Topfen strudel mit vanila sauce

1. Data: 2001-06-05 00:21:07

Temat: Topfen strudel mit vanila sauce
Od: "Maria" <k...@c...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Prosze Grupowiczow o pomoc w odnalezieniu w/w przepisu .W ubieglym roku
bylismy na wakacjach w Austrii i tam wlasnie rozsmakowalam sie w tym
serniczku. Niestety mimo moich podzukiwan wsrod niemiecko austriackich
znajomych jest to rodzaj sekretu. Pozdrowienia Maria

1. Data: 2001-06-05 07:50:42

Temat: Re: Topfen strudel mit vanila sauce
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> serniczku. Niestety mimo moich podzukiwan wsrod niemiecko austriackich
> znajomych jest to rodzaj sekretu. Pozdrowienia Maria

masz po austriacku. Jak nie rozumiesz, mogę przetłumaczyć. Sam nie
robiłem, wszelkie pretensje do autora.

Waldek

zerżnięte ze strony:
http://buerger.metropolis.de/samgfr/Kochen/Einfach_R
ezepte/topfenstrudel.htm

Topfenstrudel

Zutaten
1 Päckchen Strudelblätter
4 Eßlöffel flüssige Butter zum Bestreichen.
Fülle:
500 g Topfen 10% F.i.T.
2 Semmeln vom Vortag
Milch zum Einweichen
120 g Zucker
2 Eier
Schale von 1 Zitrone
2 Eßlöffel Mehl
2 Eßlöffel Rosinen
1 Schuß Rum
Staubzucker

1.) Die Semmeln in Milch einweichen, ausdrücken, passieren. Den Topfen
passieren, alle Zutaten vermischen, abschmecken.

2.) Die Strudelblätter auflegen, mit flüssiger Butter bestreichen, je 2
Strudelblätter übereinander auf ein trokkenes Tuch legen.

3.) Zwei Drittel des Teiges mit der Topfenmasse bestreichen, dabei einen
Streifen an den Rändern frei lassen. Durch Anheben des Tuches den
Strudel aufrollen, die Ränder einschlagen und fertig aufrollen,
vorsichtig mit der Teignaht nach unten auf ein mit Backpapier
ausgelegtes Backblech setzen. Mit flüssiger Butter bestreichen.

4.) 45 bis 50 Minuten backen. Der Strudelteig soll goldgelb und knusprig
sein. Anschließend mit Staubzukker bestreuen, in Stücke schneiden und
servieren.

Tip! Der Strudel schmeckt besonders gut, wenn Sie ihn je nach Jahreszeit
mit frischen Beeren oder Marillenstücken verfeinern. Früchte vor dem
Backen unter die Topfenmasse mischen.

1. Data: 2001-06-05 09:39:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:

> masz po austriacku. Jak nie rozumiesz, mogę przetłumaczyć.

Chyba raczej po niemiecku? ;-)
Byloby ciekawe poznac polska wersje... domyslam sie, ze jest to rodzaj
strucli z serem, a nie sernika.

Lilla

1. Data: 2001-06-05 10:03:56

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba raczej po niemiecku? ;-)
nie, to po austriacku. Słownictwo kuchenne różni się dosyć.

> Byloby ciekawe poznac polska wersje... domyslam sie, ze jest to rodzaj
> strucli z serem, a nie sernika.

no to do roboty:

Zutaten
1 Paczka ciasta na sztrucle (to chyba francuskie po polsku?)
4 łyżki stołowe roztopionego masła do "pędzlowania" ciasta

nadzienie
500 g sera (twarożku) 10% tłuszczu w masie suchej ;-)
2 "wczorajsze" bułki
mleko do rozbablania bułek
120 g cukru
2 jajka
skórka z jednej cytryny
2 łyżki stołowe mleka
2 łyżki s. rodzynek
trochę rumu
cukier puder

1.) bułki rozmoczyć w mleku, wycisnąć, przetrzeć przez sito. To samo z
twarożkiem. Wszystkie składniki do kupy wymieszać i "przyprawić do
smaku".

2.) ciasto ułożyć na suchej szmacie ;-) posmarować jedną stronę masłem,
na to drugą płytkę.

3.) 2/3 ciasta posmarować nadzieniem. Pozostawić wolny pasek przy
brzegu. Teraz zaczynają się schody: poprzez podnoszenie szmatki zawinąć
tak, aby się nie rozwaliło.Brzegi zawinąć i "dokręcić". Kłaść na
wyłożoną papierem blachę "końcem w dół" (aby sie zapiekło). Pomazać z
wierzchu roztopionym masłem.

4.) piec 45-50 min. Ciasto powinno być zrumienione i kruche. Posypać
cukrem pudrem i wcinać.

można drania uświetnić dodając jagody (truskawki, poziomki etc) albo
inne owoce do twarożku.

to tak na chybcika

Waldek

1. Data: 2001-06-05 10:39:14

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
> tak, aby się nie rozwaliło.Brzegi zawinąć i "dokręcić". Kłaść na
> wyłożoną papierem blachę "końcem w dół" (aby sie zapiekło). Pomazać z
> wierzchu roztopionym masłem.

IMHO struclę można piec w blaszkach-keksówkach. Jest wtedy bardziej
okrągła w przekroju.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2001-06-05 12:21:38

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Maria schrieb:

> [...]
> serniczku. Niestety mimo moich podzukiwan wsrod niemiecko austriackich
> znajomych jest to rodzaj sekretu. Pozdrowienia Maria

Następny przepis, mi się bardziej podoba, bo bez rozciapcianych bułek
;-)

ciasto francuskie (są gotowe płytki w sklepach, to jest chyba
fifty-fifty mąka z masłem wałkowana do oporu)

100 g masła

nadzienie:
5 jajek
100 g masła
150 g cukru
skórka cytryny
500 g sera-twarożku (10 % tłuszczu w s.m.)
40 g rodzynków
60 g mąki
sól
cukier waniliowy (wanilia)
olej
cukier puder

pitraszenie:

1. żółtka i białka oddzielić. Ciepłe masło z 1/3 cukru, odrobiną soli,
cukrem waniliowym i cytryną utrzeć na krem. Dodawać po trochu żółtka i
dalej ucierać. Dodać ser i rodzynki. Piekarnik rozgrzać do 180C.

2. Białko z cukrem ubić na piankę. 1/3 pianki zmieszać z ww. masą,
resztę wraz z mąką ostrożnie "wkręcić".

3. Ciasto (na szmacie ułożone, jak w poprzednim) pokropić masłem i
połowę (powiedzmy 1/n) farszu ułożyć w na 1/3 ciasta. Zawinąć boki i
zwinąć w rolkę.

4. Powtórzyć n razy punkt 3

4. na utłuszczoną blachę i do pieca.

5. opędzlować masłem i piec 45 minut.

posypać cukrem pudrem i opędzlować widelcem ;-))

Waldek

1. Data: 2001-06-05 14:07:05

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Szczegółów nie znam, ale jestem więcej niż pewna, że ciasto na strudel to
> nie to samo, co francuskie!!
> Po niemiecku (jaki zarówno po austriacku) francuskie to blaetter-teig.
> Strudel z tego byłby za ciężki, za kruchy, po prostu knot.

Wsio ryba :(
Teraz to mi to ciasto francuskie w łepetyne weszło i wyjść nie chce :(((
Do tego brzoskwinie z puchy, trochę konfitury i wypaśne ciacha wychodzą ;)

Pozdrawiam

Aldik

-- Kiedy ludzie mogą robić co chcą,
-- zazwyczaj kogoś naśladują
-- (Eric Hoffer)

1. Data: 2001-06-05 14:07:26

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...
> Maria schrieb:
> ciasto francuskie (są gotowe płytki w sklepach, to jest chyba
> fifty-fifty mąka z masłem wałkowana do oporu)

Ludzie!!!
[...]

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-06-05 14:40:00

Temat: STRUDEL
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba Agata ma rację. Jadlam kiedyś wyborny strudel z jablkami i galka lodow
waniliowych w Szwajcarii i ciasto niewiele miało wspolnego z ciastem
francuskim. W Larousse gastronomique wyczytalam, że do ciasta na strudel musi
być jakaś bardzo delikatna mąka bogata w gluten. Wymieszać filizanke cieplej
wody ze szczypta soli, lyzeczka octu, 1 zoltkiem i lyzeczka oliwy. Wysypac na
stolnice ćwierć kilograma mąki i wyrabiac z zoltkiem, octem, woda itd.
Uformowac kulke i odstawic na godzine. Koniecznie przykryc miska, sparzoną
wrzątkiem i gorącą jeszcze. Może w tej misce tkwi cały sekret ??? A przepis na
strudel widzialam ostatnio na &laquo; gotowanie to sztuka &raquo;. Całe szczęście po
polsku
Aga

1. Data: 2001-06-05 23:58:23

Od: "Maria" <k...@c...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim jednak mam maly problem za wyjatkiem "Cooking Corner"
Kazdy zaleca mi gotowe ciasto. Niestety nie mam mozliwosci nabycia
francuskiego (Polnocna Australia) w zwiazku z tym moze ktos wyszpera dla
mnie przepis do tego studel Pozdrowienia Maria

Zupa mleczna...
Szkoła gotowania
spaghetti z czosnkiem i suszonymi pomidorami
Przepis na barszcz czerwony.
salatka - grecka