Re: Topfen strudel mit vanila sauce

From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Topfen strudel mit vanila sauce
Date: Tue, 05 Jun 2001 14:21:38 +0200

Maria schrieb:

> Prosze Grupowiczow o pomoc w odnalezieniu w/w przepisu .W ubieglym roku
> bylismy na wakacjach w Austrii i tam wlasnie rozsmakowalam sie w tym
> serniczku. Niestety mimo moich podzukiwan wsrod niemiecko austriackich
> znajomych jest to rodzaj sekretu. Pozdrowienia Maria

Następny przepis, mi się bardziej podoba, bo bez rozciapcianych bułek
;-)

ciasto francuskie (są gotowe płytki w sklepach, to jest chyba
fifty-fifty mąka z masłem wałkowana do oporu)

100 g masła

nadzienie:
5 jajek
100 g masła
150 g cukru
skórka cytryny
500 g sera-twarożku (10 % tłuszczu w s.m.)
40 g rodzynków
60 g mąki
sól
cukier waniliowy (wanilia)
olej
cukier puder

pitraszenie:

1. żółtka i białka oddzielić. Ciepłe masło z 1/3 cukru, odrobiną soli,
cukrem waniliowym i cytryną utrzeć na krem. Dodawać po trochu żółtka i
dalej ucierać. Dodać ser i rodzynki. Piekarnik rozgrzać do 180C.

2. Białko z cukrem ubić na piankę. 1/3 pianki zmieszać z ww. masą,
resztę wraz z mąką ostrożnie "wkręcić".

3. Ciasto (na szmacie ułożone, jak w poprzednim) pokropić masłem i
połowę (powiedzmy 1/n) farszu ułożyć w na 1/3 ciasta. Zawinąć boki i
zwinąć w rolkę.

4. Powtórzyć n razy punkt 3

4. na utłuszczoną blachę i do pieca.

5. opędzlować masłem i piec 45 minut.

posypać cukrem pudrem i opędzlować widelcem ;-))

Waldek