Szczepionka poza lodówką

1. Data: 2004-01-28 22:35:33

Temat: Szczepionka poza lodówką
Od: "HeSy" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu szczepiłam się przeciw różyczce, ponieważ planuję zajść w
ciążę, a nie przechodziłam wcześniej tej choroby ani nie byłam szczepiona.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy szczepionka zadziałała? Po
szczepieniu nie wystąpiła żadna reakcja skórna, gorączka ani nic podobnego.
Czy ktoś wie jak długo można trzymać szczepionkę w temp. wyższej niż 8
stopni C? Przechowywałam ją w lodówce (na drzwiach), ale po kupieniu
nosiłam w torebce jakąś godzinę czy dwie, a było to późnym latem. Wolę być
pewna i nie zarazić się różyczką podczas ciąży...
Pozdrawiam, Helka

2. Data: 2004-01-29 06:04:19

Temat: Re: Szczepionka poza lodówką
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HeSy" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nosiłam w torebce jakąś godzinę czy dwie, a było to późnym latem. Wolę być
> pewna i nie zarazić się różyczką podczas ciąży...

Najprostrzą metodą jest oznaczenie miana przeciwciał przeciwko różyce. Wtedy
będzie wiadomo, czy twój organizm uodpornił się na tego wirusa.
Niestey - jest to badanie płatne (koszt ok. 70 zł, ale ceny są bardzo różne,
w zależnośći od laboratorium).
--
Jola
Nakarm głodne dziecko