Tofu, otreby sojowe

1. Data: 2001-09-25 13:11:02

Temat: Tofu, otreby sojowe
Od: "_fizyk" <i...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Udalo mi sie wykorzystac przepis z archiwum grupy
http://www.kuchnia.3miasto.pl/3027.htm
i "wyprodukowac" swietne tofu.

Jako produkt uboczny otrzymalem otreby sojowe
i tego dotycza moje pytania:

Czy mozna, a jesli tak to w jaki sposob
wykorzystac otreby sojowe?

W procesie przygotowywania tofu nie ma
dlugiego gotowania soji na duzym ogniu.
Czy mimo to proces przygotowywania tofu
zapewnia rozlozenie toksyn?

Pozdrawiam, z gory dzikuje za wszelka pomoc

_fizyk

1. Data: 2001-09-25 14:08:41

Temat: Re: Tofu, otreby sojowe
Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "_fizyk" <i...@e...com>:

> W procesie przygotowywania tofu nie ma
> dlugiego gotowania soji na duzym ogniu.
> Czy mimo to proces przygotowywania tofu
> zapewnia rozlozenie toksyn?

czego?

"toksyny" jak napisałeś ulatniają sie w większości w czasie moczenia
soi. mleko sojowe ma na tyle drobne "cząsteczki", że juz ich długo
gotować nie trzeba.

z okary robisz:
-kotlety (z płatkami owsianymi zaparzonymi i cebulką) - trzeba smażyć
dłużej niż zwykłe - kawałki okary muszą przestać być surowe
-pasztety (z kaszami i innymi cudami)
-można dodać (jeśli się piecze) do chleba

--
wojmat (gra muzyka: i-f - the man from pack)
"Prbda, prbda, prbda"

1. Data: 2001-09-25 14:20:49

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> czego?
>
> "toksyny" jak napisałeś ulatniają sie w większości w czasie moczenia
> soi. mleko sojowe ma na tyle drobne "cząsteczki", że juz ich długo
> gotować nie trzeba.

nie całkiem. Soja zawiera niewielnie ilości cyjanku potasu, dlatego nie
należy jej spożywać na surowo (maniok ma tego świństwa dużo więcej).
Wystarczy jednak podgrzać przez parę minut T > 30 stopnie C i cyjanek
się odcyjania ;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-26 07:24:12

Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>:

> [...]
> nie należy jej spożywać na surowo (maniok ma tego świństwa dużo
> więcej). Wystarczy jednak podgrzać przez parę minut T > 30 stopnie

nie napisałem nic co mogłoby zaprzeczać powyższemu ;-)

--
wojmat (gra muzyka: i-f - the man from pack)
http://puszKKKa.vege.pl/ - przepisy wegetariańskie

1. Data: 2001-09-26 08:47:06

Od: "_fizyk" <i...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"wojmat" <w...@v...pl> wrote in message

| nie napisałem nic co mogłoby zaprzeczać powyższemu ;-)

Dziekuje za info / pomoc,

Pozdrawiam

_fizyk

1. Data: 2001-09-26 08:52:29

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> nie napisałem nic co mogłoby zaprzeczać powyższemu ;-)

dlatego napisałem nie całkiem. Moczenie nie wystarczy, ale lekko
podgrzać wystarczy.

Waldek

kuchnia orientalna
Dynia raz jeszcze.
Dynia na slodko-kwasno po brandenburgsku
Dowcipy kulinarne
ftp jest czy nie