Termowentylatory - pytania

1. Data: 2013-09-15 21:45:07

Temat: Termowentylatory - pytania
Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Poszukuję termowentylatora, który nadawałby się do utrzymywania stałej temperatury w
pomieszczeniu przez kilka godzin. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Jak sprawdzają się termostaty dostępne w większości niedrogich urządzeń? Czy
faktycznie są w stanie utrzymać stałą temperaturę w pomieszczeniu, czy można jednak
obudzić się nad ranem w zimnym lub przegrzanym pomieszczeniu mimo prawidłowego
ustawienia termostatu?
2. Czy warto doinwestować w urządzenie posiadające grzejnik ceramiczny (czy
faktycznie jest oszczędniejsze) lub elektronicznie regulowany termostat (czy
skuteczniej poradzi sobie z utrzymaniem wybranej temperatury)?

Pozdrawiam,
Piotrek.

2. Data: 2013-09-16 09:40:14

Temat: Re: Termowentylatory - pytania
Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-09-2013 21:45, p...@g...com pisze:
> [...]
faktycznie jest oszczędniejsze) lub elektronicznie regulowany termostat (czy
skuteczniej poradzi sobie z utrzymaniem wybranej temperatury)?

Te tanie się wyłączają, kiedy nagrzeją do odpowiedniego stopnia, ale z
włączeniem, przy określonej temperaturze, mają już problem.

--
?(??_?)? ? ???
???$ ?? ?????$

3. Data: 2013-09-16 11:40:28

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 września 2013 21:45:07 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> [...]
obudzić się nad ranem w zimnym lub przegrzanym pomieszczeniu mimo prawidłowego

W ogóle sobie nie radzą.
Termostaty w tańszych urządzeniach dbają o temperaturę swojej grzałki, a nie w pokoju
(w droższych też). Dopiero klimatyzatory mogą coś konkretnie zadziałać.

ZZ@private

4. Data: 2013-09-16 12:47:11

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 16 września 2013 11:40:28 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:
> Termostaty w tańszych urządzeniach dbają o temperaturę swojej grzałki, a nie w
>pokoju (w droższych też). Dopiero klimatyzatory mogą coś konkretnie zadziałać.
Ew pokombinowac z jakims zewnętrznym termostatem który będzie sterował
załączaniem/wyłączaniem wentylatora.

5. Data: 2013-09-16 16:26:29

Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> Ew pokombinowac z jakims zewnętrznym termostatem który będzie sterował
> załączaniem/wyłączaniem wentylatora.

Nie chcę dawać linka bezpośrednio do ofert żeby mi ktoś spamowania nie
zarzucił ;)

Za 20-30zł można mieć takie coś a do tego podłączyć cokolwiek co grzeje:

https://www.google.pl/search?client=opera&q=termosta
t+akwarystyczny

--
Pozdro!
Sebastian Rusek

6. Data: 2013-09-16 18:37:44

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-16 16:26, Sebastian Rusek pisze:

> [...]
> zarzucił ;)
>
> Za 20-30zł można mieć takie coś a do tego podłączyć cokolwiek co grzeje:

Tylko trzeba uważać na moc podłączanych urządzeń - pierwszy, który mi
wyskoczył ma max. moc sterowaną 1000W - na pokojowy termostat to mało.

Paweł

7. Data: 2013-09-16 20:36:40

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-15 21:45, p...@g...com pisze:
> [...]
faktycznie jest oszczędniejsze) lub elektronicznie regulowany termostat (czy
skuteczniej poradzi sobie z utrzymaniem wybranej temperatury)?
Odpowiadam na pytanie 1:
- to zależy, jak się trafi. Ja mam kilka najtańszych termowentylatorów i
trzymają one temperaturę z tolerancją 3-6 stopni, co może być za dużo w
Twoim przypadku. Chodzi o tzw. histerezę termostatu.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?63144-co-t
o-jest-quot-histereza-temperatury-zadanej-quot

Jak masz nieco smykałki do majsterkowania, to zrób termostat zewnętrzny.
Ja wykorzystałem termostat z bojlera i po niewielkiej modyfikacji trzyma
temperaturę z dokładnością do 1 stopnia. Termostat akwarystyczny może
byc niezły o ile trafisz na model z przekaźnikiem, który wytrzyma moc 2 kW.
Odpowiadam na pytanie 2:
- co do oszczędności to każdy termowentylator niezależnie od ceny ma
sprawność bliską 100%. Oczywiście są ludzie, którym smakuje wyłącznie
wino od 60 zł za butelkę w górę, a do Fiata by nie wsiedli, ale to już
inna sprawa. Grzejnik ceramiczny (mam tu na myśli korpus ceramiczny z
drutem oporowym) ma parę zalet: nie sypie się z niego nic, jest
trwalszy, zapewnia lepsze mocowanie drutu grzałki, ale oddaje dokładnie
tyle samo ciepła, co 3x tańszy zwykły o tej samej mocy.
Termostat elektroniczny będzie miał najprawdopodobniej mniejszą
histerezę i zapewni dokładniejsze utrzymanie temperatury. Umieszczenie
termostatu wewnątrz termowentylatora ma jedną dużą wadę - nagrzewa się
on od grzałki, co fałszuje pomiar temperatury. Lepszy będzie termostat
zewnętrzny.
Jacek

8. Data: 2013-09-18 20:36:10

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pójdę tropem termostatu zewnętrznego, jeśli znajdę
coś przydatnego, postaram się tym podzielić.

Pozdrawiam!

9. Data: 2013-09-19 02:01:30

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 18 września 2013 20:36:10 UTC+2 użytkownik p...@g...com napisał:
> Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pójdę tropem termostatu zewnętrznego, jeśli
znajdę coś przydatnego, postaram się tym podzielić.

> Pozdrawiam!

Termostat zewnętrzny nie jest potrzebny. Ten w grzejnikach jest wystarczająco
dokładny. Temperatura w domu nie musi być regulowana z dokładnością większa niż 1-1,5
stopnia. Termostat w tanim termowentylatorze taką zapewnia. Przed każdy
termowentylator warto założyć filtr powietrza. Robię takie filtry (dla siebie) z
najcieńszego ocieplacza. termowentylatory znane są z tego że potrafią się zapalić. Po
jednym sezonie grzewczym należy rozkręcić termowentylator i wybrać odkurzaczem brud i
kusz jaki się w środku zebrał. Filtr na wlocie bardzo skutecznie ogranicza zbieranie
się kurzu w termowentylatorze. Silniczek w termowentylatorze wytrzymuje dwa sezony
grzewcze. Potem kończy się smar w łożyskach i przy włączaniu piszczy z
termowentylatora jak by tam jakiś potępieniec siedział. Samemu nie da się skutecznie
nasmarować łożyska. Piszczenie oznacza śmierć urządzenia. W drogich
termowentylatorach też silnik zdycha po dwóch sezonach. Czyli nie ma co się szarpać
na taki za stówę.

10. Data: 2013-09-19 05:28:46

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 02:01, k...@g...com pisze:

> Termostat zewnętrzny nie jest potrzebny. Ten w grzejnikach jest wystarczająco
dokładny.
Jak już pisałem, nie jest. Może Tobie się trafił jakiś dokładniejszy,
ale to pojedynczy przypadek.
> Temperatura w domu nie musi być regulowana z dokładnością większa niż 1-1,5
stopnia.
No nie musi
> Termostat w tanim termowentylatorze taką zapewnia.
Patrz punkt 1
> Przed każdy termowentylator warto założyć filtr powietrza.
Chyba po to, żeby się przegrzewał i zapalił.
> Robię takie filtry (dla siebie) z najcieńszego ocieplacza.
Gratuluję
> termowentylatory znane są z tego że potrafią się zapalić.
Jak się im dławi przepływ powietrza ocieplaczem
> Po jednym sezonie grzewczym należy rozkręcić termowentylator
> i wybrać odkurzaczem brud i kusz jaki się w środku zebrał.
To zależy, gdzie się go używa. Jak w pomieszczeniu czystym, to za wiele
się nie nazbiera.
> Filtr na wlocie bardzo skutecznie ogranicza zbieranie się kurzu
I równocześnie go skutecznie dusi powodując przegrzewanie
> Silniczek w termowentylatorze wytrzymuje dwa sezony grzewcze.
Mam jeszcze dwie sprawne Farelki z PRL. Mają po minimum 24 lata
> W drogich termowentylatorach też silnik zdycha po dwóch sezonach.
To chyba zależy od tego ile taki termowentylator pracuje.
Nie można porównywać sezonu z sezonem. Jeden dogrzewa pół godziny na
dobę, inny grzeje non stop.
Jacek

Gdzie można to kupić - płyn Voigt VC 150 Koncentrat Grundpur
Problem z centralnym ogrzewaniem
Sezonowe ogrzewanie balkonu
Piksel sklep i wyrok w sprawie trucia
Electro.pl Opineo i Monster