Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL

1. Data: 2007-03-02 13:02:17

Temat: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ile powinien wynosic stosunek ch.c. do LDL?
Gdzies czytalem ze 4, ale normy niestety sie nie zgadzaja
HDL 35-80 [mg/dl]
LDL 75-135 [mg/dl]

juz liczylem na rozne sposoby

np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w jaki
sposob liczyc te 25%?

2. Data: 2007-03-02 14:33:37

Temat: Re: Stosunek cholesterolu calkowitego / LDL
Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 1:02 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
wrote:
> [...]
> LDL 75-135 [mg/dl]
>
> juz liczylem na rozne sposoby
>
> np 80+75=155, czyli 155/75 ~ 2, czy moglby prosic o wyjasnienie w jaki

Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
przeliczanie to prosze:
(maxLDL + minHDL)/minHDL ==> (135 + 35)/35 = 4.86

Ergo majac zarowno HDL jak i LDL w granicach normy mozesz miec
(umiarkowanie) zwiekszone zagrozenia miazdzyca na skutek zlego
stosunku (total Chol./HDL).

Pozdr.

3. Data: 2007-03-02 20:37:37

Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

> [...]
>
> Ergo majac zarowno HDL jak i LDL w granicach normy mozesz miec
> (umiarkowanie) zwiekszone zagrozenia miazdzyca na skutek zlego

dzieki, ale przeciez gdy stosunek jest wiekszy miazdzyca sie cofa, a
przeciez ze wzorsu wynika ze stosunek rosnie gdy LDL rosnie, czyli
wynika ze miazdzyca sie cofa gdy LDL rosnie (zly chol.) - nagle
zglupialem - POMOCY

4. Data: 2007-03-02 20:39:46

Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

> Nie liczysz z norm tylko z realnych wynikow. Jesli bardzo Cie bawi
> przeliczanie to prosze:

oczywiscie, ze z realnych, intencje mialem taka jak dojsc do stosunku
ok. 4 nie wychodzac poza normy ....

5. Data: 2007-03-02 20:52:15

Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 2, 8:37 pm, Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com>
wrote:

> dzieki, ale przeciez gdy stosunek jest wiekszy miazdzyca sie cofa,

A to skad wytrzasnales? Jest na odwrot. BTW, z cofaniem sie miazdzycy
to moze badzmy ostrozni (zwapniale blaszki miazdzycowe chyba nie
ulegna anihilacji bo przez miesiac wzrosly Ci np HDL).

http://www.all-about-lowering-cholesterol.com/choles
terol-level-scale.html

> przeciez ze wzorsu wynika ze stosunek rosnie gdy LDL rosnie, czyli
> wynika ze miazdzyca sie cofa gdy LDL rosnie (zly chol.) - nagle
> zglupialem - POMOCY

Zglupiales w zalozeniu. Rosnie frakcja LDL -> rosnie w/w stosunek
totalChol/HDL -> tetnice piszcza z rozpaczy.

6. Data: 2007-03-02 21:55:05

Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

> A to skad wytrzasnales? Jest na odwrot. BTW, z cofaniem sie miazdzycy

dr Pic - zywieniowiec, wlasnie dlatego sie zapytalem bo mi sie nie
zgadzalo z normami ...

7. Data: 2007-03-02 22:08:07

Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

darked wrote:

> Zglupiales w zalozeniu. Rosnie frakcja LDL -> rosnie w/w stosunek
> totalChol/HDL -> tetnice piszcza z rozpaczy.

a jeszcze mam pytanie z czystej z ciekawosci co sie dzieje w organizmie jak
chol LDL spadnie ponizej 75 (wedlug normy jest to wartosc minimalna)
obecnie mam

HDL 54
LDL 81

czyli ogolnie bardzo dobrze :)

ogolnie przeciez pisza ze LDL powinno byc jak namniej pozatym tez dudnia ze
trojglicerydy sa nie korzystne, to czemu sluzy zatem to minimum?

tg mam 49 norma (60-165) - czyli za malo?

Poziom trójglicerydów ponizej normy
Simvasterol i problem :)
grypa żołądkowa a rotawirus?
WYTYCZNA 1 (dla polskiej służby zdrowia)
I znowu bóle mięśni i denne sampooczucie.