Tacrolimus 407

1. Data: 2001-08-18 18:41:46

Temat: Tacrolimus 407
Od: "LadyRed" <l...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam pytanie - czy ktokolwiek z Was wie cos na temat leku stosowanego po
transplantacjach szpiku kostnego.
Nazywa sie Tacrolimus 407 i dziala podobnie jak Sandinum firmy Neoral
Chce wiedziec - przede wszystkim czy poziom tego leku we krwi tez nalezy
sprawdzac. ( ja musze co 2 tygodnie)
Jezeli ktokolwiek wiedzialby cokolwiek na temat tego to prosze o link lub
info.
THX

LadyRed
l...@p...ats.pl

2. Data: 2001-08-19 13:01:45

Temat: Re: Tacrolimus 407
Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LadyRed" <l...@p...ats.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
>
> Mam pytanie - czy ktokolwiek z Was wie cos na temat leku stosowanego po
> transplantacjach szpiku kostnego.
> Nazywa sie Tacrolimus 407 i dziala podobnie jak Sandinum firmy Neoral

Napewno chodzilo Ci o Sandimmun Neoral firmy Novartis Pharma.

> Chce wiedziec - przede wszystkim czy poziom tego leku we krwi tez nalezy
> sprawdzac. ( ja musze co 2 tygodnie)

Jesli chodzi o sprawdzanie poziomu leku we krwi to byc moze jest to
konieczne ze wzgledu na podawanie z innymi preparatami, ktore moga wchodzic
w interakcje np. sterydy, ale o tym to juz decyduje lekarz prowadzacy i nie
da sie tego uzasadnic tak "na odleglosc". Natomiast napewno nalezy
monitorowac morfologie krwi. Tak wiec w przebiegu leczenia bedziesz krew
miala napewno pobierana!!!

> Jezeli ktokolwiek wiedzialby cokolwiek na temat tego to prosze o link lub
> info.

Wystepuje w Polsce pod nazwa Prograf firmy Fujisawa. Sa to kapsulki 1mg i
5mg (dwie dawki) oraz jako koncentrat do wlewow dozylnych 5mg/ml.
Jest to lek immunosupresyjny, a wiec obnizajacy odpornosc stosowany po
przeszczepach celem zminimalizowania mozliwosci odrzucenia przeszczepu
(podobnie jak i Sandimmun). Ostroznie nalezy stosowac u pacj. z chor. serca,
nadcisnieniem, zab. czynnosci nerek lub watroby, leczonych sterydami (mysle
ze sterydy tez masz podawane). Prawdopodobnie jest slabszy niz Sandimmun
dlatego dostaniesz go w terapii podtrzymujacej.

Pozdrawiam rowniez - Medicus

Witam wszystkich
Nowa ustawa
jeszcze jedno dziendobrywieczor