Szalone krowy i pryszczyca

1. Data: 2001-03-19 23:12:40

Temat: Szalone krowy i pryszczyca
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za przepisy grupie.
Nie mam zamiaru życ wiecznie ale mam córeczke , ktorej
nie chce narazac na choroby bydla . Bo gadanie,ze u nas
ich nie ma uwazam za idiotyzm . To znaczy moze nie ma,
ale nie wiadomo.. bo nikt nie bada nawet padlego bydla.
(wyjatek 125 szt krow zbadanych przez Sanepid w 1999r.).
U nas na nic nie ma pieniedzy z wyjatkiem tej na ochrone dla
prominentow. Przepraszam gledze.. !
Chcialem zapytac grupowiczow o przepisy na jajecznice.
Mam na mysli odmiany z pomidorami,boczkiem,kielbasa,
pieczarkami,permii (z makaronem spagetti) itp .Sam jadałem
2 rodzaje na Slasku i uwazam za pyszne. Ale na pewno nie jadlem
wszystkich odmian takiej jajecznicy.
Zrewanzuje sie w przyszlym tygodniu przepisem na spagetti po
mazowiecku (duzo groszku,ketchapu,parmezanu,natki itd.)
Pozdrawiam;
Orion

1. Data: 2001-03-20 10:42:16

Temat: Jajecznica, było Re: Szalone krowy i pryszczyca
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orion wrote:
> <ciach> Przepraszam gledze.. !

Zgadza się, ględzisz chłopie...

> [...]
> pieczarkami,permii (z makaronem spagetti) itp .Sam jadałem
> 2 rodzaje na Slasku i uwazam za pyszne. Ale na pewno nie jadlem

Jeśli pytasz o jajecznicę, to mógłbyś wspomniec o tym w Subject'cie :))

Jajken mit pomidoren: ja robię tak:

- dużo półplasterkowanej cebuli złocę na maśle
- parzę pomidory i obdzieram je ze skóry
- kroję na pół a jak duże, to na ćwierć i wrzucam do cebuli
- grzeję na dużym ogniu, cały czas mieszając aż zrobi się konsystencja
przecieru pomidorowego (uwaga- diabelnie lubi się przypalać, dobrze jest
dać dużo masła)
- doprawiam solą, pieprzem, papryką do smaku (ja lubię bardzo pikantne)
- wbijam jajca
- gotowe, jak się białko zetnie
uwaga: smakuje duzo lepiej niż wygląda :))

Podobnie robie jajca z grzybami ze słoików (gotowanymi)
Oczywiście można ze świeżymi, ale jakoś rzadko mam okazję, a słoiki mogę
skubnąć rodzicom z piwnicy :))

sadyl

1. Data: 2001-03-20 13:24:17

Temat: Re: Jajecznica, było Re: Szalone krowy i pryszczyca
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jajken mit pomidoren: ja robię tak:
> - dużo półplasterkowanej cebuli złocę na maśle
> - parzę pomidory i obdzieram je ze skóry itd. w/g powyższego postu.
Dziekuję za przepis.
Faktycznie doskonały...wprost pycha.
Mysle ze swiezych pomidorow z krzaka bedzie jeszcze lepsza.
***
Duzy pomidor kroimy w plastry 0,5 cm.
Na patelnie dajemy 1lyzke stolowa oliwy. Układamy plastereki
szynki lub beconu. Na wierzch kładziemy plasterki pomidora i
posypujemy sczypta startego parmezanu i pokrojonej natki.
Nie zawadzi pieprz do smaku. Nastepnie wbijamy dwa
jaja . Calosc solimy i dodajemy chilli do smaku. Pod przykryciem
podgrzewamy do sciecia bialka i plynnego zoltka.
Orion

1. Data: 2001-03-20 22:25:09

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orion wrote:
> Faktycznie doskonały...wprost pycha.
> Mysle ze swiezych pomidorow z krzaka bedzie jeszcze lepsza.

Nie rozumiem ironii

sadyl

1. Data: 2001-03-21 09:38:26

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem ironii
> sadyl
Ależ skad . Naprawde pyszne.
Tylko pomidory (chyba import z Holandii) z twarda skorka.
A w srodku duzo wody zamiast miazszu.. Mimo to smakowały
według Twojego przepisu.
Stad moj na sadzone jaja w poscie z 20.03. Bo narobiłeś
mi"smaku"
Orion

1. Data: 2001-03-21 10:58:31

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orion wrote:

> Tylko pomidory (chyba import z Holandii) z twarda skorka.
> A w srodku duzo wody zamiast miazszu..

A po jaką cholerę kupujesz pomidory w marcu?
Ja robię szalenstwa pomidorowo-jajeczne pod koniec lata, jak tatuś z
mamusią nie nadążają przerabiać działkowych pomidorów na koncentrat :))

sadyl

1. Data: 2001-03-21 13:14:51

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Bo to sa tzw. vleestomaten ( vlees to po polsku mieso....) i sa przeznaczone
glownie do faszerowania - ich oczywiscie a nie nimi.

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-03-21 14:15:08

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po jaką cholerę kupujesz pomidory w marcu?
> sadyl
Słuszna uwaga ! Ale naszła mnie ochota już !!
To co miałem czekać do lipca ?
Orion
Ps. W Lipcu powtuze na wieksza skale.

zupa stracciatella