Taka sobie refleksja po komuni :)

1. Data: 2006-06-01 09:13:16

Temat: Taka sobie refleksja po komuni :)
Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestesmy juz po. Mysle ze calosc wyszla bardzo sympatycznie.
A najbardziej mila byla dla mnie kameralna - sobotnia msza,
na ktorej dzieci przyjely pierwsza Komunie.

Co do refleksji zachecam do przeczytania wywiadu z WO
z księdzem Antonim Długoszem.

Cieplo pozdrawiam w Dniu Dziecka :)

Patka

= = = = = = = = = =
Fragmenty wywiadu:

Wie Ksiądz Biskup, co to jest iPod?
- Nie, ja jestem właśnie w Starym Testamencie...

To w tym roku najpopularniejszy prezent na komunię.
- Ojej, to ja już kompletnie nie rozumiem dzieci...

- ... jeśli chcecie państwo znać moje zdanie na ten temat, to nie widzę
w tym żadnej winy dzieci. Je deprawują dorośli. To oni robią z komunii show,
podczas którego najważniejsze są stroje, przyjęcie, prezenty.
Uczta w zamawianych znacznie wcześniej lokalach.

Komunia bez prezentów?
- Tak. Podczas komunii nie powinno być żadnych prezentów.
Jeśli bardzo chcemy, możemy je dać dziecku np. z okazji początku
albo końca roku.
= = = = = = = = = =

2. Data: 2006-06-01 10:32:18

Temat: Re: Taka sobie refleksja po komuni :)
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Patka napisał(a):

> Co do refleksji zachecam do przeczytania wywiadu z WO
> z księdzem Antonim Długoszem.

Czytałam i jestem zachwycona postawą tego księdza, jeśli rzeczywiście
jest taka, jak ją opisuje. Oby wszyscy tacy byli lub przynajmniej mieli
te same priorytety!

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-06-01 19:11:06

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Patka wrote:

> Co do refleksji zachecam do przeczytania wywiadu z WO
> z księdzem Antonim Długoszem.

A mnie brakło sił i ręce opadły kiedy dotarło do nas pocztą pantoflową,
że kuzyn młodych, tegoroczny komunista powiedział, żeby ciocia Y kamery
cyfrowej nie kupowała, bo już mu wujek albert kupi. Nie wiem skąd to
mały wytrzasnął. Mantra nie pomogła - w prezencie od nas dostał, to co
od początku zamierzaliśmy - biblię i ozdobny różaniec.

--
Ewa (30), Julka (3.9), Zuza (1.10)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

4. Data: 2006-06-01 19:25:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta napisał(a):

> mały wytrzasnął. Mantra nie pomogła - w prezencie od nas dostał, to co
> od początku zamierzaliśmy - biblię i ozdobny różaniec.

I jak zareagował? ;-)

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2006-06-01 20:29:23

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> I jak zareagował? ;-)

No cóż. Był wyraźnie zawiedziony. Rodzice jeszcze bardziej. Prezent
prawdopodobnie miał być dla rodziców - oni z tych co "jak najwięcej kasy
wyciągnąć". Po komunii właśnie zmieniają samochód :/

6. Data: 2006-06-01 20:40:29

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zona alberta" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> No cóż. Był wyraźnie zawiedziony. Rodzice jeszcze bardziej. Prezent
> prawdopodobnie miał być dla rodziców - oni z tych co "jak najwięcej kasy
> wyciągnąć". Po komunii właśnie zmieniają samochód :/

To aż tyle uzbierali na tej komunii?

Sylwia

7. Data: 2006-06-02 07:47:50

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2006-06-02 07:59:48

Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" napisał w wiadomości

> Słyszałam o przyjęciu komunijnym na ok 80 osób, moja znajoma wybierała sie
> tam z 1 000,00 zł. Jeśli każdy dał taka kopertę ........

Chyba jednak nie o takie refleksje mi chodzilo ;)

P.

9. Data: 2006-06-02 09:17:07

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatka wyklikał(a):
> Słyszałam o przyjęciu komunijnym na ok 80 osób, moja znajoma
> wybierała sie tam z 1 000,00 zł. Jeśli każdy dał taka kopertę

Zeszłoroczni komuniści (niechrześniacy) dostali od nas po ksiażce o JPII i
100 PLN, tegoroczny dostał biblię i też 100 PLN - nie marudzili, każdy
uzbierał na to co planował. Chrześniak dostał rower - kupiony na spółke z
chrzestną...

Za tydzień wybieram się na wesele i nie zamierzam oddac młodym pensji...
Za dwa tygodnie chrzcimy naszą Majkę. Na pytania o prezenty odpowiadamy - że
jest to uroczystość kościelna i jak mają ochotę na podarowanie upominka to
ich sprawa jaki i za ile...

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

10. Data: 2006-06-02 09:24:31

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:e5njdb$q1q$1@news.onet.pl,
niejaki(a): Szpilka z adresu <s...@S...pl> napisał(a):

> Po komunii właśnie zmieniają samochód :/
>
> To aż tyle uzbierali na tej komunii?

Eeee nieee. Stary sprzedali i dołożyli jeno.

--
Ewa (30), Julka (3.9), Zuza (1.10)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org
Nie ma Muriel, nie ma kolacji, nic nie ma.

dżungla -dla 6 latka ?
"Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"
letni obóz - do Warszawiaków
Wielki casting dla dzieci Blue City Warszawa 3-4 czerwca!
My, dzieci z dworca ZOO