Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.

1. Data: 2015-10-20 18:10:29

Temat: Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.gorenje.pl/produkty/urzadzenia-gospodarst
wa-domowego/pralki-i-suszarki/modeli/suszarki
Gdzieś czytałam, że zużycie energii jest tu o 50% mniejsze, niż w
klasycznych suszarkach klasy A. Czy ktoś uważa to za prawdopodobne?
korzysta? potwierdza/zaprzecza?

2. Data: 2015-10-21 15:09:56

Temat: Re: Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na
najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

3. Data: 2015-10-21 15:17:13

Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej prądożerności suszarki jest
korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

4. Data: 2015-10-21 15:18:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:09:56 +0200, pw napisał(a):

> Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
> Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na
> najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

No łał! To chyba pomyślę o zakupie, bo zima idzie i z suszeniem bywa
problem (domu nie chcę zawilgocić, rozwieszając pranie) :-)

Dzięki za informację! :-)

5. Data: 2015-10-21 15:32:25

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-20 o 18:10, Ikselka pisze:
> [...]
> Gdzieś czytałam, że zużycie energii jest tu o 50% mniejsze, niż w
> klasycznych suszarkach klasy A. Czy ktoś uważa to za prawdopodobne?

A czy to cudo można postawić na pralce (lub nad pralką)?
U mnie nie ma innej opcji :(
No i suszarka też musiałaby być w wersji "slim" :)

6. Data: 2015-10-21 15:46:36

Od: pw <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za informację! :-)

No nie ma sprawy, ale proponuję jakąś konkurencję jednak.
W obu moich Elektroluxach (pralka i suszarka) nawaliła elektronika.
Na szczęście chwilkę przed upływem gwarancji.
Źle se bidoki wyliczyli czas życia produktu...

7. Data: 2015-10-21 22:22:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:17:13 +0200, pw napisał(a):

> Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej prądożerności suszarki jest
> korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

To oczywiste - im mniej wody do odparowania, tym mniejsze zużycie energii.

Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
ogrzewanie klatek schodowych
Na co wkleić drzwiczki rewizyjne do komina?
Stawianie ścianek g/k od A do Z
materac nawierzchniowy