyj do "Odmian" na stronie www.winogrona.org i może coś dobierzesz co
będzie Ci odpowiadało. :-)
J.

7. Data: 2004-08-27 08:19:34

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Ann <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:cghk46$g6$...@a...news.tpi.pl...
> >
> Takie nie istnieją.

A Jupiter i Reliance?

> Zajrzyj do "Odmian" na stronie www.winogrona.org i może coś dobierzesz co
> będzie Ci odpowiadało. :-)

Wlasnie tam szukalam.

Pozdrawiam
Ann

8. Data: 2004-09-01 23:20:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ann <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cgmr0p$5dj$...@n...news.tpi.pl...

> A Jupiter i Reliance?

Reliance ma średnie grona i nie wielkie jagody. Mrozoodporna jest
wystarczająco.
Jupiter - rzeczywiście z literatury wynika, ze to atrakcyjna odmiana.
Ale jej mrozoodporność rzędu -22, -23C to nie jest wysoka mrozoodporność.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Gdzie???
Maranta