Szparagi

1. Data: 2005-05-04 16:56:31

Temat: Szparagi
Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam bardzo serdecznie
Zaczyna się sezon na warzywka i mam związane z tym pytanie: jak smacznie
przygotować szparagi?? z jakimi dodatkami, sosami??
Za wszelkie rady z góry dziękuje

Patrycja

"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

2. Data: 2005-05-04 20:11:40

Temat: Re: Szparagi
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Patrycja Scelina" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Zaczyna się sezon na warzywka i mam związane z tym pytanie: jak smacznie
> przygotować szparagi?? z jakimi dodatkami, sosami??

Z sosem Hollandaise, lub tak jak kalafior z maslem i tarta bulka
Ilona

3. Data: 2005-05-30 20:26:54

Od: "Zbigniew Góralski" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja polecam bardzo swieze szparagi ugotowane na parze, skropione najlepsza
mozliwa oliwa z oliwek (taka jak nam smakuje najlepiej, ale polecam te
dobre), posypane gruboziarnista morska sola (moze byc kamienna zamiennie) i
posypane odrobina swiezo zmielonego bialego pieprzu (niekoniecznie).

I to wszystko. Bez zadnych udziwnien typu sos holenderski czy sos polski
(bulka z maslem).
Z.

4. Data: 2005-05-30 20:37:52

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Góralski" <z...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
pl...
> [...]
> posypane odrobina swiezo zmielonego bialego pieprzu (niekoniecznie).
>
> I to wszystko. Bez zadnych udziwnien typu sos holenderski czy sos polski
Kazdy je jak lubi, ale nie rozumiem dlaczego wlasnie" sos holenderski lub
polski", jest udziwnieniem a szparagi z oliwa z oliwek wlasnie nie jest
udziwnieniem?
Ilona

5. Data: 2005-05-31 22:56:00

Od: "Zbigniew Góralski" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." <i...@g...de> napisał(a):

> [...]
> Kazdy je jak lubi, ale nie rozumiem dlaczego wlasnie" sos holenderski lub

> polski", jest udziwnieniem a szparagi z oliwa z oliwek wlasnie nie jest

Ponieważ sosy holenderski i polski zabijają smak szparagów :). Ponadto, są
bardziej skomplikowane niż oliwa z oliwek (próbowałaś kiedyś zrobić sos
holenderski? jeśli tak, to wiesz o czym mówię :) ). A szparagi im mniej
zakłócone tym lepsze - w końcu są tylko parę tygodni w sezonie - nie warto
zabijać ich smaku.

Ale prawdą jest to, że każdy je jak lubi ;)

Pozdrawiam serdecznie,
ZG

P.S. DObre też są szparagi bez dodatków :D

Grill elektryczny -doradzcie prosze!
gdzie w Krakowie kupić
Jaka surówka do krokietów z kapusty i grzybów?
suszone pomidory
Drinki z kolorowych wodek?