Meatloaf

1. Data: 2001-09-25 14:43:51

Temat: Meatloaf
Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

Przeszla Wam uraza do wolowiny? Podaje przepis na takie amerykanskie
"swojskie" jedzonko.

Piekarnik- 175 stopni C.

Skladniki:

1/2 kg surowej, zmielonej wolowiny
2 lodygi selera drobno posiekane
3 lyzki drobno posiekanej cebuli
2 lyzki drobno posiekanej zielonej papryki
3/4 lyzeczki soli
1/8 lyzeczki pieprzu
1/8 lyzeczki sproszkowanej szalwii
1/8 lyzeczki sproszkowanej musztardy
2 lyzeczki sosu Worcestershire
1 filizanka sosu pomidorowego (ok. 220 ml.)
2 surowe jajka

(Niektorzy mieszja wolowine z wieprzowina 3:1, mozna dodac
pare lyzek bulki tartej, koncentrat pomidorowy zamiast sosu)

Wykonanie:

Warzywa usmarzyc az cebula jest szklista,(nie brazowa), ostudzic.
Do duzej miski dodac jajka, sos pomidorowy, sol i przyprawy;
dobrze wymieszac. Dodac wolowine i starannie wyrobic, az
masa jest sprezysta. (Ja uzywam metalowego perforowanego tluczka do
ziemniakow). Dodac warzywa i wymieszac.
Wlozyc do formy 22cm.(dlugiej)X12 cm. (szerokiej) X 8cm. (wysokiej).
Piec w tmp. 175 stopni C przez ok.11/2 godziny. Ze dwa razy trzeba
tez odlac zbedny tluszcz. Miesko jest gotowe gdy jest lekko brazowe.
Wylaczyc piekarnik, przykryc folia aluminiowa i odstawic na 10-15 min.
Przed podaniem pokroic na 2cm. kawalki.

Podawac z ziemniakami puree, fasolka szparagowa, albo kapusta,
swiezymi buleczkami drozdzowymi. W celu podtrzymywania autentycznosci,
odwazni moga sprobowac herbaty z lodem.

(Ja czasami robie sobie z tego kanapke na zimno- tradycyjnie jednak
tego sie nie robi).

1. Data: 2001-09-25 15:22:25

Temat: Re: Meatloaf
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik EsatreS <E...@n...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:f...@p...google.
com...
> Przeszla Wam uraza do wolowiny? Podaje przepis na takie amerykanskie
> "swojskie" jedzonko.

Jakby to przerobić nieco, to wyjdzie pieczeń rzymska, tudzież klops, hehe
:-))
Dobre na zimno, ostatnio zżerałam na kanapce z musztardą!

Wkn

1. Data: 2001-09-25 15:40:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Jakby to przerobić nieco, to wyjdzie pieczeń rzymska, tudzież klops, hehe
>:-))
>Dobre na zimno, ostatnio zżerałam na kanapce z musztardą!
>
>Wkn

Posiadam dalej uraze, wiec robie z wieprzowiny, wzglednie
niezwykle wykwintnie z kurzego mielonego.

dodaje jednak antywampirowy dodatek (*duzo* czosnku..), kminek,
czesto posiekane pieczarki, jak mam malo mieszanki a duzo gab do
karmienia nadziewam to jajcami utwardzonymi. czasem dodaje
przemielona/posiekana wedzonke. Do "egzotycznego" dodaje cuminu i
jakias mieszanke curry.
jem na cieplo, zimno, z "brazowym" sosem lub luzem

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-25 21:08:03

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EsatreS" <E...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
amerykanskie
> "swojskie" jedzonko.
> (Ja czasami robie sobie z tego kanapke na zimno- tradycyjnie

Czemu bez uprzedzenia, że do czytania jest potrzebna pielucha
(coby się nie uślinić) :-)))
pozdr.Alex
wielbiciel wołowiny :-)))))

1. Data: 2001-09-26 12:16:03

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

mi nie przeszla, szczegolnie ze przeczytalam ostatnio raport e-bm'u
na badania nad mieskiem przeznaczac sie bedzie mniej kasy bo dziura w
budzecie jest duuuuza.
kto wie, moze badania zaczna sie duzo pozniej?
duzo pozniej? znaczy sie ile? czyli co, w ogole sie nie zaczely?
i ufaj tu politykom.....

--
pozdry Monika

Juz jesień?
Tofu, otreby sojowe
kuchnia orientalna
Dynia raz jeszcze.
Dynia na slodko-kwasno po brandenburgsku