Szanowni Dietowicze, UWAGA:BARDZO DŁUGIE

następny post »
From: "Piotr" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Szanowni Dietowicze, UWAGA:BARDZO DŁUGIE
Date: Fri, 11 Jan 2002 12:02:19 +0100

Jak w temacie,
Zainspirowany tekstem Jacka B. "Optymalni, veganie i inni..." pozwolę
sobie w nowym wątku na parę uwag.

Dlaczego nie zostanę "opty"?
Otóż gwoli wprowadzenia.
Mój dziadek " po mieczu " zmarł na zawał serca w wieku 71 lat. Wcześniej
miał ich 4. Piąty go zabił.
Mój ojciec, ( był lekarzem med.) zmarł na zawał serca w wieku 56 lat.
Pierwszy atak, ale skuteczny.
Jego siostra ( też lekarz ), zmarła na atak serca w wieku 61 lat.
Jej syn ( a mój brat cioteczny) na razie żyje, ale w wieku 49 lat jest
już po dwóch zawałach. Nie zginął chyba dlatego, że mieszka w Niemczech,
a tam mają sprawniejszą pierwszą pomoc medyczną.
Wszyscy oni palili tytoń " jak smoki".

Tyle, jeśli chodzi o moją grupę ryzyka.
Ad rem: czy jakiś optymalny da mi chociaż jeden NAUKOWY( !!!!!!!)
argument,
potwierdzony w pismach typu " Lancet" czy temu podobnych, za tym, żebym
zaczął zajadać się jajkami, wątróbką, smalcem i czerwonym mięsem???
Co może pozwolić mi ZARYZYKOWAĆ?
Jedyne co odnajduję w tzw. źródłach to stwierdzenia, że tak jest no bo
już. I jakieś
" naukowe" wywody przypominające mi bełkot sprzedawców Amwaya lub
garnków Zeptera. A najbardziej podobała mi się na stronie opty odpowiedź
p. Kwaśniewskiego na list z pytaniem o cholesterol: " jak już mówiłem,
problem cholesterolu w d. o. nie występuje".
UDOWODNIJCIE to. W sposób rzetelny, jasny i uczciwy. Czy były prowadzone
jakieś badania. Ślepe próby, analizy porównawcze itp., itd.. gdzie to
można znaleźć?
Czy ktoś z Was jest w stanie mnie, z taką grupą ryzyka, nakłonić do D.O
i zapewnić,
i UDOWODNIĆ, że to jest ZDROWE dla mnie?

Bo na razie nic mnie nie przekonuje. A już teksty podpisane przez kogoś,
kto w nicku ma hasło " opty", a mówiące o tym, iż szkodliwość palenia
tytoniu "jest rzeczą względną", z całym szacunkiem dla piszącej, uznać
muszę za chory_bełkot.
Tu pewnie zarobię PLONKA:-)

A teraz powiem o moim sposobie.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany tą drogą, to pomogę, chociaż jest to
sposób niezbyt łatwy.

W styczniu 2001 roku przy wzroście 176 cm ważyłem 90kg. Paliłem 2 - 3
paczki papierosów dziennie. W ogóle to paliłem 25 lat.Cholesterol
całkowity 246, trójglicerydy 198. Tętno w spoczynku 110- 115. Ciśnienie
ca 145 /100
Nagle przeraziły mnie moje 40 urodziny:-)
W lutym przestałem palić.
Nie jest prawdą(! )jakoby rzucanie palenia powodowało tycie. W lipcu
2001 ważyłem już tylko 73 kg. Nadal nie paląc.

Dziś ( te wyniki podaję dlatego, że często różni optymalni podają
takowe, niby jako argument) ważę 77kg, ale to nie jo jo, bo zawartość
tłuszczu w organizmie wynosi 19 procent. Cholesterol ogółem 185. Tętno w
spoczynku 60 - 68 / min.
Ciśnienie 129 / 80. Trójglicerydy w normie. Nadal nie palę. Po badaniach
( holter, wysiłkowe i takie różne) wychodzi na to, że moja grupa
zagrożenia wieńcówką jest niska.
Aha, i zniknęły moje złogi w lewej nerce. Trzy razy w życiu rodziłem
kamienie.
Czy nadal ktoś chce mnie przekonać do jedzenia w niezdrowych
ilościach jajek i tłuszczu zwierzęcego?
Nie przekonuję nikogo do mojego sposobu życia. Chcę tylko udowodnić,
że można to wszystko zrobić bez żadnej ideologii, bez pseudonaukowych
wywodów, opierając się tylko na zdrowym rozsądku i wiedzy ogólnej.
Tej z kolorowych czasopism. I nikogo nie przekonuję, że moja droga jest
w czymś lepsza od innych.
Aha, a gdyby ktoś chciał mi powiedzieć, że wyniszczyłem organizm, to
dodam, że wróciłem do zarzuconego kiedyś sportu a na dokładkę jestem w
stanie przebiec 10 km.
A dlaczego nie przejdę na wege? Otóż chyba tak nie do końca, a
koronnym argumentem dla mnie będzie na pewno fatalna jakość mięsa i
wędlin w naszych sklepach:-))) Do tej diety jest mi coraz bliżej...

Chętnie służę radą i pomocą każdemu, kto o to poprosi.
Pozdrawiam
Piotr