Szyderstwa - dlaczego?

1. Data: 2000-06-08 05:37:52

Temat: Szyderstwa - dlaczego?
Od: "Hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy prawo broni jednostkę przed szyderstwami ze strony grupy?
Mój brat ma przechlapane w szkole średniej. Klasa się z niego nabija.
Codziennie jest narażony na jakieś docinki słowne. Rzucaja w niego
papierkami gdy jest przy tablicy. A raz nawet wciągneli go do łazienki i
zmoczyli włosy pod kranem. Mam wielką ochotę rozkwasić komuś łeb. Czy jest
jakiś sposób aby to ukrócić? Dlaczego to ma miejsce?
hans1

1. Data: 2000-06-08 08:37:24

Temat: Re: Szyderstwa - dlaczego?
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hans1 wrote:
> Czy prawo broni jednostkę przed szyderstwami ze strony grupy?
[..]

Tak. Jest to przestępstwo. Zgłoście to najpierw w szkole, a jak
nie poskutkuje to na policji. Nie polubią go za to, ale szyderstwa
się skończą.

pozdrawiam
Arek

--
Pierwsza polska bajka animowana 3D !
http://www.elita.pl/swojaki/

1. Data: 2000-06-08 09:02:52

Od: "Duch" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmoczyli włosy pod kranem. Mam wielką ochotę rozkwasić komuś łeb. Czy jest
> jakiś sposób aby to ukrócić? Dlaczego to ma miejsce?

Z tego co widze to szyderstwo jest dzisiaj najgosza/ najnieprzyjemniejsza
ale czesto stosowana forma "ataku".
Skonczyl sie (niestety chyba) okres gdy ktos kto Ciebie "nie lubil" wzywal
Cie
na "meski pojedynek" (cokolwiek to nialo znaczyc).
Dzisiaj przeciwnik szuka w Tobie slabosci (kto jej nie ma?)
i wysmiewa sie z niej: "O czesc grubas!". Przed tym ciezko jest
sie bronic, bo co mam powiedziec jesli jestem np. grubasem?

Czemu Twojego brata grupa "nielubi"?
Czy jest on inny, czy poprosty stal sie przypadkowym
"chlopcem do bicia" dla grupy?

Pozdrawiam, Duch

1. Data: 2000-06-08 09:45:40

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-06-08 11:26:36

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bujak wrote:
> Bardzo jestem ciekawa czy szyderstwa po zaangażowaniu policji się skończą??

Policja to ostateczność, ale po jej interwencji szyderstwa na pewno się
skończą. Najpierw przydałaby się interwencja nauczyciela. Być może
goście nie zdają sobie sprawy z konsekwencji tego co robią i wystarczy
im to uświadomić.

> Śmiem wątpić. A jeszcze dodatkowo brat może oberwać poza szkołą.

Wątpię. A jeśli nawet to zgłoszenie na policji pobicia i sprawa
załatwiona.

> Czy coś zmienić można? Może przydałaby się sesja z naprawdę profesjonalnym
> psychologiem. Mam na myśli brata. Może zmieniłby swoje zachowanie i nie
> pozwolił na szyderstwa.

Proszę? Jego zachowanie nie ma tu nic do rzeczy. To kwestia osób, które
się tego dopuszczają i są tylko dwa sposoby zakończenia tego procederu:
przemówienia im do rozsądku lub też wymuszenia na nich siłą zmiany zachowania.
W tym drugim przypadku w grę wchodzi tylko policja lub solidne lańsko po pysku,
a to drugie przecież nie jest do zaakceptowania.

> Niestety grupa, zwłaszcza podrostków nie lubi słabszych i często bywa, że
> ich gnębi.
> Brat powinien poradzić sobie sam na sam z grupą, inaczej w życiu zawsze
> będzie oczekiwał od innych pomocy.

Czyli jak sobie KONKRETNIE poradzić? Jeżeli goście robią to nie zdając sobie
sprawy jaką krzywdę komuś wyrządzają to wystarczy im to uświadomić. I musi
to zrobić osoba trzecia. Jeśli zaś zdają sobie sprawę i dlatego to robią to
musi ich to zacząć KOSZTOWAĆ, muszą za to ponieść BOLESNE konsekwencje.
Bo na razie oni się dobrze bawią, ale nic ich to nie kosztuje. Jak zacznie
to sobie przemyślą czy skórka jest warta wyprawki.
Jednak i w tym przypadku bez interwencji osoby trzeciej się nie obejdzie.
Najpierw powinien interweniować nauczyciel, może nawet rodzice, a jak to
nie pomaga to bez litości do policji i sądu. Jak jeden z drugim spędzi
wakacje odrabiając odszkodawanie jakie musieli zapłacić rodzice to się
nauczy na całe życie, że tak się nie robi.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2000-06-08 11:31:09

Od: k...@e...krakow.pl (Katarzyna Gas) szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> [...]
> i wysmiewa sie z niej: "O czesc grubas!". Przed tym ciezko jest
> sie bronic, bo co mam powiedziec jesli jestem np. grubasem?

To jest wlasnie przyklad zadawania urazow psychicznych, k-e moze byc
zabronione przez prawo. Zwlaszcza jesli chodzi o dzieci i mlodziez. I
zapewne jest.
Tylko rzeczywiscie nie zawsze jest to wystarczajace.

Pozdrawiam
Kasjodor
--
Erin go bragh!!!

Kasia Gas <k...@e...krakow.pl>
Member of "COMHLAN" Celtic Dance Group: http://comhlan.art.pl

1. Data: 2000-06-08 12:10:48

Od: "Duch" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapewne jest.
> Tylko rzeczywiscie nie zawsze jest to wystarczajace.

Tzn. chodzi o to, ze "zaostrzone nakazy prawne" i tak tego niczego
nie-zmienia? Np. tego szyderstwa?

Pozdrufka, Duch

1. Data: 2000-06-08 12:54:31

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skończą. Najpierw przydałaby się interwencja nauczyciela. Być może
> goście nie zdają sobie sprawy z konsekwencji tego co robią i wystarczy

Coś mi się wydaje że
1. Nie masz dzieci
2. Czytałeś ostatnio "Utopię"

> Wątpię. A jeśli nawet to zgłoszenie na policji pobicia i sprawa
> załatwiona.

Dla kogo? Dla pobitego???

> Proszę? Jego zachowanie nie ma tu nic do rzeczy.
Bardzo dużo ma do rzeczy. Jest coś takiego jak syndrom ofiary. Poczytaj
troszke na ten temat.

> Czyli jak sobie KONKRETNIE poradzić? Jeżeli goście robią to nie zdając
sobie

Ty naprawdę wierzysz, że ludki ze szkoły średniej nie wiedzą co robią??????
Ile ty masz lat???? Zapomniałeś jak to było w szkole średniej?????

> sprawy jaką krzywdę komuś wyrządzają to wystarczy im to uświadomić.

Bardzo bym chciała, żebyś uświadomił takich dwóch, którzy zabierają stale
pieniądze młodszym u mnie na ulicy. Może bidulki nie wiedzą, że źle czynia.
Policja wie o tym dla ułatwienia dodam.

> Jednak i w tym przypadku bez interwencji osoby trzeciej się nie obejdzie.
> Najpierw powinien interweniować nauczyciel,
Tu sie zgadzam.

> nie pomaga to bez litości do policji i sądu.

I przepraszam oskarżyć o rzucanie papierkami w kolegę?? Podaj paragraf.

To co napisałeś to powinno być, ludzie powinni rozumiejąc, że źle robią
poczuć skruchę itd. Ale zejdź troszkę na ziemię.
Psycholog naprawdę może się przydać. To jak nas odbierają inni to przecież w
dużej mierze nasz własny twór.
Monika

---

1. Data: 2000-06-08 14:33:35

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bujak wrote:
> Coś mi się wydaje że
> 1. Nie masz dzieci
> 2. Czytałeś ostatnio "Utopię"

Nigdy nie czytałem Utopii.

> Dla kogo? Dla pobitego???

Tak. Dla pobitego.

> Bardzo dużo ma do rzeczy. Jest coś takiego jak syndrom ofiary. Poczytaj
> troszke na ten temat.

Bucha cha cha cha cha!!!!! Daj spokój, nie ze mną te politycznie poprawne
numery ;)) NIE MA syndromu ofiary w tym kontekście. Są tylko ludzie,
którzy uwzięli się na kogoś bo są bezmyślni lub im się wydaje, że są bezkarni.

> Ty naprawdę wierzysz, że ludki ze szkoły średniej nie wiedzą co robią??????
> Ile ty masz lat???? Zapomniałeś jak to było w szkole średniej?????

Myślę, że mogą sobie nie zdawać sprawy sądząc, że ot! przecież to taka zabawa.

> Bardzo bym chciała, żebyś uświadomił takich dwóch, którzy zabierają stale
> pieniądze młodszym u mnie na ulicy. Może bidulki nie wiedzą, że źle czynia.
> Policja wie o tym dla ułatwienia dodam.

Ale czy my rozmawiamy o bandziorach, czy o kolegach z klasy, którzy sobie
znaleźli "zabawkę", którą leczą własne kompleksy??

> I przepraszam oskarżyć o rzucanie papierkami w kolegę?? Podaj paragraf.

Nie. Oskarżyć o celowe upokarzanie, naruszanie godności i znęcanie się.
Jak się spotkam z moim adwokatem to zapytam o paragrafy bo już zapomniałem.

> [...]
> poczuć skruchę itd. Ale zejdź troszkę na ziemię.
> Psycholog naprawdę może się przydać. To jak nas odbierają inni to przecież w

Jedynymi osobami, którym może się przydać psycholog jest ta grupa osób,
która urządziła sobie "zabawę". I to z nimi powinien on pogadać.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2000-06-08 16:20:58

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że mogą sobie nie zdawać sprawy sądząc, że ot! przecież to taka
zabawa.

Nie zgadzam się nadal. To prawie dorośli ludzie. Emocje im sie tylko
bełtają.

> Ale czy my rozmawiamy o bandziorach, czy o kolegach z klasy, którzy sobie
> znaleźli "zabawkę", którą leczą własne kompleksy??
A ci co sie znecają to nie bandziory??

> Jedynymi osobami, którym może się przydać psycholog jest ta grupa osób,
> która urządziła sobie "zabawę". I to z nimi powinien on pogadać.
Zgadzam się, jedynie c do tego, że klasie też przydałby się terapeuta.

Pozdrawiam Monika

---

Własciwa osoba do zwierzeń
Re: Testy IQ z "Wyborczej"