Suplementacja dużymi dawkami jodu

11. Data: 2009-11-30 14:45:55

Temat: Re: Suplementacja dużymi dawkami jodu
Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=radek= <j...@t...pl> napisał(a):

> To już lepiej nie eksperymentuj. Z płynem Lugola czy jodyną, w opisanej
> metodyce, miałbyś taką samą, fatalną dokładność.

no nie, jakby mi zależało na czymkolwiek poza "byle to nie było ponad 10 mg",
obliczyłbym BARDZO dokładnie. W końcu jestem niby z wykształcenia chemikiem.

> Mylysz się sądząc, że jod cząsteczkowy i jodek potasu to to samo.
> W każdym razie powodzenia z rozwalaniem pracy wlasnego organizmu.

a gdzie napisałem, że to to samo? Wiadomo, że np jod cząsteczkowy jest tą
formą jodu, która o wiele skuteczniej zapobiega rakowi piersi. Czy sobie
organizm rozwalę - zobaczymy. Kilkadziesiąt lat temu dawki terapeutyczne
50-300 mg jodu były na porządku dziennym, powikłania zdarzały się mniej więcej
tak często, jak przy aspirynie.

> No właśnie, a Ty jako kolejny internetowy "ekspert" podobne głupoty
> powieliłeś i jeszcze opisałeś swoje magiczne sposoby, ku chwale narodzin
> kolejnych "ekspertów".

chodzi Ci o pomyłkę rzędu kilkudziesięciu procent, gdy margines bezpieczeństwa
wynosi dziesiątki tysięcy procent?

> Rozmawiasz się i czepiasz sam siebie. O róznicy gęstości wiem doskonale,
> więc poługiwałem sie procentami masowymi, a nie objętościowymi.
> I nie, 1 ml jodyny nie waży sporo więcej, niż 1 ml alkoholu (96%). Ile waży
> to możesz sobie łatwo obliczyć, masz potrzebne dane. Dla wygody mozesz
> nawet pominąć kontrakcję roztworu.

mogę, ale po cholerę? jak pisałem, margines bezpieczeństwa wynosi dziesiątki
tysięcy procent.

> Chyba raczej powinieneś się zastanowić nad swoim organizmem i przestać go
> maltretować cudownymi suplementacjami, bo reakcja na tak niewielką ilośc
> jodu świadczy o tym, że coś jest z nim nie halo. Druga sprawa, że to mogły
> być czysto psychiczne projekcje na fizyczną część Ciebie, wynikajace z
> wmawiania sobie, że suplementacja działa.
> Co do kelpów i innych wynalazkow to sie nie wypowiadam.

reakcja na tak niewielką ilość jodu wystąpi u każdego, kto miał subkliniczną
niedoczynność tarczycy, wywołaną bardzo niskim spożyciem tegoż pierwiastka.
Tak się składa, że mieszkam w mieście gdzie jodu nie ma praktycznie w ogóle,
używam mało soli, a ryb nie jem w ogóle.

No i najważniejsza sprawa, spożycie jodu w Japonii i korelacja z długością
życia Japończyków.

12. Data: 2009-12-02 20:39:33

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> No i ciekawe jest to, że taka mikroilość jodu wywołała reakcję - pomimo tego,
> że wcześniej brałem o WIELE większe ilości jodu z preparatu "kelp", bez
> żadnych sensacji, co nie najlepiej świadczy o tym preparacie. No i fakt, że
> wyskoczyły objawy lekkiego zatrucia bromem, co może wskazywać na prawdziwość
> teorii o wypłukiwaniu z organizmu bromu przez jod.

To IMHO świadczy jedynie o tym, jaka jest potęga efektu placebo i
zdolność samooszukiwania się człowieka. Tylko że do takiego wniosku
można było dojść bez eksperymentowania na sobie - wystarczyło popatrzeć,
co ze swoim organizmem robią anorektyczki. Nawet na łożu śmierci nie
zgadzają się z opinią, że 1) wcale nie są za grube 2) wcale nie jedzą za
dużo. Ty doszedłeś do wniosku, że brakuje ci jodu, a masz nadmiar bromu
w organizmie i wykonałeś "doświadczenie", które MIAŁO to potwierdzić,
więc potwierdziło.

13. Data: 2009-12-02 21:12:47

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@z...pl> napisał(a):

> [...]
> dużo. Ty doszedłeś do wniosku, że brakuje ci jodu, a masz nadmiar bromu
> w organizmie i wykonałeś "doświadczenie", które MIAŁO to potwierdzić,

No nie, efekt placebo wystąpiłby też po kelpie, więc teoria o kant kuli obić.
Druga sprawa, objawy były tak wyraźne i nietypowe (pojawiały się objawy,
których nie znałem i dopiero po pojawieniu się sprawdzałem w necie), że
absolutnie nie ma mowy o placebo.

Aczkolwiek z bromem to chyba jednak niewiele ma wspólnego. Wszystkie objawy
wymieniane jako "efekty zatrucia bromem" są jednocześnie objawami nadczynności
tarczycy.

A swoją drogą, nadczynność się ładnie unormowała, teraz - w ramach "efektu
placebo" - znowu obserwuję po każdej kąpieli o wiele, wiele mniej włosów w
wannie.

14. Data: 2009-12-03 00:46:36

Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> No nie, efekt placebo wystąpiłby też po kelpie

Efekt placebo występuje po postępowaniu, do którego pacjent jest
przekonany (albo też wybitnie nieprzekonany i ma wtedy negatywny efekt
placebo, np. pogorszenie)

> więc teoria o kant kuli obić.

No to fajnie, byłby to pierwszy przypadek, gdy efekt placebo w ogóle nie
występuje ;-)

> Druga sprawa, objawy były tak wyraźne i nietypowe (pojawiały się objawy,
> których nie znałem i dopiero po pojawieniu się sprawdzałem w necie)

To jest lepszy argument.

> A swoją drogą, nadczynność się ładnie unormowała, teraz - w ramach "efektu
> placebo" - znowu obserwuję po każdej kąpieli o wiele, wiele mniej włosów w
> wannie.

Nie myśl, że mnie to zmartwi :-) - w końcu jesteś zdrowszy albo
przynajmniej masz takie wrażenie. Dobry endokrynolog byłby wskazany, ale
obawiam się, że nie doszlibyście do porozumienia, bo ty za dużo chcesz
robić sam.

Leszek

15. Data: 2009-12-03 14:46:43

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@z...pl> napisał(a):

> Efekt placebo występuje po postępowaniu, do którego pacjent jest
> przekonany (albo też wybitnie nieprzekonany i ma wtedy negatywny efekt
> placebo, np. pogorszenie)

ale ma duże znaczenie tylko wtedy, gdy pacjent oczekuje jakiś cudów, a nie po
prostu jest ciekaw, czy jakiś zdarzenie wystąpi czy nie. Testowałem na sobie
wiele suplementów (np te dla sportowców), niektóre miały efekt bardzo silny i
szybki, niektóre dosłownie żadnego.

> [...]
> przynajmniej masz takie wrażenie. Dobry endokrynolog byłby wskazany, ale
> obawiam się, że nie doszlibyście do porozumienia, bo ty za dużo chcesz

Endokrynolodzy mają lepsze zajęcia, niż użerać się z ludźmi z subkliniczną
niedoczynnością tarczycy, która nie jest chorobą zagrażającą życiu, ani nawet
poważnie utrudniającą funkcjonowanie. Ot, trochę więcej włosów wypada, biega
się trochę wolniej - ale raz że włosy mam mniej więcej jak cała reszta
populacji, dwa że biegam lepiej niż ogromna większość. To by było zawracanie
tyłka endokrynologowi.

Ciekawostka o jodzie i fluorze. Przez wiele lat medycyna wierzyła (i chyba
dalej wierzy), że fluor pełni rolę w zapobieganiu próchnicy. Jest jednak jeden
poważny problem. Po "zastąpieniu" fluoru jodem w preparatach podawanych na
zęby, ilość przypadków próchnicy zmniejszyła się jeszcze bardziej.

http://jdr.iadrjournals.org/cgi/reprint/60/5/927.pdf

Wszystko wskazuje na to, że fluor po prostu "zastępuje" jod u osób, które mają
silne niedobory tego pierwiastka (silne, ale nie z pełną manifestacją
kliniczną). Fluor oczywiście rozwali całą resztę organizmu, ale jakoś tam
koślawo zastąpi jod w zębach, przez co bedą się wolniej psuły.

I jak tu nie wierzyć w spiskową teorię o fluorze?

16. Data: 2009-12-04 21:32:04

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I wydało się.

Diagnoza padła.

Życzę dużo zdrowia, w każdej postaci, i sił, żeby przetrwać autoeksperymenty.

Nowa kreatyna na rynku - Creatine
szczepionki i grypa znowu
Czy to dna moczanowa?
Rosja grozi wystąpieniem z WHO