Testy IQ

1. Data: 2000-07-31 06:36:08

Temat: Testy IQ
Od: "Wianek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zdobyć testy, żeby w miarę rzetelnie sprawdzić sobie IQ?
Nie wiem czy komputerowe testy w miarę rzetelnie potrafią to "ocenić" , ale
chodzi mi tylko o sprawdzenie siebie.

Z pozdrowieniami

Wianek
i...@p...wp.pl

1. Data: 2000-07-31 07:28:33

Temat: Re: Testy IQ
Od: "j23" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wianek:

: Jak zdobyć testy, żeby w miarę rzetelnie sprawdzić sobie IQ?

Wystarczy dostac sie na jeden z wydzialow prowadzacych studia na
kierunku 'psychologia' (zwykle na uniw.), skonczyc wymagana liczbe
kursow (co trwa ok. 5 lat), napisac i obronic prace magisterska a potem
kupic testy (okazujac wczesniej dyplom ukonczenia studiow) w Pracowni
Testow Psychologicznych.

: Nie wiem czy komputerowe testy w miarę rzetelnie potrafią to "ocenić"
, ale

Nie sa.

j23

1. Data: 2000-07-31 07:38:44

Temat: Odp: Testy IQ
Od: "Wianek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik j23 <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:BU9h5.66229$p...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Testow Psychologicznych.
>
> : Nie wiem czy komputerowe testy w miarę rzetelnie potrafią to "ocenić"

Marne 5 lat i będe znał swoje IQ .... hm myślałem że będzie to łatwiejsze.

Wianek

1. Data: 2000-07-31 08:27:57

Od: "j23" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wianek:
: Marne 5 lat i będe znał swoje IQ .... hm myślałem że będzie to
łatwiejsze.

Niekoniecznie 5 lat, o ile zdecydujesz sie na wykonanie testu pod okiem
profesjonalisty. Mysle, ze jest to mozliwe w wiekszosci poradni
psychologicznych.

j23

1. Data: 2000-07-31 21:53:48

Od: "Tomasz Kowalik" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Wianek:
>
> : Jak zdobyć testy, żeby w miarę rzetelnie sprawdzić sobie IQ?

A po co Ci testy?

A) Jak Ci wyjdzie 150 to co? Będzie Ci to pomagać w życiu czy
przeszkadzać?
B) A jak Ci wyjdzie 80 ? To raczej będzie przeszkadzać.

Pozdrawiam

TomeK

1. Data: 2000-08-01 05:38:59

Od: "Wianek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę tylko sprawdzić, a tak naprawdę to mi żaden wynik by nie pomógł, ani
nie zaszkodził.
A tak w ogóle to po co ludzie robią sobie takie testy?
Jest to ważne kto jakie ma IQ? Wiem że czasami przy przyjęciu do pracy robią
takie testy i jest to uzasadnione, a w pozostałych przypadkach?

Wianek

1. Data: 2000-08-01 21:02:17

Od: "Tomasz Kowalik" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wianek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
robią
>takie testy i jest to uzasadnione, a w pozostałych przypadkach?

Śmiem twierdzić, że jeśli przywiązujesz wagę do testów, to kiepski wynik
będzie czynnikiem utrudniającym Ci życie. Niby nie uwierzysz, ale na
poziomie podświadomym coś jednak pozostanie.

Nie uważam za uzasadnione używania testów przy przyjmowaniu do pracy.
Kiedyś próbowałem stosować testy profilu osobowości, bo uznałem je za
bardzie przydatne w mojej firmie, ale obecnie wiem, że IQ nie daje mi
informacji jaki jest człowie, tylko jak napisał test. nawet nie jakie ma
IQ, bo sposób napisania testu może się zmieniać.

Wprowadzenie pojęcia EQ jest pewnym krokiem w kierunku, który mi odpowiada,
bo odbiera testom IQ "jedyniesłuszność", ale sam testuję ludzi
przyjmowanych do pracy przede wszystkim _merytorycznie_. Rozmawiam z nimi,
sprawdzam pewne wzorce zachowań i sprawdzam, czy potrafię się z nimi
dogadywać. To dużo cenniejsze, bo mając IQ 90 też mżna być dobrym,
sprawnym i godnym zaufania pracownikiem, a do tego wspaniałym człowiekiem.

Kiedyś (dawno) zrobiłem sobie z ciekawości test IQ. Wyszło 136, czy coś
takiego. Teraz mam to w nosie, bo wiem, że nic o mnie nie mówi. Ani
innym, ani mnie.

Pozdrawiam,

TomeK

1. Data: 2000-08-02 08:57:16

Od: "Wianek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Kowalik <t...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
ych napisał:tVGh5.4873$c...@n...tpnet.pl...

> [...]
> będzie czynnikiem utrudniającym Ci życie. Niby nie uwierzysz, ale na
> poziomie podświadomym coś jednak pozostanie.

Tak zastanawiając się... myślę że masz rację. Zawsze coś zostanie i będe czu
ł się mniej wartościowy (jakby źle wyszło), mimo iż wynik testu praktycznie
nic nie znaczy.
Lepiej nie będe starał się zrobić tego testu. Choć z drugiej strony czy to
nie jest ucieczka? Sam nie wiem. Zastanowię się jeszcze.

> [...]
> dogadywać. To dużo cenniejsze, bo mając IQ 90 też mżna być dobrym,
> sprawnym i godnym zaufania pracownikiem, a do tego wspaniałym człowiekiem.

Też myślę, że IQ nie decyduje o wszystkim. Przecież są profesorowie, którzy
zachowują się jak zimne dranie, i są ludzie prawie bez wykształcenia którzy
są wspaniałymi ludźmi. To oczywiście nie jest reguła, możliwe są różne kombi
nacje.
W każdym razie dzięki
Wianek

1. Data: 2000-08-02 09:03:41

Temat: Re: Odp: Testy IQ
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Wianek" <w...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> są wspaniałymi ludźmi. To oczywiście nie jest reguła, możliwe są różne kombi

No rence (juz nawet nie rece) opadaja jak sie cos takiego czyta.

Co u diabla ma iloraz inteligencji do moralnosci?????
o problemach pomniejszych - jak korelacja tytulow akademickich z IQ i
taze moralnoscia juz nie wspomne.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-08-02 12:08:58

Od: "YaANCeY" <p...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...ninka.net wrote in message ...

>No rence (juz nawet nie rece) opadaja jak sie cos takiego czyta.

Nogi tez.

>Co u diabla ma iloraz inteligencji do moralnosci?????
>o problemach pomniejszych - jak korelacja tytulow akademickich z IQ i
>taze moralnoscia juz nie wspomne.

W zasadzie moze cos miec. Mozna by przeprowadzic badania czy IQ dzieci
predysponuje je do lepszej internalizacji norm. Oczywiscie to co bylo w
poprzednim poscie to totalna bzdura, ale nawet najwieksz bzdura ma moc
naprowadzania na ciekawe pomysly eksperymentow.

YaANCeY

mail - p...@d...com.pl
galeria - www.republika.pl/pablossimus

Coś o sobie
Re: Do czego grupa jest.
Re: Na zawsze
Re: Do wszystkich grupowiczek i grupowiczow
Re: Na zawsze