Juz jesień?

1. Data: 2001-09-25 14:29:51

Temat: Juz jesień?
Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zwyczajem starych grupowiczów muszę podać jakiś przepis jako "wkupne", jako
że czytałam, korzystałam i cicho siedziałam.
Jeśli jesień, to czas na kapustę z pomidorami, jabłkami i śliwkami.
Gotujemy poszatkowaną słodką białą kapustę. Odcedzamy, dodajemy cebulkę
podduszoną na tłuszczyku i śliwki bez pestek w ilosci ok. 10 sztuk, pomidory
bez skóry pokrojone w ćwiartki ok 4-5 sztuk (zależy jak duży garnek kapusty)
oraz ze dwa jabłka (pokrojone)mogą być ze skórką byle bez gniazd nasiennych.
Wszystko to cierpliwie a powoli dusimy i doprawiamy do smaku wg uznania
ziołami. Gotuje zazwyczaj na dwa dni, jednak rzadko zostaje na drugi dzień.
Maria Tomanek

1. Data: 2001-09-25 14:30:25

Temat: Re: Juz jesień?
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <t...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że czytałam, korzystałam i cicho siedziałam.
> Jeśli jesień, to czas na kapustę z pomidorami, jabłkami i śliwkami.

Podoba mi się Twój przepis. Mam jednak pytanko: jako że jabłuszka w moim
przypadku absolutnie nie wchodzą w grę, to czy to danie bez jabłek też
będzie smaczne, ewentualnie czym można zastąpić te nieszczęsne jabłka?

Pozdry

Aldik

-- Władza to nie tylko to co masz,
-- ale także to co twoi wrogowie sądzą, że masz
-- (Saul Alinsky)

1. Data: 2001-09-25 14:36:33

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziołami. Gotuje zazwyczaj na dwa dni, jednak rzadko zostaje na drugi dzień.

cześć Maria,

wygląda fajnie. Jeszcze pytanie: wbijasz to na sucho, czy do tego jakuś
kartoszku? Bo mi tu pasują do tego pieczone ziemniaczki.

Waldek

1. Data: 2001-09-25 15:43:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ziołami. Gotuje zazwyczaj na dwa dni, jednak rzadko zostaje na drugi dzień.

Czesc Mario,

bardzo fajne wkupowe. zaraz zapisze do notesu, bo skleroza mnie
opadla i jak nie odrazu to juz przepada to COS...az dostaniemy
ten nowy program na przepisy

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-25 16:06:05

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Kapusta jesienna.
ciach..
>Kochani! nie ma obowiazku na cale szczescie jak ktos nie lubi dodawac tych
jablek. Dasz wtedy wg gustu wiecej sliwek albo pomidorów.
Jemy to z mieskiem duszonym np. karkóweczka.., ziemniaczki..moga byc nawet
pieczone .Jak przez kolejny caly weekand leje, to te pieczone ziemniaczki az
sie prosza.
DAjcie znac jak Wam wyszla jesienna kapusta. A tak nawiasem mówiac ona
zawsze wychodzi troche inna. Ale zawsze nic nie zostaje na nastepny dzien.
Maria Tomanek

1. Data: 2001-09-25 20:27:51

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wszystko to cierpliwie a powoli dusimy i doprawiamy do smaku wg uznania
> ziołami. Gotuje zazwyczaj na dwa dni, jednak rzadko zostaje na drugi

Bardzo ciekawy przepis, napewno sprobuje.

Ja robie taka kapuste inaczej. Kapuste szatkuje wrzucam do jakiegos gara o
grubym dnie do tego duzo startej na tarce (duze oczka) marchwi, pokrojona
cebula surowa i zrumieniona na tluszczyku (oleju, masle - kto co woli),
pomidory - cwiartki bez skory (lub koncentrat), jezeli jest papryka, moga
byc tez grzyby (nawet pieczarki), ok. 1 szklanki wody, sol i przyprawy.
Wszystko powoli sie dusi na malym ogniu. Na koncu daje troche maki, jezeli
zbyt duzo wody zostalo i doprawiam smietana. Mozna tez robic z miesem, ale
ja wole bez - lepiej smakuje.

Taka kapusta jest dobra z mielonymi, parowkami, zamiast ziemniakow lub
innych tradycyjnych dodatkow.

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-09-25 22:11:45

Od: "zurki" <z...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wszystko to cierpliwie a powoli dusimy i doprawiamy >do smaku wg uznania
> ziołami. Gotuje zazwyczaj na dwa dni, jednak rzadko >zostaje na drugi

hm, mam małe pytanko... ile to mam gotować? Godzinę, dwie czy może jak
bigos, dwa dni?
Pozdrowionka,
GGGosia

1. Data: 2001-09-26 06:47:49

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jablek. Dasz wtedy wg gustu wiecej sliwek albo pomidorów.

Świetnie. Dzięki. Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło :))))

> [...]
> pieczone .Jak przez kolejny caly weekand leje, to te pieczone ziemniaczki

Karkówka? To jest myśl! Zamierzam zaskoczyć teścia (smakosz) w sobotę. W
poniedziałek napiszę co mi wyszło :)))

1. Data: 2001-09-26 08:07:44

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zurki <z...@p...ats.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9oqvfr$65f$...@h...pl...
> jako

ciach

> dzień.
>
> hm, mam małe pytanko... ile to mam gotować? Godzinę, dwie czy może jak
> bigos, dwa dni?
> Pozdrowionka,
> GGGosia

Gotujemy krócej jak bigos mniej wiecej tak jak kapustę słodką, Wszystkie
składniki są łatwo i szybko się gotujące. Dlatego też nabierają od siebie
szybko takiego dobrego smaczku. Powodzenia
MAria Tomanek

1. Data: 2001-09-26 08:35:09

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> DAjcie znac jak Wam wyszla jesienna kapusta. A tak nawiasem mówiac ona
> zawsze wychodzi troche inna. Ale zawsze nic nie zostaje na nastepny dzien.
>             Maria Tomanek

Przepis zapisalam, wczoraj zrobilam i powiem tylko- MNIAM :))
Popelnilam tylko jedno drobne odstepstwo-dodalam papryke czerwona, która gdzies
w lodówce mialam na zmarnowanie i której zrobilo mi sie szkoda. Na pieczone
ziemniaczki bylo juz za pozno ( za próbowanie wzielam sie ok 11 wieczorem ) wiec
wsunelam danie z chlebkiem.
pzdr
agi

Tofu, otreby sojowe
kuchnia orientalna
Dynia raz jeszcze.
Dynia na slodko-kwasno po brandenburgsku
Dowcipy kulinarne