dipladenia sanderi

1. Data: 2004-08-24 12:48:07

Temat: dipladenia sanderi
Od: "..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Dostalam w prezencie kwiatek o nazwie jak w temacie. Wygladal calkiem
pospolicie, ot zielony niewygledny, bez pakow ani kwiatow, taki mini
krzaczek. Teraz po okolo 1,5 miesiaca wypuscil w gore dlugie wasy. Dalam mu
wiec dzisiaj drabinke zeby sie po nich pial. Te wasy maja ok 0,5 m dlugosci
kazdy (a sa razem 3) i maja bardzo malo podwojnych listkow (sa prawie lyse,
podczas gdy roslinka jak ja dostalam byla niska, bez wasow i z gestymi
liscmi). Czy ktos ma taka roslinke w domu? Czy to normalne ze ona puszcza
takie wasy? Wiem ze ma miec piekne kwiaty-kiedy mniej wiecej moge sie ich
spodziewac i czy w naszych warunkach w ogole moge na to liczyc? Zastanawiam
sie czy jest to w ogole roslina nadajaca sie do mieszkania, bo skoro w ciagu
miesiaca wypuscila takiej dlugosci wasy to za rok nie starczy mi na nia
miejsca :) A najciekawsze jest to ze ona poczatkowo wcale na pnaca nie
wygladala.... Szukalam w necie czegos odnosnie tej roslinki ale po polsku
niewiele znalazlam :( Pozdrawiam i bede wdzieczna za wszelkie sugestie gdyz
w uprawie roslin mam bardzo male doswiadczenie, zeby nie powiedziec iz nie
mam go wcale.... M.

2. Data: 2004-08-24 18:16:26

Temat: Re: dipladenia sanderi
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"..." <n...@m...maila> wrote in message news:cgfddn$pgl$1@news.onet.pl...

> [...] Czy to normalne ze ona puszcza
> takie wasy?

Jak dla pnacza calkiem normalne :)
Zapewnij jej jakas konstrukcje, po ktorej bedzie mogla sie piac.
Najlepiej, jesli bedzie to mobilna konstrukcja, poniewaz dobrze zrobi tej
roslinie wystawianie jej latem na dwor.

> Wiem ze ma miec piekne kwiaty-kiedy mniej wiecej moge sie ich
> spodziewac i czy w naszych warunkach w ogole moge na to liczyc?

Nie uprawiam jej, bo nie bede mogl zapewnic jej dostatecznie dobrych
warunkow.
Wszystkie dipladenie jakie wydzialem (w gruncie w cieplym klimacie) rosly
na pelnym sloncu. Wtedy tez kwitna. Mysle, ze w cieniu kwitnienie bedzie
slabe lub brak.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: przydaloby sie, bys podpisywala sie imieniem badz przynajmniej
pseudonimem.
Trzy kropki to za malo.

3. Data: 2004-08-27 11:43:47

Od: "janusz" <j...@l...szn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoje zmartwienie jest całkiem na miejscu
dipladenia sanderi jest kwiatwm pnącym.
jej odnogi sięgają od 2-4 metrów szukaj na
niego ładnej ściany i drabinki .
Pozdrawiam.
Arcus

4. Data: 2004-08-27 12:04:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..." <n...@m...maila> napisał w wiadomości
| Witajcie!
| Dostalam w prezencie kwiatek o nazwie jak w temacie. Szukalam w necie
czegos odnosnie tej roslinki ale po polsku
| niewiele znalazlam :(

http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?dipladen - poszukaj
jeszcze pod Mandevilla splendens.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-08-27 14:33:37

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cgg0ls$83g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jak dla pnacza calkiem normalne :)

To ja ładnie proszę o wyjaśnienie bo.....też dostałam dipladenię (
sundaville stoi na ulotce) i jej wąsów brak . Mam ją od wiosny. Wiele nie
urosła ( góra 10 cm) Kwitnie za to bardzo obficie przez cały czas. To co ja
w końcu mam ?

Pozdrawiam
Toffi

6. Data: 2004-08-27 15:28:17

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toffi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> urosła ( góra 10 cm) Kwitnie za to bardzo obficie przez cały czas. To co

Mam też Sundavillee o aksamitnych ciemnoczerwonych kwiatach. To jest hybryda
Mandevillea sanderi. Moja jednak wypuszcza dość długie wąsy, ale od czego
sekator? :-).

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2004-08-27 16:44:13

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cgnjur$i1h$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Mam też Sundavillee o aksamitnych ciemnoczerwonych kwiatach. To jest
hybryda
> Mandevillea sanderi. Moja jednak wypuszcza dość długie wąsy,

To dlaczego moja nie ma ? Wybrakowana czy zniewieściała ?;-))) W sumie brak
wąsów mi nie przeszkadza ...zwyczajnie ciekawa jestem.

ale od czego
> sekator? :-).

Fakt ja początkująca ogrodniczka jestem....ale nie aż tak ;-)))))

Pozdrawiam
Toffi

8. Data: 2004-08-27 16:54:03

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Toffi" <t...@g...pl> wrote in message

> To dlaczego moja nie ma ? Wybrakowana czy zniewieściała ?;-))) W sumie brak
> wąsów mi nie przeszkadza

Cale szczescie. Ja tez nie mam wasow :-)))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-08-27 20:50:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?dipladen

Na tej stronie blednie stoi przynaleznosc dipladenii do trojesciowatych,
poniewaz pnacze to nalezy do toinowatych tak jak np. barwinek.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2004-08-27 20:54:22

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Toffi" <t...@g...pl> wrote in message

> To ja ładnie proszę o wyjaśnienie bo.....też dostałam dipladenię (
> sundaville stoi na ulotce) i jej wąsów brak.

Zle sie poprzednik wyrazil, bo nazwal wasami jej dlugie pedy zapewne.
Dipladenia wspina sie owijajac sie lodyga wokol podpory. Nie posiada wasow
czepnych w sensie np. tych u winorosli.

Pozdrawiam,
Bpjea

Co do sadu?