Ten co krzyczał, że jest polskim szlachcicem.

1. Data: 2009-10-17 01:55:41

Temat: Ten co krzyczał, że jest polskim szlachcicem.
Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś tu pisał o Nietzsche, ale nie mogę znaleźć gdzie, więc trochę go
streszczę, bo to co najbardziej boli katolików to nie Hitler i
Nietzschego nadczłowiek, ale to że ta filozofia w pewnych momentach
dotyka życia, a wszystko co z niego pochodzi powoduje u kk wycie
przerażenia.
Bezpośredni rodowód Nietzschego; Darwin [ teoria ewolucji poprzez
walkę ]
Spencer [ filozof angielski- teoria ewolucji od prostego do
złożonego , mnogiego ]
Bismarck, Schopenhauer.
Nietzsche nie był filozofem w sensie ścisłym pisał aforyzmy notatki.
Żeby zrozumieć Nietzschego, wystarczy pojąć coś tak prostego , jak
chodowla krów.
Hodowca krów będzie próbował ulepszyć ich odmianę, pozwalając wymierać
krowom najsłabszym [ katolikom ], a zachowując do reprodukcji krowy i
byki najsilniejsze.
Kryje się w tym podstawa całej nietzscheańskiej moralności .
Gatunek ludzki jak wszystkie inne, ulepsza się poprzez walkę i dobór
naturalny, wprowadzony przez samo życie.
Widzimy tutaj najbardziej sensacyjny i prowokujący aspekt tej
filozofii; jest to sprzeciw wobec chrystnianizmu, który, zdaniem
Nietzschego, jest moralnością słabych narzuconą silnym, szkodliwą dla
rodzaju ludzkiego, a więc niemoralną.
Ta podstawa była, rzecz jasna, rewolucyjna, i wywracała do góry nogami
wszystkie systemy wartości. Nietzsche -- tu jest wielka różnica między
nim a Schopenhauerem-- opowiada się po stronie życia.
Zwracam waszą uwagę na to, że poczynając od Kanta myśl ludzka coraz
pilniej szuka życia, stawania się bądź egzystencji. Jest w tym
wszystkim głęboka troska umysłu, który zaczyna niedowierzać
abstrakcyjnym systemom, dogmatom i wyczuwa coraz większe zagrożenie
dla samego życia.
Otóż Nietzsche już w pierwszym swoim dziele o źródłach tragedii
greckiej przeciwstawiał Dionizosa ( Boga wina, orgii, witalnej
ekstazy ) Apollinowi ( Bogu spokoju, estetyki i kontenplacji )
W tragedii greckiej Dionizosa reprezentował chór, podczas gdy Apollo
wyraża się w dialogach.
Dionizos jest siłą rodzaju ludzkiego, życia, natomiast Apollo to
jednostka słaba i śmiertelna.
To przeciwieństwo przejawia się nadal, także dzisiaj.
Nietzsche uważa, że pesymizm to słabość potępiona przez życie i
optymizm, coś powierzchownego.
Co więc pozostaje?
Skok w otchłanie; człowiekowi pozostaje tragiczny optymizm,
uwielbienie życia i jego okrutnych praw, mimo całej słabości jednostki
[ nie ma ucieczki jak to jest w katolicyźmie, tu musisz stawić czoła
życiu ].
W grecji równowagę potępioną przez Nietzschego reprezentują Sokrates,
Platon i Arystoteles, podczas gdy Eurypides i Arystofanes głoszą prawa
życia.
Tu potrzebne jest dodatkowe wyjaśnienie. Dlaczego Grecja jest dla nas
taka ważna? Dlatego, że w Grecji po raz pierwszy urzeczywistnił się
człowiek racjonalny, ukształtowany przez Rozum. Oto więc powód , dla
którego filozofia i sztuka nabierają dla nas takiej wagi, bo przecież
cała Europa i nowoczesna ludzkość wywodzą się z Grecji. [ a nie tak
jak kłamią katole , że katolicyzm jest fundamentem kultury
europejskiej]
Siłą Nietzschego był niezwykle przenikliwy i okrutny osąd wszystkich
naszych idei, ludzkiej duszy, moralności i filozofii. Wykazał on, że
myśl filozoficzna nie rodzi się poza obrębem życia, tak jakby
filozofowie z daleka przypatrywali się światu i jego kolejom, lecz że
pławi się ona w życiu i zawsze, jeśli nie jest zafałszowana, to życie
wyraża. W tym sensie Nietzsche był wielkim prekursorem, choć wziął
niemało od Schopenhauera, zwłaszcza co się tyczy wyzwolenia samego
instynktu, aczkolwiek w sensie dokładnie przeciwnym.
Nietzsche uważa, że życie to nic dobrego, ale jesteśmy jednak na niego
skazani. Prowadzi go to do paradoksów, jak na przykład jego
uwielbienie do okrucieństwa, srogości bezlitosnej, dla bata i broni .
Filozofia '' wojskowa ''.
U Nietzsego znajdujemy trzy naczelne myśli.
W Zaratustrze [ którego sprzedano zaledwie czterdzieści egzemplarzy;
sam rozdał siedem jako prezenty ]
1. Bóg umarł . Oznacza to, że ludzkość osiągneła dojrzałość. Wiara w
Boga jest już anachronizmem. Człowiek stwierdza, że jest w Kosmosie
samiuteńki. Nic, tylko życie.
2.[ idea głupia ] . Ideał nadczłowieka. Człowiek jest zjawiskiem
przejściowym, które musi zostać przezwyciężone. Człowiek to coś
problematycznego. Jest on mostem, a nie celem w sobie.
Jego koncepcja człowieka; Jesteśmy jedynie środkiem dotarcia do istoty
wyższej. Miłość i oddanie dla tego człowieka przyszłości,
nadczłowieka, są ważniejsze od miłości bliźniego.
3. Wieczny powrót. Jest to idea pochodzenia naukowego, zrodzona z
jednej strony, z pojęcia nieskończonego czasu, z drugiej z pojęcia
przyczynowości . Entropia . Utrata Energii przez promieniowanie.
Nietzsche wychodzi od praprzyczyny, dającej początek wszystkim innym
przyczynom, przyczyom sprzężonym ze skutkiem itd.
Automatyczne procesy przyczynowo-skutkowe, dzięki którym osiągamy
moment aktualny. Ulegnie to przezwyciężenie przez inne przyczyny-
skutki, a w końcu będzie unicestwione i powróci znów praprzyczyna,
itd., i znów znajdziemy się w tej samej sytułacji. Ponieważ czas nie
ma kresu będzie powtarzać się to wiecznie.-- Jest to myśl naiwna i
przebrzmiała, gdyż idea przyczynowości diała tylko w świecie zjawisk ;
może przysłużyć się nauce, można też ją sprawdzić doświadczalnie,
jednak jest ograniczona naszymi możliwościami percepcyjnymi.
Nie możemy więc mówić o rzeczy w sobie o Bogu i wieczności.
Nietzsche wychodzi od naukowego pojęcia przyczynowości i buduje
metafizyczny system życia.
Urzekła go najwyższa afirmacja życia. Bez Boga nie ma praw
zewnętrznych wobec świata.
-- Dla Nietzschego jedynym prawem jest afirmacja życia.-- Jest to
filozofia antychrześcijańska i ateistyczna-- Wcale nie łatwo być
ateuszem.
Tak więc widzicie, są tu rzeczy jeszcze aktualne i już przebrzmiałe
albo bzdurne. Jednak katole zawsze wyją na życie i wieją do tatusia.

2. Data: 2009-10-17 10:29:22

Temat: Re: Ten co krzyczał, że jest polskim szlachcicem.
Od: "x] =^..^= [x" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał

[...]
===

Brat, znasz brata Mitrę ? Podobno zabił byka... :o/

zdar
farookhar

3. Data: 2009-10-17 12:35:44

Temat: Re: Ten co krzycza?, ?e jest polskim szlachcicem.
Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

x] =^..^= [x wrote:
> U?ytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisa?
>
> Nietzsche nie by? filozofem w sensie ?cis?ym pisa? aforyzmy notatki.
> ?eby zrozumie? Nietzschego, wystarczy poj?? co? tak prostego , jak
> chodowla kr?w.
> Hodowca kr?w b?dzie pr?bowa? ulepszy? ich odmian?, pozwalaj?c wymiera?
> krowom najs?abszym [ katolikom ], a zachowuj?c do reprodukcji krowy i
> byki najsilniejsze...
> ===
>
> Brat, znasz brata Mitr? ? Podobno zabi? byka... :o/
>
> zdar
> farookhar

Pewnej matce zachorował syn, matka zaczeła modlić się do Mitry i
zamiast iść po pomoc matka oddała swoje działanie mocy Mitry, syn
coraz bardziej rzęził i chrypiał, a im bardziej chrypiał tym matka
gorętsze oddawała modlitwy Mitrze, syn wywiesił jęzora i zmarł, matka
oświadczyła że taka była wola Mitry. Na drugi dzień przyszedł do wsi
lekarz i oświadczył, że gdyby matka przyszła do niego wczoraj syn by
żył, bo dałby mu pencyline. Ludzie usłuchali lekarza i kolejny syn w
kolejnym na wsi domu został uratowany= rozumiesz?

4. Data: 2009-10-17 13:04:58

Od: "juda farookhar" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

żył, bo dałby mu pencyline. Ludzie usłuchali lekarza i kolejny syn w
kolejnym na wsi domu został uratowany= rozumiesz?
Tak, otóż żeby komuś pomógł lekarz, trzeba
uwierzyć lekarzowi i w lekarza, choć zdarzają się
beznadziejni lekarze, a nawet zbrodniarze jak dr Mengele.

Podobnie jest z Mitrą czy Jezusem, wielu ludzi
nie zna ich ani nie wie, na czym ich moc leczenia polega
i że leczą duszę, a nie ciało. Od leczenia ciała są lekarze
ciała i zawsze lepiej (mimo wszelkiej niepewności) zaufać
lekarzowi ciała, jeśli chore ktoś ma ciało, tak jak lepiej
zaufać lekarzowi duszy, jeśli ktoś zauważy u siebie
chorobę duszy.

zdar
=^..^= -,
farookhar

Kto nie jest humanistą, ten musi być faszystą.
http://www.youtube.com/watch?v=2Kjh9lQXLWk

5. Data: 2009-10-17 13:39:04

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

juda farookhar wrote:
> [...]
> beznadziejni lekarze, a nawet zbrodniarze jak dr Mengele.
>
> Podobnie jest z Mitr? czy Jezusem, wielu ludzi
> nie zna ich ani nie wie, na czym ich moc leczenia polega
> i ?e lecz? dusz?, a nie cia?o. Od leczenia cia?a s? lekarze
> cia?a i zawsze lepiej (mimo wszelkiej niepewno?ci) zaufa?
> lekarzowi cia?a, je?li chore kto? ma cia?o, tak jak lepiej
> zaufa? lekarzowi duszy, je?li kto? zauwa?y u siebie
> chorob? duszy.
>
> zdar
> =^..^= -,
> farookhar
>
> Kto nie jest humanist?, ten musi by? faszyst?.

Nie rozumiesz, tu nie chodzi o lekarza tylko o matkę, matka była
słaba, bała się życia, działania, i z tej słabości zgłosiła się po
pomoc do Boga. Zniewoliła swoje działanie religią i tym zabiła syna,
bo ta religia spowodowała aby ona nie działała, była przrażona
działaniem, żeby była przerażona życiem, do tego stopnia że bała się
wyjść i biec po pomoc.

6. Data: 2009-10-17 13:45:05

Od: "juda farookhar" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał

Nie rozumiesz, tu nie chodzi o lekarza tylko o matkę,
==
Często się zdarza, ze ten, co sam nie rozumie,
zarzuca brak zrozumienia drugiej stronie
i stąd zdarza się tak wiele nieporozumień.

> matka była
>słaba, bała się życia, działania, i z tej słabości zgłosiła się po
>pomoc do Boga.
===
Matka była słaba Bogiem, który zamieszkuje w ludzkim
sercu właściciela i nosiciela Boga, tak więc zgłosiła
się do swojej własnej słabości...

> Zniewoliła swoje działanie religią i tym zabiła syna,
===
Owszem zniewoliła swoje działanie swoją niewiedzą
lub głupotą i tym zabiła syna.

>bo ta religia spowodowała aby ona nie działała, była przrażona
>działaniem, żeby była przerażona życiem, do tego stopnia że bała się
>wyjść i biec po pomoc.
===

I kto twoim zdaniem poniesie za to karę ?
może choć tu się zgodzimy, ze bardziej kapłani
i nauczyciele religii niż ona sama ?

zdar
=^..^= -,

7. Data: 2009-10-17 15:02:19

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

juda farookhar wrote:
> [...]
> Matka by?a s?aba Bogiem, kt?ry zamieszkuje w ludzkim
> sercu w?a?ciciela i nosiciela Boga, tak wi?c zg?osi?a
> si? do swojej w?asnej s?abo?ci...

> ===
> Owszem zniewoli?a swoje dzia?anie swoj? niewiedz?
> lub g?upot? i tym zabi?a syna.

> ===
>
> I kto twoim zdaniem poniesie za to kar? ?
> mo?e cho? tu si? zgodzimy, ze bardziej kap?ani
> i nauczyciele religii ni? ona sama ?
>
> zdar
> =^..^= -,
> farookhar
>
> Kto nie jest humanist?, ten musi by? faszyst?.

Karze podlegają kapłani i religia, bo wmówili tej kobiecie że wszystko
jest w rękach Boga, a człowiek nich nie ingeruje, więc słaba kobieta
posłuchała słabych kapłanów, gdyby ich nie spotkała i nie posłuchała
tego co powiedzieli, Ona nie poddałaby się racji kapłanów i ta racja
by jej nie sparaliżowała.

8. Data: 2009-10-17 15:14:05

Od: "juda =^..^= farookhar" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisał> I kto twoim
zdaniem poniesie za to kar? ?
> [...]

posłuchała słabych kapłanów, gdyby ich nie spotkała i nie posłuchała
tego co powiedzieli, Ona nie poddałaby się racji kapłanów i ta racja
Zgoda.

zdar
=^..^= -,

9. Data: 2009-10-17 20:24:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:55:41 -0700 (PDT), de Renal napisał(a):

> Jednak katole zawsze wyją na życie i wieją do tatusia.

na wszelkie twoje bole
katole
--

Ikselka.

10. Data: 2009-10-17 20:31:03

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:
> Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:55:41 -0700 (PDT), de Renal napisaďż˝(a):

> na wszelkie twoje bole
> katole
> --
>
> Ikselka.

Nie na moje ale to jest wasza prawidłowaść już od dawna pokazywana, u
literatury czy filozofii.

Fajny wywiad ;)
Dlaczego omija się pewne wydarzenia z Powstania?
Zagadka (medialna)
XLa gra...
NA LUKU TECZY...