Senior.pl - aktywni w każdym wieku

Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL

Grupy

Szukaj w grupach

 

Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7


« poprzedni wątek następny wątek »


1. Data: 2007-03-02 13:02:17

Temat: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ile powinien wynosic stosunek ch.c. do LDL?
Gdzies czytalem ze 4, ale normy niestety sie nie zgadzaja
HDL 35-80 [mg/dl]
LDL 75-135 [mg/dl]

juz liczylem na rozne sposoby

np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w jaki
sposob liczyc te 25%?

pozdrawiam

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


2. Data: 2007-03-02 14:33:37

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 1:02 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
wrote:
> Witam,
> Ile powinien wynosic stosunek ch.c. do LDL?
> Gdzies czytalem ze 4, ale normy niestety sie nie zgadzaja
> HDL 35-80 [mg/dl]
> LDL 75-135 [mg/dl]
>
> juz liczylem na rozne sposoby
>
> np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w jaki
> sposob liczyc te 25%?
>
> pozdrawiam

Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
przeliczanie to prosze:
(maxLDL + minHDL)/minHDL ==> (135 + 35)/35 = 4.86

Ergo majac zarowno HDL jak i LDL w granicach normy mozesz miec
(umiarkowanie) zwiekszone zagrozenia miazdzyca na skutek zlego
stosunku (total Chol./HDL).

Pozdr.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2007-03-02 20:37:37

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:
> On Mar 2, 1:02 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
> wrote:
>> Witam, Ile powinien wynosic stosunek ch.c. do LDL? Gdzies czytalem
>> ze 4, ale normy niestety sie nie zgadzaja HDL 35-80 [mg/dl] LDL
>> 75-135 [mg/dl]
>>
>> juz liczylem na rozne sposoby
>>
>> np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w
>> jaki sposob liczyc te 25%?
>>
>> pozdrawiam
>
> Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
> przeliczanie to prosze: (maxLDL + minHDL)/minHDL ==> (135 + 35)/35 =
> 4.86
>
> Ergo majac zarowno HDL jak i LDL w granicach normy mozesz miec
> (umiarkowanie) zwiekszone zagrozenia miazdzyca na skutek zlego
> stosunku (total Chol./HDL).
>
> Pozdr.
>
>

dzieki, ale przeciez gdy stosunek jest wiekszy miazdzyca sie cofa, a
przeciez ze wzorsu wynika ze stosunek rosnie gdy LDL rosnie, czyli
wynika ze miazdzyca sie cofa gdy LDL rosnie (zly chol.) - nagle
zglupialem - POMOCY

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2007-03-02 20:39:46

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

>
> Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
> przeliczanie to prosze:

oczywiscie, ze z realnych, intencje mialem taka jak dojsc do stosunku
ok. 4 nie wychodzac poza normy ....

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2007-03-02 20:52:15

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 8:37 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
wrote:
> darked wrote:
> > On Mar 2, 1:02 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
> > wrote:
> >> Witam, Ile powinien wynosic stosunek ch.c. do LDL? Gdzies czytalem
> >> ze 4, ale normy niestety sie nie zgadzaja HDL 35-80 [mg/dl] LDL
> >> 75-135 [mg/dl]
>
> >> juz liczylem na rozne sposoby
>
> >> np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w
> >> jaki sposob liczyc te 25%?
>
> >> pozdrawiam
>
> > Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
> > przeliczanie to prosze: (maxLDL + minHDL)/minHDL ==> (135 + 35)/35 =
> > 4.86
>
> > Ergo majac zarowno HDL jak i LDL w granicach normy mozesz miec
> > (umiarkowanie) zwiekszone zagrozenia miazdzyca na skutek zlego
> > stosunku (total Chol./HDL).
>
> > Pozdr.
>
> dzieki, ale przeciez gdy stosunek jest wiekszy miazdzyca sie cofa,

A to skad wytrzasnales? Jest na odwrot. BTW, z cofaniem sie miazdzycy
to moze badzmy ostrozni (zwapniale blaszki miazdzycowe chyba nie
ulegna anihilacji bo przez miesiac wzrosly Ci np HDL).

http://www.all-about-lowering-cholesterol.com/choles
terol-level-scale.html

a
> przeciez ze wzorsu wynika ze stosunek rosnie gdy LDL rosnie, czyli
> wynika ze miazdzyca sie cofa gdy LDL rosnie (zly chol.) - nagle
> zglupialem - POMOCY

Zglupiales w zalozeniu. Rosnie frakcja LDL -> rosnie w/w stosunek
totalChol/HDL -> tetnice piszcza z rozpaczy.



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2007-03-02 21:55:05

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

>
> A to skad wytrzasnales? Jest na odwrot. BTW, z cofaniem sie miazdzycy

dr Pic - zywieniowiec, wlasnie dlatego sie zapytalem bo mi sie nie
zgadzalo z normami ...

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2007-03-02 22:08:07

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

>
> Zglupiales w zalozeniu. Rosnie frakcja LDL -> rosnie w/w stosunek
> totalChol/HDL -> tetnice piszcza z rozpaczy.
>
>
>

a jeszcze mam pytanie z czystej z ciekawosci co sie dzieje w organizmie jak
chol LDL spadnie ponizej 75 (wedlug normy jest to wartosc minimalna)
obecnie mam

HDL 54
LDL 81

czyli ogolnie bardzo dobrze :)

ogolnie przeciez pisza ze LDL powinno byc jak namniej pozatym tez dudnia ze
trojglicerydy sa nie korzystne, to czemu sluzy zatem to minimum?

tg mam 49 norma (60-165) - czyli za malo?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Poziom trójglicerydów ponizej normy
Simvasterol i problem :)
grypa żołądkowa a rotawirus?
WYTYCZNA 1 (dla polskiej służby zdrowia)
I znowu bóle mięśni i denne sampooczucie.

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Re: Sensacja
Re: Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...
Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...
Medycyna ciągle raczkuje
syllogomania - jak pomóc osobie chorej?

zobacz wszyskie »

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X