"Straganowe" warzywa - przechowywanie.

1. Data: 2011-02-05 15:35:12

Temat: "Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wszechwiedząca grupo, podpowiedzcie co nieco, jak przechowywać warzywa
kupione na straganie. Czas przechowywania nie jest zwykle dłuższy niż 2
tygodnie, z pomidorami czy zielonymi ogórkami zwykle nie ma kłopotu, nie
przetrwają niezjedzone więcej jak 2-3 dni.
Ale chciałbym mieć zapas cebuli i czosnku no i oczywiście włoszczyznę.
Żona pakuje to do lodówki - warzywa tam się średnio dobrze czują, jest
zdecydowanie za wilgotno. Cebula się robi obślizgła, czasem warzywa
zaczynają pleśnieć.
Mogę np. cebulę trzymać w kuchni, w papierowym czy lnianym worku tak by
nie zwiędła? W końcu jakoś to robiono w czasach jak nie było lodówek.
I jeszcze pytanko o warzywa typu rzodkiewki, rzodkiew i podobne - jak je
przechowywać by nie robiły się "gumowe"? Jak mówiłem nie chodzi o całą
zimę, tylko 1-2 tygodnie.

Maciej

2. Data: 2011-02-05 17:40:57

Temat: Re: "Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Od: Rysio <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-05 16:35, Yarael Poof pisze:
> [...]
> I jeszcze pytanko o warzywa typu rzodkiewki, rzodkiew i podobne - jak je
> przechowywać by nie robiły się "gumowe"? Jak mówiłem nie chodzi o całą

Co ciekawe w wilgotnej piwnicy jakies 20 lat temu ziemniary ijablka i
inne warzywa dawaly rade przez calaja zime. Poprawka chyba tylko na to
ze nie byly pedzone na chuj wie czym w holandii .

3. Data: 2011-02-05 18:36:35

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> I jeszcze pytanko o warzywa typu rzodkiewki, rzodkiew i podobne - jak je
> przechowywać by nie robiły się "gumowe"? Jak mówiłem nie chodzi o całą

Cebulę i czosnek trzymam luzem na parapecie w kuchni blisko okna.
Kaloryfer pod nim nie przeszkadza. Ale zwykle kupuję max 1 kg, bo przy
dłuższym przechowywaniu się psuje. Resztę kupuję i zużywam na bieżąco.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

4. Data: 2011-02-06 00:20:07

Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:iijqn9$1u56$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> Żona pakuje to do lodówki - warzywa tam się średnio dobrze czują, jest
> zdecydowanie za wilgotno. Cebula się robi obślizgła, czasem warzywa

zacznijmy od pytania, jaka lodowka. tradycyjna, czy "no frost" - te
zdecydowanie wszystko wysuszaja.

w nofroscie cebule trzymam w dolnej zamknietej szufladzie, spokojnie lezy ze
2 tyg - a w tyle idzie nawet 2 kg.
czosnek kupilem kolo wrzesnia, taki dobry, polski, i powiesilem w kuchni na
lodowce - w cieniu. caly czas jest dobry i nie wysycha. rozpracowalem juz 3
warkocze, zostalo 2.

szuflady na zielenine mam dosc hermetyczne, i spokojnie da sie np
wloszczyzne jakies 5-7 dni trzymac.

Alex.

5. Data: 2011-02-08 01:21:09

Temat: Re:
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
czujÄ&#65533;, jest
> zdecydowanie za wilgotno. Cebula siÄ&#65533; robi obĹ&#65533;lizgĹ&#65533;a, czasem
warzywa
> zaczynajÄ&#65533; pleĹ&#65533;nieÄ&#65533;.
> MogÄ&#65533; np. cebulÄ&#65533; trzymaÄ&#65533; w kuchni, w papierowym czy lnianym
worku tak by
> nie zwiÄ&#65533;dĹ&#65533;a? W koĹ&#65533;cu jakoĹ&#65533; to robiono w czasach jak
nie byĹ&#65533;o lodĂłwek.
> I jeszcze pytanko o warzywa typu rzodkiewki, rzodkiew i podobne - jak je
> przechowywaÄ&#65533; by nie robiĹ&#65533;y siÄ&#65533; "gumowe"? Jak
mĂłwiĹ&#65533;em nie chodzi o caĹ&#65533;Ä&#65533;
> zimÄ&#65533;, tylko 1-2 tygodnie.
>
> Maciej
Jak kupuję warzywa na straganie to zawsze się pytam kiedy byly zbierane. Tylko
na jednym straganie odpowiedzieli ze wczoraj. Zawsze tam kupuję i zawsze mają
wczorajsze albo z rana. Też znajdz sobie taki stragan. Widzę że kolega nasz bo
czosnek lubi. Dziwne że jeszcze panslawista się nie pojawił. On też nasz i wie
najlepiej ( syn rabina).

6. Data: 2011-02-08 02:15:06

Temat: Re: Re:
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> nasz bo
> czosnek lubi. Dziwne że jeszcze panslawista się nie pojawił. On też nasz i

Nie kokot, nie wasz. Swój, czyli Polak. Nie parchol tu na polskich grupach.

7. Data: 2011-02-08 17:09:57

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08-02-2011 03:15, Panslavista pisze:

> Nie kokot, nie wasz. Swój, czyli Polak. Nie parchol tu na polskich grupach.

Chyba nie do końca rozumeim te pyskówki no ale ok. :)
Lodówke mam "normalną" i niezbyt dużą, na dole zamrażalnik na trzy
szuflady a do góry lodówka. Ale za dużo miejsca to tam nie ma, a do
szuflad - już sam nie wiem, czy tam mi czasem jakaś woda ścieknie (no
ale z czego?) czy się skrapla.
Z dzieciństwa pamietam, że cebula zwykle była po prostu w szafie, w
papierowej torebce, takiej szarej.
Pyry (tzn. ziemniaki) to na jesieni dzwonili do mieszkań i się zamawiało
worek, do wiosny starczało. No ok, zaczynały kiełkować, czy trochę
więdły, ale zawsze były. Nawet szczury specjalnie nie atakowały, w sumie
to sobie nie przypominam, by kiedyś coś nam pogryzły.
A co do czosnku - nie jestem jakimś specjalnym fanem, ale nie wobrażam
sobie kuchni bez czosnku choć kucharz ze mnie żaden.

Przy okazji - często czytam czy słysze - "weź gatunek ziemniaków taki a
taki", te są bardziej skrobiowe, te mniej, te takie te owakie. W życiu
nie widziałem, by straganiarze określali co mają za odmianę na stole.
Przepraszam, raz widziałem, "Bryza" nagryzmolone na tekturce.
Czy ktoś z Was ma jakieś kompendium wiedzy ziemniaczanej, najlepiej z
fotkami tego, co można u nas kupić? Z opisem oczywiście.

Maciej

Trwałość alkoholi
Re: Stop GMO!
pyry sól i szybkowar