TARTA jablkowa?? heeelp

1. Data: 2004-09-06 10:02:22

Temat: TARTA jablkowa?? heeelp
Od: "marta" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio mam pod dostatkiem owocow.
mam za soba gruszkowe ciasta
te ze sliwkami tez juz "odbebnilam"
teraz z ogrodka przynosi mi sie wiadrami jablka

z racji braku czasu odpuszczam sobie robienie musow i wszelkiego rodzaju
jablkowych sloikow.
moze wiec czas na tarte??
Chcialabym by byly na niej jablka, cynamon (jammi) no i jakas moze masa?? a
moze podsmazyc jablka i cos z tym zrobic?? ale czy to nie bedzie za mokre?

(przegladalam historie, wiec prosze nei odsylajcie mnie do niej)

pozdrawiam
marta jablkowa:)

1. Data: 2004-09-06 10:43:37

Temat: Re: TARTA jablkowa?? heeelp
Od: GoniaP <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:
> [...]
> moze podsmazyc jablka i cos z tym zrobic?? ale czy to nie bedzie za mokre?

Ostatnio mialam kilka jablek, ale za malo zeby robic szarlotke i mialm
jeszcze jerzyny i maliny, wiec zrobilam tare owocowa.
Zrobilam kruche ciasto (slodkie, ale nie za bardzo), wylozylam nim dno
blachy i zapieklam, tak zeby sie lekko zarumienilo.
Na to upieczone ciasto wylozylam budyn waniliony wczesniej przygotowany
i poukladalam na nim owoce. I to wlozywalm do pieca na pare minut tak
zeby jablka nie byly troche zmiekly. A no i jablka obowiazkowo posypane
cynamonem.
Jak juz wszystko ladnie wystyglo, wylalam na calosc taka zastygajaca
galaretke brzoskwiniowa i wlozylam do lodowki.
Nastepnego dnia wszyscy sie zachwycali, wyszlo przepyszne i slicznie
wygladalo.

Mozesz zrobic z samymi jablkami i bez galaretki, albo tylko galaretka,
bez budyniu. Mysle ze wszelkie warianty beda dobre.

pozdrawiam.
Gosia

1. Data: 2004-09-06 17:05:01

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

> [...]
> moze podsmazyc jablka i cos z tym zrobic?? ale czy to nie bedzie za mokre?
>
> (przegladalam historie, wiec prosze nei odsylajcie mnie do niej)

Nie dawno podawalam, ale co mi tam, podam jeszcze raz:

Placek jablkowy do gory nogami
(ciasto pieczone w patelni zeliwnej)

4 duze jablka
sok z 1 cytryny i z 1 pomaranczy
3/4 szklanki cukru (180 gr)
110 gr masla
1 szklanka maki (160 gr)
3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
2 jajka

Rozgrzac piec do 180°C
Jablka (nie obrane) pokroic w grube plastry, odrzucic gniazda nasienne. W
ciezkiej patelni skarmelizowac 1/4 szklanki cukru i rozprowadzic widelcem po
calym dnie. Ulozyc na tym plasterki jablek, zazebiajac o siebie i zalac sokiem

z cytryny i pomaranczy. Dusic na malym ogniu az polowa soku odparuje, czyli
bedzie gesty syrop na dnie, okolo 2 minuty. Zdjac patelnie z ognia. W mikserze

ubic pozostaly cukrier z maslem, dodac jajka, make i proszek i ubijac 2
minuty,
az puszyste. Rozprowadzic rowno po jablkach. Wstawic patelnie na najwyzsza
polke w piekarniku i piec az zlote, okolo pol godziny, sprawdzic patyczkiem,
czy ciasto upieczone. Wyjac i zostawic na 1-2 minuty, nastepnie zakryc
patelnie
talerzem i odwrocic ciasto na talerz. Powinno wyjsc bez problemu. Podawac
cieple, mozna z bita smietana lub lodami.
Magdalena Bassett.

1. Data: 2004-09-07 02:16:28

Od: Paula <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

> [...]
> moze podsmazyc jablka i cos z tym zrobic?? ale czy to nie bedzie za mokre?

Najprostsza jaką znam:

Jabłka, najlepiej dość kwaśne - 5-6 sztuk
150g cukru
1 łyżka startej skórki cytrynowej (albo pomarańczowej)
2 łyżki masła

i oczywiście spód do tarty :)

Obrane i odogryzkowane jabłka pokroić na 8, a potem każdą ósemkę na
plasterki. Przesmażyć na maśle, dodać skórkę i 50g cukru. Kiedy lekko
(lekko!) zmiękną i nabiorą koloru, wyłożyć nimi tartę. Resztę cukru
roztopić na karmel, zalać nim gorące jabłka. I jeść bez zbędnego czekania.

pozdrawiam
Paula

1. Data: 2004-09-07 07:33:59

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wstawic patelnie na najwyzsza
> polke w piekarniku i piec az zlote, okolo pol godziny, sprawdzic
patyczkiem,

moja patelnia ma plastikowa? czesc raczki

CZy Twoja tarta sie uda jesli jablka z karmelem przygotuje na patelni, a
potem przeloze do formy do zapiekania?

ktoska

1. Data: 2004-09-08 08:41:41

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

Podawac cieple, mozna z bita smietana lub lodami.

podczepię się akurat pod posta Magdy...
czy Wy naprawdę wcinacie ciasta na ciepło??

zawsze mnie to dziwi
mnie po pierwsze ZAWSZE boli żołądek po ciepłym cieście, moze nie boli ale
czuję że to nie było to co mu dobrze robi
a po drugie ciepłe ciasta sa za słodkie (wiem,wiem, mniej słodzić, ale ja
naprawde mało słodzę - przeważnie daję mniej niż w przepisie ;) )

kilka razy w zyciu zdarzyło mi sie jeść naprawde smaczne ciepłe ciasto -
przeważnie drożdzowe

Asia - zdziwiona

1. Data: 2004-09-08 09:28:22

Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> podczepię się akurat pod posta Magdy...
> czy Wy naprawdę wcinacie ciasta na ciepło??
> [ciachniete]

cieple bulki
cieply chleb
ciepla babcina szarlotka
jestem łakomczuchem i mam dużą konkurencje w domu(jak ktos wyczuje ze ciasto
sie piecze to pol rodziny nagle sie zbiera na odwiedziny :P ) wiec musze
walczyc o swoje :)

pozdrawiam
Lamia

1. Data: 2004-09-08 09:31:15

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy Wy naprawdę wcinacie ciasta na ciepło??
> Asia - zdziwiona

Ja uwielbiam cieple ciasta. Czasami wsuwam nawet takie prosto z pieca, choc
sa gorace :)
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-08 10:59:21

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Asia" pyta:

> czy Wy naprawdę wcinacie ciasta na ciepło??

Prawie zawsze. Jak tylko nadarzy sie okazja. Czasami nawet w tym celu
wychodze z domu i udaje sie na spacer do pobliskiej kafejki, gdzie
serwuja cieple ciacha z lodami (lody sie rozplywaja przed etapem:
usta). Trudne zakupy (samodzielnosc szukania towaru, pchanie wozka,
kolejki do kasy) w pewnym sklepie szwedzkiej firmy (wielki niebieski
kontener, zolta wielka czcionka) uprzyjemniam sobie i mezowi szarlotka
na ciepla w restauracji z nieobecna samoobsluga :-).

Jak sie dorobie mikrofali, to bedziemy jesc cieple ciasta i w domu i
znaaacznie czesciej :-).

> mnie po pierwsze ZAWSZE boli żołądek po ciepłym cieście, moze nie
> boli ale czuję że to nie było to co mu dobrze robi

Taka juz tradycja :-(. eM eL niedawno o tym pisal, ze nam przeciagi
szkodza i tym podobne. A po przejechaniu granicy PL wszystko mija, jak
reką odjąl ;-). Mi na ten przyklad uszy sie juz od przeciagow nie
czerwienia :-). A tak powazniej, to jak Cie po cieplym ciescie boli
brzuch, to przeciez nie jedz. Moj wujek zawsze psikal jedzac czekolade,
a ja kicham siarczyscie od czarnego pieprzu ;-). Taka uroda.

Nie wiem, co takiego jest miedzy zoladkiem a cielpym ciastem, ze sie
moga nie lubic. Moze zamiast jesc "prosto z piekarnika" sprobuj
najpierw lekko podgrzane lub polane goracym budyniem? (tubylcza - UK-
specjalnosc).

No i jeszcze dodam, ze tak jemy nie tylko tarty i szarlotki, ale
absolutnie kazde ciasto, ktore nie jest tortem. I nie z galaretka :-).
I nie z bitej smietany :-).

Pozdrawiam serdecznie,
eM, co wcina

1. Data: 2004-09-08 17:07:28

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> [...]
> szkodza i tym podobne. A po przejechaniu granicy PL wszystko mija, jak
> reką odjąl ;-). Mi na ten przyklad uszy sie juz od przeciagow nie

Prawda! Po przejechaniu granicy i kapac sie mozna z pelnym zoladkiem, i
siadac na zimnym kamieniu, jesc cieply chleb, gwizdac na zaglowkach,
nastepowac na pekniecia w chodniku bez zadnych konsekwencji :)))

Magdalena Bassett

Produkty włoskie w Krakowie?
ciasteczka z musil
porkolt w Trójce