Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...

301. Data: 2010-05-29 08:39:16

Temat: Re: Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1g7zv3cr7rvd4.1fb0w2d73cahr$.dlg@40tude.net...

> [-]
>
> Chłopie, daj se spokój, szkoda czasu i atłasu. Z kreacjonistani się nie
> romawia. Porozumienie jest wykluczone. Oni maja dysfunkcję mózgu
> uniemożliwiającą im osiagnięcie dorosłości psychicznej. Dorastając
> zatrzymują się na etapie zależności od rodzica (którego jedynie
> transcendują w boga) i nie są zdolni do samodzielnego myślenia.

O- nareszcie prawdziwy intelektualista. Czytać Cię- to prawdziwa,
intelektualna przygoda
:-)

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron, kreacjonista

302. Data: 2010-05-29 08:40:10

Od: Zorrmoran <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 May 2010 23:10:06 +0200, Chiron napisał(a):

> OK- pochodzenie człowieka od małpy. A także- pochodzenie życia z materii
> nieożywionej. Ominąłeś ten temat: i myśl hinduistyczna i buddyjska zakłada,
> że źródłem życia może być wyłącznie życie. Czy spotkałeś się z innym
> stwierdzeniem? A jednak- darwinizm tak nie uważa.
> Z uporem maniaka powtarza się tezę, że gdzieś tam leży skamielina
> pośredniego szczebla między małpoludem a nami, tylko że to tylko bezbożne
> życzenie- nie żadna przesłanka naukowa

Poproszę konkretnie. Masz definicję darwinizmu, z wikipedii i w niej
4 punkty. Potem masz tzw. neodarwinixm. Co konkretnie to brednie ?

A od buddyzmu się czep. Po co próbujesz mnie atakować osobiście ?
Buddyzm, jak żadna inna znana mi religia, poszedł najdalej w kwestii
wypłukania swojego poglądu z idei super-bytu obdarzonego wolą tworzenia,
będącego naszym Ojcem. Posługuje się pojęciem współzależnego
powstawania, w ramach którego pojawia się idea 'rzeczywistość
spontanicznie wyłania się z pustki i z nią przenika'.
Trudno o religię mniej wchodzącą w konflikt z dzisiejszą nauką,
np. z odkryciami fizyki kwantowej. Ale religia to religia.
Rozwija się inaczej niż nauka. I nie powinna być powodem
do ignorowania nauki.

--
Co w szkole piszczy:
- Proszę Pani, a moja mama daje mojemu bratu takie żrące lizaki,

303. Data: 2010-05-29 08:43:55

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zorrmoran" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> spontanicznie wyłania się z pustki i z nią przenika'.
> Trudno o religię mniej wchodzącą w konflikt z dzisiejszą nauką,

Znaczy w jaki sposob buddyzm lepiej pasuje do fizyki kwantowej niz np.
chrzescijanstwo?

304. Data: 2010-05-29 08:45:10

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> O- nareszcie prawdziwy intelektualista. Czytać Cię- to prawdziwa,
> intelektualna przygoda
> :-)

Przygoda intelektualna to czytac bredenie jakoby zycie na Ziemi bylo
zaprzeczeniem pierwszej zasady termodynamiki.

305. Data: 2010-05-29 09:29:08

Od: "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja- ponieważ nie wstydzę się, że czegoś nie wiem- proszę o konkrety,
> fakty- Ty mnie wysyłasz na drzewo.

Porządek jest jednak nieco inny niż to przedstawiasz.
Najpierw piszesz, że coś jest brednią a dopiero potem
pytasz co tam jest.
Gdybyś chciał się czegokolwiek dowiedzieć nie oceniałbyś
tego tylko pytał. Nie udzielam Ci odpowiedzi bo widzę że Cię
one zwyczajnie nie interesują i szkoda mojej klawiatury.

> Piszesz, że TE coś wyjaśnia, przewiduje- nie piszesz, co.

Jeśli do tej pory się nie dowiedziałeś siedząc tyle lat na
grupach to wiem że ja Ci tego też nie wyjaśnię.
Po prostu niektórym nie warto tego mówić.

> Stwierdzasz wręcz, że jest ona najlepsza z istniejących w tym temacie-
> jednak nie uzasadniasz, czemu (choćby w konfrontacji z kreacjonizmem)

To nie moje stwierdzenie. To tylko obserwacja faktu,
że nauki biologiczne bazują na TE a nie na kreacjonizmie.
Nie posadzam naukowców, że dokonując swoich odkryć bazują
na gorzej teorii skoro maja lepszą.
Będa korzystać z TE tak długo, jak długo będzie to przynosić
postęp w naukach i jak długo nie powstanie
coś lepiej tłumaczącego ich badania.
Robi się tak we wszystkich dziedzinach naukowych.
Teoria Newtona nie została zastąpiona przez
teorię inteligentnego spadania tylko przez OTW i STW
i te teorie też doczekają się następców.
Jest tylko jeden warunek, każda kolejna
musi lepiej tłumaczyć obserwacje.

Uważasz, że kreacjonizm lepiej tłumaczy obserwowany świat?
Wykaż to. Dostaniesz Nobla.
Co do porównania z kreacjonizmem, to przykro mi
ale cały dorobek kreacjonizmu to zaprzeczanie TE.
Kreacjonizm zakłada, że jak zaprzeczy TE, to tym samym
udowodni swoją "prawdziwość" i stanie się obowiązującym poglądem.
Wskazałam, że nie tędy droga.
Einstein nie obalił Newtona mówiąc,
że jego obliczenia to brednie.
On pokazał swoje obliczenia i wyszło,
że jego są jednak dokładniejsze.

> Walisz personalnie we mnie- choć IMO nie daję Ci ku temu powodów.

To przeczytaj sobie pierwszy akapit.

> Z mojej strony to z Tobą ten temat EOT

Krzyżyk na drogę.

Sandra

306. Data: 2010-05-29 13:13:13

Od: Lepszy nowy Piotr <l...@n...piotrek> szukaj wiadomości tego autora

Sandra pisze:
> [...]
> Kreacjonizm zakłada, że jak zaprzeczy TE, to tym samym
> udowodni swoją "prawdziwość" i stanie się obowiązującym poglądem.

Nie chcę Ciebie martwić, ale wydajesz się fajną i zrównoważoną osobą
i chyba powinnaś się liczyć z takim zakończeniem dyskusji z większością
osób na psp. Lub nawet znacznie mniej kulturalnym.
Chiron jest tu typowym 'prawdziwym mężczyzną' i 'dżentelmenem'
i jak wykażesz jego indolencję to właśnie tak zostaniesz potraktowana.
Jego kolega Stalker lub Tren urozmaicą z pewnością dyskusję z Tobą
prawdziwie męskimi przecinkami typu 'ku*wa', okazując Ci szacunek,
który raczej lepiej, żebyś tu polubiła,
a najstarszy z nich, cbnet wytknie Ci jeszcze sqrwienie.
Generalnie tutejsi prawdziwi mężczyźni nie przepadają raczej za
kobietami, co jest wyraźnie odczuwalne, ale sens dalszych dyskusji
na psp pozostawię już chyba Twojemu uznaniu.
Piotrek

307. Data: 2010-05-29 14:37:48

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost napisał(a):
> U�ytkownik "Zorrmoran" <z...@w...pl> napisa� w wiadomo�ci

> Znaczy w jaki sposob buddyzm lepiej pasuje do fizyki kwantowej niz np.
> chrzescijanstwo?

Buddyzm Odwołuje się do świata wewnętrznego człowieka, a nie do
świata zewnętrznego np w postaci dogmatów i teorii na temat
rzeczywistości, ujmuje człowieka buddyzm podobnie jak kwantówka, czyli
to własną świadomością nadajemy znaczenie rzeczywistości, czyli dba o
człowieka i co się z nim dzieje,a nie jest ucieczką tak jak w
katolicyzmie w świat zewnętrzny, pomijający podmiot określający ten
świat.

Darwinizm i katolicyzm w pewien sposób to projekcje, kracje
rzeczywistości, zapominające, kto dokonuje tych projekcji, czyli
zapominające o ludziach którzy tym co wiedzą przypisują swoją wiedzę
na zewnątrz. Buddyzm tutaj paradoksalnie nie jest wiarą, ale
rzeczywistością.

308. Data: 2010-05-29 15:31:15

Od: "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lepszy nowy Piotr" <l...@n...piotrek> napisał w wiadomości

> Nie chcę Ciebie martwić, ale wydajesz się fajną i zrównoważoną osobą
> i chyba powinnaś się liczyć z takim zakończeniem dyskusji z większością
> osób na psp. Lub nawet znacznie mniej kulturalnym.

Znam Chirona od około 10 lat. Tzn. znam poprzez grupy i to co pisze.
Na psychologię nie zaglądam a tu się wypowiadam tylko dlatego, że
wątek jest sklejony od paru dni z pl.sci.biologia.

> Chiron jest tu typowym 'prawdziwym mężczyzną' i 'dżentelmenem'
> i jak wykażesz jego indolencję to właśnie tak zostaniesz potraktowana.

No cóż nie miałam czasu i ochoty bezsensowną dyskusję
więc EOT mnie martwi.

> [...]
> który raczej lepiej, żebyś tu polubiła,
> a najstarszy z nich, cbnet wytknie Ci jeszcze sqrwienie.

cbnet też nie jest mi obcy

>sens dalszych dyskusji
>na psp pozostawię już chyba Twojemu uznaniu.

Dzięki za troskę :-)

Sandra

309. Data: 2010-05-29 16:49:22

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> napisał w
wiadomości news:htrc0a$lrm$1@news.onet.pl...
> [...]
> wątek jest sklejony od paru dni z pl.sci.biologia.

> No cóż nie miałam czasu i ochoty bezsensowną dyskusję

Azeby wszystko bylo jasne - koles, ktory wlasne do Ciebie nadaje na innych,
niejaki Piotr, zaslynal na psychologii wyjatkowo chamskimi docinkami nie
zwazajac na plec adwersaza, ale to nic. Uznal tez, ze ma prawo kasowac
niewygodne mu posty innych osob - tak, kasowal cudze posty z grupy. Efektem
czego (jest prawie pelny) ostracyzm tego osobnika.

Niezamaco.

310. Data: 2010-05-29 20:05:48

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zorrmoran" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> Poproszę konkretnie. Masz definicję darwinizmu, z wikipedii i w niej
> 4 punkty. Potem masz tzw. neodarwinixm. Co konkretnie to brednie ?
* świat istot żywych jest zmienny
Jak to rozumieć? Jeśli tak, że w obrębie jednego gatunku na skutek np zmian
klimatycznych występują w kolejnych pokoleniach zmiany przystosowawcze- to
zgoda. Jeśli tak, że "z nieożywionej zupy aminokwasów w skutek jakiegoś
zdarzenia powstało pierwsze białko, które zmieniło się w kolejnych
pokoleniach w człowieka" to jest to kwestia światopoglądowa, nie naukowa.

* proces zmian jest ciągły i stopniowy
tak, jak w punkcie poprzednim.

* wszystkie gatunki są ze sobą spokrewnione
czyżby? Na poddstawie podobieństw niektórych genów nie powinno się wyciągać
takiego wniosku. I nie zawsze to "pokrewieństwo" jest widoczne. To, że masz
geny podobne do muszki- owocówki nie oznacza, że to Twoja krewniaczka. A
może jednak?:-)

* zmiany ewolucyjne są wynikiem doboru naturalnego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dob%C3%B3r_naturalny
sama teoria doboru naturalnego jest nienaukowa, jak możesz wyczytać. To
jest kwestia światopoglądu.

> [...]
> np. z odkryciami fizyki kwantowej. Ale religia to religia.
> Rozwija się inaczej niż nauka. I nie powinna być powodem

A konkretnie gdzie się do buddyzmu przyczepiłem? No dobrze- jeśli ja się
przyczepiłem do buddyzmu w tym wątku- z wielkich liter opublikuję
przeprosiny. Jeśli znajdziesz moje antybuddyjskie wystąpienie z mojej
działalności usenetowej- też przeproszę. Jak nie- to napisz, że jesteś
człowiekiem nie potrafiącym zrozumieć tego, co czyta- i to z wielkich liter,
ok?

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Internetowe grupy dyskusyjne - analiza
Żeby się nie robiło zbytnio psychologicznie...
Swadomosc stolu
Cześć cześć
he he... he, he i he... Oświadczam, że...