Termometr zaokienny

11. Data: 2012-03-02 21:26:01

Temat: Re: Termometr zaokienny
Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

discussion-forums@ynbo
> 9...
> Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę
> kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć
> jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

A może telefon z androidem + jakaś aplikacja typu np WeatherBug? U mnie
róznice wskazań takiego programu i termometru zaokiennego nie przekraczają 2
stopni. I nie trzeba biegac do okna żeby sprawdzić :)

MaW

12. Data: 2012-03-03 06:36:58

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

MaW napisał(a):
> [...]
wskazań takiego
> programu i termometru zaokiennego nie przekraczają 2 stopni. I nie trzeba biegac do

Mozna jeszcze koledze polecić termometr umieszczony zgodnie z normą. (2 metry od
poziomu gruntu, od
północy).
http://amsnet.pl/term/biskupin/

Przy porannej kawce i czytaniu wiadomości zawsze można filnąć w rzetelnym pomiar.
Dodatkowa
ma sie jeszcze historię temperatur :)
--
Krzysiek

13. Data: 2012-03-03 11:17:12

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar, 20:21, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
> folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.

Do tej koncepcji zapewne nie pasowałaby folia umieszczana za
grzejnikami, żeby "odbijać" ciepło. A jednak tak się robi.

"Ekrany zagrzejnikowe odbijają bowiem 90 proc. promieniowania
cieplnego emitowanego przez każdy grzejnik w kierunku ścian. " To
cytat z:

http://termodom.pl/buduj/ogrzewanie/ekrany_zagrzejni
kowe

Dlaczego słonecznych promieni nie miałaby odbić?

Zrób obejmę z kartonu na kształt omegi, owiń folią i przyklej do
szyby. Tylko żeby deszcz ci kartonu nie rozmoczył...

Ania

14. Data: 2012-03-03 16:01:11

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" napisał w wiadomości grup
3g2000yqd.googlegroups.com...

> Zrób obejmę z kartonu na kształt omegi, owiń folią i przyklej do
> szyby. Tylko żeby deszcz ci kartonu nie rozmoczył...

OK, nie rozmoczy, rzadko aż tak zacina aby sięgało poprzez balkon na taką
wysokość okna.
Chyba mnie przekonałaś. Dodatkowy bonus to pomysł z tym odbijaniem ciepła
kaloryferów (folia).
Mam takie żeliwne kaloryfery i pomyślę nad zaoszczędzeniem ciepła walącego w
ścianę.

Feah

15. Data: 2012-03-07 15:01:32

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feahisim" napisał w wiadomości grup

> Obawiam się nie tyle zafałszowania
pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.

Coś jakby wykrakałem; aż trudni mi uwierzyć.
Jedno popołudnie na słońcu i już pokazuje mi z sufitu...

Feah

16. Data: 2012-03-07 19:45:46

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-01 18:05, Feahisim pisze:
> [...]
> Nabyłem cyfrowy termometr VISION; prostokąt 9 na 10 cm. Moje mieszkanie
> ma okna wyłącznie w kierunku zachodnim.
> Mam jedno okno dwuskrzydłowe oraz jedno trzyskrzydłowe zagłębione przez
> szerokość balkonu.
> Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi
> się coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr
> "popadł" w dogrzewanie słoneczne.
>
> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie
> jedyna użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział

A nie prościej wyciąć jakiś kawałek styropianu w odpowiednim kształcie i
umieścić tak, aby na termometr słońce nie padało? Nie rozmoknie, słońce
mu nic nie zrobi, dobry izolator, co tu jeszcze potrzeba.

17. Data: 2012-03-09 15:10:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Mar 2012 18:05:27 +0100, Feahisim napisał(a):

> Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi się
> coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr "popadł" w
> dogrzewanie słoneczne.

Tak czy inaczej umieszczenie termometru blisko ściany i okna budynku,
powoduje spore zafałszowania w pomiarze - termometr mierzy temperaturę
powietrza PRZY ścianie/oknie, a ta temperatura jest i latem (nagrzewanie
się ścian od słońca), i zimą (ogrzewanie w budynku i promieniowanie ciepła
przez okna) znacznie wyższa niż w pewnym oddaleniu.
Należałoby zainstalowac termometr w zewn etrznym rogu balustrady balkonu,
wtedy pomiar dawałby w miarę realny wynik.
--

XL

zawór bezpieczeństwa
Zegar elektroniczny
Domofon na kartę zblizeniową zamiast na klusz w bloku,
Jaka taryfa do karty SIM w centralce alarmowej?
roznica w prasowaniu zelazkiem zwyklym, a zelazkiem z generatorem pary