Tombak-cytryna przez rok?

1. Data: 2009-10-24 08:30:55

Temat: Tombak-cytryna przez rok?
Od: "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytałem w ksiażce Tombaka o kuracji cytrynowej. Pisze tam, że używa
latami większe ilości soku z cytryny.Mam wątpliwości dlatego pytanie Nie
jestem lekarzem i małą wiedzę, ale wydaje mi się, że używanie na przykład
soku z 2 cytryn dziennie przez okres roku może zakłócić równowagę
elektrolityczną w organiźmie. Witamina c która jest w cytryni jest
moczopędna więc zwiększy wypłukiwanie soli mineralnych [np wapnia] z
organizmu -takie mam odczucie. Mylę się?

Nikto

2. Data: 2009-10-24 09:42:59

Temat: Re: Tombak-cytryna przez rok?
Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Paź, 10:30, "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl> wrote:
> [...]
> moczopędna więc zwiększy wypłukiwanie soli mineralnych [np wapnia] z
> organizmu -takie mam odczucie. Mylę się?

:)
a) cytryna paradoksalnie jest zasadotwórcza (+4)
b)---II--- zawiera 15mg wapnia ;)
c)---II--- ---II--- vit C

Witaminy C więcej potrzebują:
- osoby pijące wodę ze skorodowanych rur
- z osłabioną odpornością
- narażone na chroniczny stres, szok (np. żołnierze)gdyż takie
sytuacje wywołują wzmożoną
potrzebę organizmu na C(btw w ciągu kilku minut bardzo silnej emocji
np: gniewie potrafimy "spalić"
2000- 3000mg i więcej. Jest to tym bardziej istotna wiedza, że
magazynować (jej C) niestety nie potrafimy.
Chore serce potrzebuje wit C w tak dużych ilościach, że zabiera ją
niemal calą z organizmu co powoduje jej poważne braki. Bierze ona
"udział" w ratowaniu serca podczas zawału. Co do wpływu na naczynia
krwionośne efekt leczniczy można zauważyć dopiero po 5-6 mies
regularnego brania witaminki.
IMO nie można przedawkować cytryną - raczej ją sobie obrzydzić ;), ale
z całą pewnością znajda się inne opinie.

jilett

ps. więcej nie pamiętam :D

3. Data: 2009-10-24 20:46:35

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jilet" napisał:

> IMO nie można przedawkować cytryną

Tylko można sobie zrąbać szkliwo na zębach. Ale kto by się tam zębami
przejmował :)

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2009-10-25 08:44:32

Od: "michhallski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moczopędna więc zwiększy wypłukiwanie soli mineralnych [np wapnia] z
> organizmu -takie mam odczucie. Mylę się?

Stosowałem te cytrynowe kuracje Tombaka. Piszesz o 2 cytrynach a tam jest
mowa o 5 i 25 dziennie. Kuracje tam opisane maja za zadanie usunąć nadmiar
toksycznego kwasu moczowego z organizmu. Kilkakrotnie stosowałem tą do 5
cytryn dziennie ( od jednej cytryny i każdego dnia jedna więcej aż do 5 i
potem w dół do jednej; analogicznie 25 cytryn), a także profilaktycznie
piłem 1-2 cytryny dziennie przez dłuższy czas 1-2 lata. Moczopędnie się nie
czułem, równowaga elektrolityczna mi się nie zakłóciła i szkliwa na zębach
też sobie nie " zrypałem". To tyle z własnego doświadczenia.

5. Data: 2009-10-25 17:59:51

Od: "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko można sobie zrąbać szkliwo na zębach. Ale kto by się tam zębami
> przejmował :)
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

A co powiecie na ostatnie netowe rewelacje? Cytuję:

Przeciwutleniacze mogą powodować cukrzycę typu II

Przeciwutleniacze, które jeszcze do niedawna uważano za substancje
zapewniające ochronę przed cukrzycą typu II, w rzeczywistości mogą
przyspieszać jej rozwój.

Naukowcy australijscy odkryli, że chociaż generalnie wolne rodniki, które
wywołują reakcję utleniania, są szkodliwe dla organizmu, ponieważ
przyspieszają proces starzenia się, w przypadku osób na początkowych
stadiach cukrzycy pewien poziom utlenienia jest korzystny dla zdrowia, zaś
przyjmowanie suplementów zawierających przeciwutleniacze może wręcz
przyspieszać rozwój choroby.

Nikto

6. Data: 2009-10-25 18:33:50

Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:hbvp50$c6c$1@inews.gazeta.pl...> Użytkownik "jilet" napisał:

> [...]
> stadiach cukrzycy pewien poziom utlenienia jest korzystny dla zdrowia, zaś
> przyjmowanie suplementów zawierających przeciwutleniacze może wręcz

A wino czerwone podobno(zbadano) korzystnie wpływa na serce...a ja
jak się napiję to wali mi jak młotem i nie równomiernie - i co z
tego?!
O co Ci chodzi w tym wywodzie o zdrowie czy o urodę?
Czyżby zakompleksiony fanatyk wiecznej młodości? Ooooj... bidulek :]
Jeśli mowa o korzyściach i stratach (skutkach ubocznych) zawsze są(nie
zawsze zagrażające życiu) - cokolwiek nie weźmiesz pod lupę.
U mnie wodę ostatnio tak po chlorowali, że niemal oblazłam ze skóry
(przesuszyła sie i popękała zwłaszcza na dłoniach) więc idąc tokiem
nadwrażliwej zapobiegliwości miał bym co... przestać się kąpać? Bez
przesady facet trochę dystansu bo w hipochondrie wpadniesz ;))) :P
We wszystkim należy się kierować zdrowym rozsądkiem, zaleceniami i nie
nadwyrężać pojęcia "profilaktyka"
Co do powłoki ,to przykro mi, ale prędzej czy później i tak
równomiernie zdziadziejesz więc zaczynaj się juz przyzwyczajać bo w
przeciwnym wypadku to może być dla Ciebie trauuuuma jak Ci
niespodzianie w parku na ławeczce 30letnia lejdi zagadnie " Jak się
żyje dziadulku?" ;D
jilett

7. Data: 2009-10-26 07:04:28

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jilet" napisał:

> [...]

> przeciwnym wypadku to może być dla Ciebie trauuuuma jak Ci
> niespodzianie w parku na ławeczce 30letnia lejdi zagadnie " Jak się

Z takimi tekstami to wyjeżdżaj na grupę dla psycholi.

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2009-10-26 07:25:42

Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Paź, 08:04, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> Z takimi tekstami to wyjeżdżaj na grupę dla psycholi.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

Czyli do ciebie?
Błagam... nie czytaj moich postów i nie odpisuj ...plyzz
Weź lepiej dzieciom coś pożywnego ugotuj - czy może pikantne
historyjki opowiadasz im na
posiłek?
PLONK!!!

9. Data: 2009-10-27 03:18:35

Od: "tomek wilicki" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.dialog.net.pl <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> moczopędna więc zwiększy wypłukiwanie soli mineralnych [np wapnia] z
> organizmu -takie mam odczucie. Mylę się?

najmocniej z tych cytryn to zadziałają chyba bioflowanoidy, tak mi się wydaje.
Witaminy C nie można przedawkować i nie można sobie nią nic wypłukać, jeśli
nie ma się jakiejś wrodzonej wady objawiającej się wyjątkową wrażliwością.

Co do samej terapii, kumpela ponoć po niej miała 3 wrzody, ale ta kumpela lubi
sobie wymyślać różne rzeczy więc tak na 100% bym jej nie wierzył :P

10. Data: 2009-10-27 20:55:33

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" napisał:

> nie można sobie nią nic wypłukać, jeśli