TEST ZIEMSKIEJ - proszę bardzo

1. Data: 2003-01-29 21:17:43

Temat: TEST ZIEMSKIEJ - proszę bardzo
Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie tu coniektórzy garną do testów, więc macie - jeden z ciekawszych i
wykorzystywanych w praktyce w roznych osrodkach.
Wim ze pytania sa czasem zenujace, ale takie sa. A tak po za tym jakie sa
wasze osobiste odczucia.....

MARIA ZIEMSKA: KWESTIONARIUSZ DLA RODZICÓW

.

Przeczytaj proszę, każde z podanych niżej stwierdzeń i oznacz następująco:

- jeśli uznasz je zdecydowanie za słuszne, otocz kółkiem S
- jeśli uznasz je raczej za słuszne otocz kółkiem s
- jeśli uznasz je raczej za błędne otocz kółkiem b
- jeśli uznasz je zdecydowanie za błędne otocz kółkiem B

Jeśli się pomylisz przekreśl kółko na krzyż i otocz kółkiem inną literę.

1. Rodzice zawsze muszą wszystko poświęcić dla swych dzieci. S s b B
2. Dziecko powinno wiedzieć, że rodzice je kochają. S s b B
3. Dziecku nie trzeba okazywać zbyt wiele uczucia. S s b B
4. Życie rodzinne byłoby szczęśliwsze, gdyby rodzice dawali odczuwać
dzieciom, że wolno im mówic wszystko co myślą. S s b B
5. Dziecko powinno być stawiane w domu na pierwszym miejscu. S s b B
6. Właściwie to nie wiadomo, jaki jest najlepszy sposób wychowywania dzieci
. S s b B
7. Trzeba liczyć się z tym, co dziecko lubi i na co ma ochotę. S s b B
8. Jeżeli dziecko domaga się czegoś, czego mu nie wolno, trzeba mu się ostro
przeciwstawić. S s b B
9. Delikatne dziecko wymaga specjalnej ochrony przed innymi dziećmi. S s b B
10. Umiejętność kierowania dzieckiem jest mniej trudna niż to się często
wydaje. S s b B
11. Trudno znieść, gdy dziecko ciągle chce na ręce. S s b B
12. Właściwie to nie wiadomo, kiedy być stnowaczym i nieustepliwym wobec
dziecka. S s b B
13. Nie należy dużo bawić się z małym dzieckiem, gdyż to je podnieca i potem
nie może spać. S s b B
14. Dziecko ma prawo do swojego punktu widzenia i do wypowiadania go . S s b
15. Dbałość o dziecko wymaga dawania mu drogich owoców i róznych drogich
rzeczy. S s b B
16. Nie jest zupełnie pewne, czy raczej być swobodnym i żartobliwym, czy
poważnym wobec dziecka. S s b B
17. Dzieci powinny bez dyskusji słuchać starszych. S s b B
18. Aby byc pewnym, że dziecko dobrze odrobił lekcje, najlepiej siedzieć
przy nim. S s b B
19. Trzeba ukrócać niecierpliwośći i ruchliwość dziecka. S s b B
20. Czasem trzeba pozwolić dziecku robić coś bez nadzoru rodziców. S s b B
21. Czuję, że trudniej mi, niż innym rodzicom chować dziecko. S s b B
22. Dawanie dzieciom rad i wskazówek jest najczęściej stratą czasu, bo
dzieci albo ich nie słuchają, albo nie potrzebują. S s b B
23. Lepiej, żeby dziecko bawiło się samo w domu, niż żeby je odwiedzały inne
dzieci. S s b B
24. Rodzicom trudno jest mieć wpływ na dzieci ze względu na to wszystko, co
one słyszą poza domem. S s b B
25. Spędzanie z dzieckiem czasu po pracy to dobry odpoczynek. S s b B
26. Na wszystko co robią dzieci powinny mieć zezwolenie rodziców. S s b B
27. Stały lęk matki, że dziecku może się coś stać, jest czymś zupełnie
zrozumiałym. S s b B
28. Jeśli się jest dość stanowczym, dzieci nie wejdą na głowę. S s b B
29. Nawet małym dzieciom można pozwolić bawić się na bocznych uliczkach bez
nadzoru. S s b B
30. Zbyt dużo swobody psuje dziecko. S s b B
31. Rodzice nie muszą starać się o to, aby wiedzieć o wszystkim co robią ich
dzieci. S s b B
32. Na dzieci wpływa zbyt wiele różnych rzeczy, którym rodzice nie mogą
zaradzić. S s b B
33. Jeśli rodzice zauważą, że to oni się mylą, a dziecko ma słuszność,
powinni przyznać mu rację. S s b B
34. Dziecko należy nauczyć unikania bójek ze względu na ich skutki. S s b B
35. Najlepiej dziecku ustępować, bo to rozwija jego samodzielność. S s b B
36. Dziecko należy od razu skrytykować, gdy robi coś nie tak jak trzeba. S
s b B
37. Jeśli dziecko na chwilę spuści się z oczu, będą kłopoty. S s b B
38. Jeśli stawiamy dziecku wymagania i okazujemy zadowolenie z ich
spełnienia, ono staje się posłuszne. S s b B
39. Dzieciom można zostawić swobodę przychodzenia i wychodzenia z domu bez
opowiadania się. S s b B
40. Dziecko powinno zawsze zgodzić się z decyzją swoich rodziców. S s b B
41. Dziecku można pozwolić na posiadanie własnych tajemnic i sekretów. S s b

1. Data: 2003-01-30 00:02:09

Temat: Re: TEST ZIEMSKIEJ - proszę bardzo
Od: "Stanek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wow,

wielkie dzieki,
na pewno przyda sie to nauczycielom/opiekunom/wychowawcom:-)
juz widze radosne twarze rodzicow zakreślających odpowiedzi,
wiele pytań temperament rodzica i wzorce zachowan jakie wyniosl z domu
rodzinnego,
moim zdaniem test moze pomoc w zrozumieniu swojej postawy rodzicielskiej,
choc nie wierze w prawdomownosc rodzicow w kwestii wlasnego rodzicielstwa
:-)

1. Data: 2003-01-30 18:57:26

Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

akurat ten test budzi wiele kontrowersji, tylle ze przez psychologow
niestety jest czesto powazmnie traktowany. Osobiscie jestem przeciwny
badaniu czlowieka poprzez tego typu testy!

1. Data: 2003-01-30 19:16:50

> akurat ten test budzi wiele kontrowersji, tylle ze przez psychologow
> niestety jest czesto powazmnie traktowany. Osobiscie jestem przeciwny
> badaniu czlowieka poprzez tego typu testy!

czemu?

P.

1. Data: 2003-01-30 20:50:31

Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czemu?

slatego ze od jego rozwiazania zalezy czy przydziela dziecko tobie, czy
pojdzie do domu dziecka; albo czy tez bedziesz mogl dziecko zabrac cy tez
nie. Ten test jest zwany potocznie skazującym, bo istotnie wiele ludzi
skazuje, a to ze rano sie go inaczej zrobi a wieczorem inacze to juz nikogo
ie obchodzi

1. Data: 2003-01-31 09:32:57

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten test jest zwany potocznie skazującym, bo istotnie wiele ludzi
> skazuje, a to ze rano sie go inaczej zrobi a wieczorem inacze to juz
nikogo
> ie obchodzi

jeden test nie przesądza raczej o niczym

defric

1. Data: 2003-01-31 19:22:01

Od: "Joker" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wasze osobiste odczucia.....
>
> MARIA ZIEMSKA: KWESTIONARIUSZ DLA RODZICÓW

a gdzie sa rozwiazania, interpretacja wynikow ?
--
Sir Joker
http://sirjoker.republika.pl

[prosba] psycholog w Plocku
Znowu wojna o pokój?
Szukam psychoterapeuty od lekow w warszawie
wykorzystanie seksualne
filozoficznie o homoseksualiźmie