Tatarská omáčka

1. Data: 2007-11-17 08:22:03

Temat: Tatarská omáčka
Od: Sylwia i Jacek <c...@m...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatarská omáčka
dasena

Potřebujeme:
100g majolky, 4 lžíce bílého jogurtu, 2 lžíce bílého vína, malý kousek
sterilované okurky, cibule, cukr, sůl, 1 lžíce sterilovaných hub, 1
lžička sardelové pasty.

No właśnie.... chciałabym zrobić i nie rozumiem za bardzo przepisu.
Cos mi tam dzwoni ale nie wiem w którym kościele:)
Czy ktoś by mnie mógł poratować tłumaczeniem?

dziękuję
Sylwia

2. Data: 2007-11-17 08:26:34

Temat: Re: Tatarská omáčka
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sylwia i Jacek" <c...@m...gda.pl> wrote in message

Nie mogę, jeszcze by mnie bassety zbluzg... ops... obszczekały!

3. Data: 2007-11-17 08:28:51

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia i Jacek wrote:
> Tatarská omáčka
> Czy ktoś by mnie mógł poratować tłumaczeniem?

Sos tatarski

100 g majonezu (majolka to tradycjna marka handlowa z czasow komuny), 4
lyzki jogurtu naturalnego, 2 lyzki bialego wina, kawalek ogorka
(korniszon), cebula, cukier, sol, 1 lyzka grzybow ze sloika, 1 lyzka
pasty sardelowej.

Pasty sardelowej w Polsce nigdy nie widzialem, nawet na ten temat tutaj
troche pisano bodajze dwa lata temu w jakims watku z cyklu "co przywiezc
z Czech".

W kazdym razie sos tatarski to majonez przyprawiony roznymi smakolykami.
Wiec mozesz bez pasty sardelowej, ale np. dodac troche musztardy itp.
Tez po raz pierwszy widze w sosie tatarskim grzyby.

Ludek

4. Data: 2007-11-17 08:35:09

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:

> W kazdym razie sos tatarski to majonez przyprawiony roznymi smakolykami.
> Wiec mozesz bez pasty sardelowej, ale np. dodac troche musztardy itp.
> Tez po raz pierwszy widze w sosie tatarskim grzyby.

Się daje, marynowane.
Spróbuj, nie pożałujesz.
No i koniecznie kapary. Nie było ich w tym przepisie, a bardzo podnoszą
jakość sosu.

Psss...
Pastę sardelową to można zrobić, jak nie ma w sklepie.
--
BBjk (z tych, co to by kapary do wszystkiego)

5. Data: 2007-11-17 08:36:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Wiec mozesz bez pasty sardelowej, ale np. dodac troche musztardy itp.
> Tez po raz pierwszy widze w sosie tatarskim grzyby.

Albo kupić sardele lub sardynki, a nawet śledzia w oleju i rozetrzeć lub
zmiksować.

6. Data: 2007-11-17 08:47:17

Od: Sylwia i Jacek <c...@m...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo za szybka reakcje :)
te sardele to jednak odpuszcze:):)

Na obiad bedzie smazeny syr s tatarkou :) + hranolki :)

pozdrawiam i zycze milego dnia:)
Sylwia

7. Data: 2007-11-17 10:15:41

Od: "Tomek" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Na obiad bedzie smazeny syr s tatarkou :) + hranolki :)
A nie "wyprażeny syr" ( nie znam czeskiego ale mi się kołacze coś z wakacji)

Tomek
http://www.artzi.net

8. Data: 2007-11-17 11:00:05

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:
> A nie "wyprażeny syr" ( nie znam czeskiego ale mi się kołacze coś z wakacji)

Po czesku "smažený sýr", po slowacku "vyprážaný syr".

Ludek

9. Data: 2007-11-17 11:37:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po czesku "smažený sýr", po slowacku "vyprážaný syr".
>
> Ludek

Od dziecka znam dwa terminy - zasmażka i zaprażka... A nawet groch
"prużony"...

10. Data: 2007-11-17 11:53:25

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> Od dziecka znam dwa terminy - zasmażka i zaprażka... A nawet groch
> "prużony"...

Po czesku "smažený" oznacza przetwarzanie jedzenia na tluszczu,
natomiast "pražený" oznacza ten sam proces na patelni, tylko na sucho,
bez tluszczu.

Jak jest po slowacku, nie wiem.

Ludek

Pojemniki z tworzyw do transportu - jakie?
Pojednania Wisły i Cracovii przy duszonym sandaczu
zmywarka z funkcją 1/2 załadunku
Frytki
oliwa z pepperoni