Torba i kręgosłup

1. Data: 2004-08-11 13:36:51

Temat: Torba i kręgosłup
Od: "news.onet.pl" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na którym ramieniu należy nosić torbę, jeśli prawe ramię jest niżej (ze
względu na lekkie skrzywienie kręgosłupa).

2. Data: 2004-08-11 13:59:04

Temat: Re: Torba i kręgosłup
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Aug 2004 15:36:51 +0200, news.onet.pl wrote:

> Na którym ramieniu należy nosić torbę, jeśli prawe ramię jest niżej (ze
> względu na lekkie skrzywienie kręgosłupa).

Na żadnym. Plecak nosić trzeba. Na obu znaczy. Albo dwie torby, po obu
stronach.

(się zamotałem... ;) )

Zwłaszcza, jeśli torba coś waży. Znaczy więcej, niż mała damska torebka
z portfelem i komórką w środku. No może jeszcze lusterkiem (wiem, nie ma
takich damskich torebek, ale chodzi mi o ogólną ideę;) ).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-11 14:08:47

Od: "Rodi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale chodzi mi o zasadę którą stronę obciążać w takim przypadku, żeby nie
pogarszać skrzywienia.Nawet jak niosę coś tylko przez chwilę (np. plecak
zarzucam na ramię).

4. Data: 2004-08-11 14:35:03

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Aug 2004 16:08:47 +0200, Rodi wrote:

> Ale chodzi mi o zasadę którą stronę obciążać w takim przypadku, żeby nie
> pogarszać skrzywienia.Nawet jak niosę coś tylko przez chwilę (np. plecak
> zarzucam na ramię).

Toć piszę :)
Przy skoliozach powinno się unikać niesymetrycznego obciążenia (o ile
pamiętam ze studiów), niezależnie od strony.

5. Data: 2004-08-12 19:10:48

Od: "Rafal_Ochowiak" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli skolioza jest "jednołukowa" (funkcjonalna, nieskompensowana - nie
wiem ile masz lat) to teoretycznie lepiej byłoby nosić torbę na niższym
ramieniu. Jeżeli jest skompensowana ("dwułukowa") to teoretycznie lepiej
nosić plecak na obu ramionach oraz jednocześnie dbać o możliwie najmniejsze
osiowe obciążanie kręgosłupa.

Pozdrawiam
Rafał Ochowiak
fizjoterapeuta
--------------------
www.ravopt.phg.pl

6. Data: 2004-08-13 10:18:10

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 21:10:48 +0200, Rafal_Ochowiak wrote:

> [...]
> nosić plecak na obu ramionach oraz jednocześnie dbać o możliwie najmniejsze

:) Dzięki, zapamiętam. A przynajmniej postaram się:)

7. Data: 2004-08-13 13:27:55

Od: "Rodi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje z odpowiedź

Rodi

Użytkownik "Rafal_Ochowiak" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ramieniu. Jeżeli jest skompensowana ("dwułukowa") to teoretycznie lepiej
> nosić plecak na obu ramionach oraz jednocześnie dbać o możliwie

gumowa rurka silkonowa
Bactrim forte 800/160 mg
[ZAWAŁ MÓZGU] - Da się to jakoś wyleczyć?
jak sie objawia zapalenie wyrostka ?
po oparzeniu