Toksoplazmoza - koszmar na skale swiatowa.

1. Data: 2006-09-02 08:08:06

Temat: Toksoplazmoza - koszmar na skale swiatowa.
Od: "Miecio" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wczoraj na ktoryms z Discovery obejrzalem program o toksoplazmozie. 30%
brytyjczykow i 50% amerykanow jest zakazonych. Do tej pory myslano, ze
zakazenie nie wplywa znaczaco na doroslych ludzi. Zaczeto analizowac statystki
wypadkow samochodowych i okazalo sie, ze ludzie zakazeni toksoplazmoza sa dwa
razy czesciej sprawcami wypadkow samochodowych! Przeprowadzono testy
(szybkosci reakcji na pojawiajacy sie na ekranie monitora prostokat) i okazalo
sie, ze ich reakcje sa wyraznie opoznione. W USA i GB jedza polsurowe steki a
w Polsce np. calkiem surowy tatar. Jak myslicie ile osob w Polsce moze byc
zarazonych toksoplazmoza? Jak sie to leczy?
Pozdrawiam,
Miecio

2. Data: 2006-09-03 08:27:49

Temat: Re: Toksoplazmoza - koszmar na skale swiatowa.
Od: Dexter <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sep 2006 10:08:06 +0200, "Miecio"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>Witam.

Witam

>Wczoraj na ktoryms z Discovery obejrzalem program o toksoplazmozie.

Discovery Channel. Cykl programów o pasożytach.
Mówiono też iż 1/3 ludzkości jest nosicielem prątków gruźlicy itp.
Ciekawy program.

http://www.venco.com.pl/~zuzanka/koty/toksoplazmoza.
html
http://www.resmedica.pl/zdart6999.html

Pozdrawiam

Dexter

3. Data: 2006-09-12 06:56:37

Od: "Ojciec8" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miecio wrote:
> [...]
> wypadkow samochodowych i okazalo sie, ze ludzie zakazeni toksoplazmoza sa dwa
> razy czesciej sprawcami wypadkow samochodowych!

Jest jeszcze lepiej.
Zobacz tu:
http://www.seedmagazine.com/news/2006/08/the_culture
shaping_parasite.php

A leczenie? Wiem tylko o leczeniu w ciąży:
http://groups.google.com/group/pl.sci.medycyna/brows
e_frm/thread/
2442b9e850d33b96

A.