Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?

1. Data: 2014-03-30 19:02:22

Temat: Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?
Od: <qwerty> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czyściłem ostatnio rurę spalinową łączącą piec na ekogroszek (Defro
Komfort Eko 25kW) z kominem (systemowy Schiedel) i zauważyłem, że są w niej
już 3 dziurki (wyżery) o średnicy 1mm a w kilku innych miejscach są kropki
rdzy o średnicy 2mm. Rura (szyber) spalinowa ma już 4 lata, przez pierwsze 2
sezony piec byl wyłączony latem a następne 2 sezony już grzał cały rok.
Długość rury to około 40 cm, rura jest w pozycji poziomej, szyber jest cały
czas otwarty na max, w kotłowni wilgotność na poziomie 50%, wentylacja jest
sprawna, palę Retopalem z Piast.

1. Czy to jest normalne zjawisko?
2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

Pozdrawiam!

2. Data: 2014-04-06 19:42:07

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powodem jest korozja.
Ona wynika pośrednio z wysokiej sprawności kotła (czyli niskiej temperatury
spalin).
Przy niskiej ich temperaturze dochodzi do punktu rosy na wylocie z kotła.
Jeśłi do tego dodamy paliwo o sporej zawartości siarki to tego typu korozja
jest typowa. Rozwiązaniem jest rura ze stali kwasoodpornej.
T.

3. Data: 2014-04-08 14:14:54

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

a jaką temperaturę wody utrzymujesz w obiegu?
--
Jackare

4. Data: 2014-04-08 20:10:34

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 14:14:54 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
> a jaką temperaturę wody utrzymujesz w obiegu?
>
> --
>
> Jackare

A jakie to ma znaczenie jeśli miał rurę z niewłaściwego materiału?

5. Data: 2014-04-09 10:41:00

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

mokre spaliny nie mają znaczenia?

drugim błędem może być użytkowanie przyłącza kominowego z całkowicie otwartym
szybrem. Nie po to jest szyber.

jackare

6. Data: 2014-09-05 17:08:05

Od: <qwerty> szukaj wiadomości tego autora

Na wyjsciu jest 58 stopni, na powrocie nie mam pojęcia ale na wyjściu jest
zawór trójdrożny kierujący "połowę" wody na powrót, dodatkowo jest bardzo
ciepły powrót wody z bojlera.

7. Data: 2014-09-05 17:13:17

Od: <qwerty> szukaj wiadomości tego autora

W piecach retortowych gdy wentylator nie dmucha i tak jest "mały" ciąg
kominowy z uwagi na to, że ekogroszech (żar) przytyka kanały powietrzne w
retortcie. Szyber jest otwarty na max gdyz po przejściu pieca w stan
podtrzymania żar mniej dymi i piec mniej zarasta.

Jak usunąć wiloć?
Cheap D&G Shoes Gucci Shoes Dsquared2 Shoes Prada shoes LV Shoes Dior Shoes wholesale www.TopWholesaler168.com
Cheap D&G Shoes Gucci Shoes Dsquared2 Shoes Prada shoes LV Shoes Dior Shoes wholesale www.TopWholesaler168.com
zaciek zamienić na ozdobę