Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?

1. Data: 2000-01-19 07:45:43

Temat: Re: Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> wrote:

> Ja w ogóle nie rozumiem jaki jest sens rozpatrywania poglądów moralnych w
> kategoriach wykształcenia. To, że wzmiankowany profesor tak uważa w żadnej
> mierze nie rzutuje ani na jego wiedzę, ani kompetencje zawodowe ani w ogóle
> na nic. Sądy moralne mają do to siebie, że są aprioryczne i w dużej mierze
> uwalniają się osądu intektualnego - a więc i naukowego.

Wlasnie, ze tutaj jak najbardziej rzutuje, skoro to profesor od etyki...
Nie byloby w tym nic nienormalnego jednakze gdyby nie fakt, ze media
takiego kreuja na jakis tam autorytet, skoro go zaprosili do audycji
o przeszczepach.

> To że JP II uważa co uważa to jedno, a drugie to co sądzą np. talibowie. Nie
> ma żadnej obiektywnej miary, która pozwoliłaby porównać takie poglądy i
> komentowanie ich jest tylko i wyłącznie wyrażaniem własnych poglądów i
> wynikającytch z nich sądów. Jeżeli Świadkowie Jehowy nie zezwalają na
> trasfuzję to są mordercami, kretynami i kimś tam jeszcze? A może np. Kościół
> Katolicki to banda przestępców, bo jego tradycja wymusza śluby wynikające
> nie z głębszych pobudek, ale z faktu ciąży co jest źródłem rozlicznych
> patologii społecznych? Takie rozważania są nonsensowne.

Zgadzam sie ze sa nonsensowne.... ale wytlumacz to takim,
ktorzy sadza ze z definicji jest tylko jedna prawda i to wlasnie oni
ja reprezentuja.
I co jesli ta prawda jest wlasnie typu "handel organami na przeszczepy to
kanibalizm".

No rece opadaja.

Pomine juz tutaj ten drobny fakt, ze w kazdym systemie ubezpieczen gdzie
pacjent do spolki z firma ibezp. placi za leczenie _wszystko_ musi byc
wycenione, nawet takie organy.
(na przeszczepy a nie koscielne :)

---
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net
n...@c...com
http://pierdol.ninka.net/~ninka/

1. Data: 2000-01-19 08:46:44

Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jan 2000 21:05:46 GMT, "Stempelek"
<s...@f...onet.pl> wrote:

>Czlowieku - zastanów sie co piszesz i sluchasz - handel narzadami jest
>niewatpliwe realnym zjawiskiem ale bazujacym na niezmiernie humanitarnych
>przeslankach. Nie zycze ci choroby ale zacytuje ci slowa, czlowieka który
>czekal na przeszczep nerki
>widzac jadacych motocyklistów: "jada dawcy" - ponure ale prawdziwe.
>
>Pozdrawiam: Stempelek

stwierdzenie rzeczywiscie humanitarne :-(
poniewaz w polsce to obywatel musi sie starac o skreslenie z listy
dawcow , pozostaje niepokojace pytanie , kto skorzysta z tego
potencjalu banku tkanek- brak tu niestety kontroli "publicznej" i
twierdzenie ze najlepszy biorca nie zawsze moze byc prawdziwe, znajac
dostep do swiadczen medycznych i patologie w ramach prywatyzacji
mozna bez pudla stawiac na chorego posla a nie na chlopa z bieszczad
hej
(...)zasluga zarzadu sprawiedliwosci lezy
w rezultacie zlozonym z tego,
co wartuja sedziowie ,
i z tego co , warta opinia publiczna,
ktora na nich wplywa
i ktora ich kontroluje(...)

1. Data: 2000-01-20 12:04:23

Od: "Marcin Gburski" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie ze nie zabrania a wrecz popiera (Nie ma wiekszej ofiary niz
oddanie za kogos zycia). Polecam teksty papieza.
Ale u nas w Polsce jak widac sa ludzie bardziej papiescy niz papiez.

myle?).

1. Data: 2000-01-21 05:54:04

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a) w wiadomości: <1IJg4.33325$X3.677274@news.tpnet.pl>...
>Expert - ty sie leczyc powinienes - to sie nazywa choroba jednobiegunowa w
>psychologii - czyli psychoza maniakalna - wszedzie widzisz zmowe pieniadza
,
>nie tylko w medycynie jako takiej , ale i w darze zycia jakim niewatpliwie
>sa przeszczepy narzadow. Nie zycze ci choroby , ale musisz wiedziec ze
>kiedys jakies przeszczepione serce , nerka , czy watroba moze uratowac ci
>twoje zapewne drogie ci zycie.
>I jeszcze raz - odwiedz dobrego psychiatre .

To raczej Ty odwiedź kogoś, kto Cię wyleczy z dziecięcej choroby idealizmu.
Przeszczep nie jest żadnym darem, tylko kosztuje i to bardzo drogo.
Pieniądze pochodzą z naszych podatków, ale za Ciebie pewnie płacą je inni.
Ty pewnie nie pracujesz ani gazet nie czytasz, TV nie oglądasz więc nie
wiesz, jak nieomal codziennie ludzie żebrzą o pieniądze na przeszczep dla
jakiejś chorej istoty. Zresztą jak zachorujesz, zobaczysz co Ci Kasa Chora
zrefunduje a za co ciężko zabulisz. W każdym razie u psychologa musisz się
leczyć za grube pieniądze, bo Kasa za to nie zapłaci.
Dorrit

1. Data: 2000-01-21 05:54:05

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Woj napisał(a) w wiadomości: <860927$q8b$1@sunsite.icm.edu.pl>...

>Chyba do nakrofagii

Do nekrofilii !
Dorrit

1. Data: 2000-01-21 05:54:06

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stempelek napisał(a) w wiadomości: ...
>Czlowieku - zastanów sie co piszesz i sluchasz - handel narzadami jest
>niewatpliwe realnym zjawiskiem ale bazujacym na niezmiernie humanitarnych
>przeslankach.

Expert wie, co pisze. Samolot z narządem nie poleci na humanitarnej
przesłance, tylko na paliwie lotniczym.
Dorrit

1. Data: 2000-01-21 07:08:56

Od: "Alicja" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <ziemnik @ ceti.com.pl> w wiadomości do grup
.
> [...]
> Ty pewnie nie pracujesz ani gazet nie czytasz, TV nie oglądasz więc nie
> wiesz, jak nieomal codziennie ludzie żebrzą o pieniądze na przeszczep dla
Jakiś czas temu w Polityce był obszerny artykuł nt. przeszczepów - z tego co
tam pisało, wynika że te wszystkie zbiórki pieniędzy to bazowanie na
ludzkiej naiwności i nieszczęściu - żaden szpital nie ma prawa odmówić Ci
przeszczepu jeśli są ku temu warunki tylko dlatego, że nie uzbierasz na
swoim koncie jakiejś abstrakcyjnej kwoty.
Jak na mój gust można sobie jedynie pomóc samodzielnie opłacając wyszukanie
dawcy w zagranicznych bankach danych i mając dawcę domagać się wykonania
przeszczepu zgodnie z prawem czyli za pieniądze z budżetu.

1. Data: 2000-01-21 10:47:29

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wzystkim proponuje przeczytanie wczeniejszych postow kolegi experta ,
to wyjasni troche moj post

> To raczej Ty odwiedź kogoś, kto Cię wyleczy z dziecięcej choroby
idealizmu.

Piekna choroba , ale zawod juz mnie uleczyl

> Przeszczep nie jest żadnym darem, tylko kosztuje i to bardzo drogo.

Nie zaprzeczam , ze kosztuje sam wiem jakiego poziomu sa te sumy -
okreslenie zgodnosci , pobranie narzadu , transport , wlasciwa operacja
przeszczepienia , opieka po przeszczepie , i leki immunosupresyjne do konca
zycia - a cyklosporyna nie kosztuje tyle co kw. acetylosalicylowy.
Jednak sa to koszty techniczne , do przyjecia gdyby..bylo odpowiednio duzo
narzadow do przeszczepow .

> Pieniądze pochodzą z naszych podatków, ale za Ciebie pewnie płacą je inni.

Place podatki ktore ida miedzy innymi na moja prace

> Ty pewnie nie pracujesz ani gazet nie czytasz, TV nie oglądasz

Nie ja jestem jeszcze w okresie przedprzedzskolnym wiec czytac nie umiem ,
podatkow nie place i TV nie ogladam - wroc , to ostatnie na pewno nie
ogladam.

>więc nie wiesz, jak nieomal codziennie ludzie żebrzą o pieniądze na
przeszczep dla jakiejś chorej istoty.

Nie rob ze mnie jednostki z poza spoleczenstwa

>Zresztą jak zachorujesz, zobaczysz co Ci Kasa Chora zrefunduje a za co
ciężko zabulisz.

To to ja wiem nawet bez chorowania za co Chora Kasa refunduje - ale widze
pewne braki w wiedzy medyczno-administracyjnej - zgodnie z Rozporzadzeniem
Min. Zdrow z dnia 21.12.99 ogloszonym w Dzienniku Ustaw nr. 106 przeszczep
jest " wysokospecjalistyczna procedura medyczna finanasowana z budzetu
panstwa " Podane tam sa wszystkie stosowane na szeroka skale przeszczepy
narzadu wraz z leczeniem immunosupresyjnym. WIec chyba nie chora kasa za to
placi.....?

> W każdym razie u psychologa musisz się leczyć za grube pieniądze

Nie musze , mam znajomego

1. Data: 2000-01-21 11:22:44

Od: "Alicja" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup >
> Jednak sa to koszty techniczne , do przyjecia gdyby..bylo odpowiednio duzo
> narzadow do przeszczepow .

Widzę, że trochę się orientujesz w sprawie przeszczepów, więc pozwól, że o
coś zapytam:
Wiadomo, że są na zachodzie banki dawców, dużo większe niż w Polsce. Czy
mając odpowiednie informacje od lekarza prowadzącego mogę na własną rękę i
za prywatne pieniądze znaleźć dawcę - bo jak rozumiem nie ma kolejek pod
salą operacyjną, tylko brakuje szpiku, nerek itp.. - i zgłosić się do
szpitala. Czy to jest jakaś możliwość przyspieszenia zabiegu?
Pytam na szczęście tylko teoretycznie.

1. Data: 2000-01-21 16:07:03

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alicja <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8kXh4.47249$X...@n...tpnet.pl...
> [...]
> salą operacyjną, tylko brakuje szpiku, nerek itp.. - i zgłosić się do
> szpitala. Czy to jest jakaś możliwość przyspieszenia zabiegu?
Prawde powiedziawszy wiem w dostatecznym stopniu to co u nas sie dzieje , z
zachodem gorzej.
Problem polega na tym ze panstwo niechetnie daje obiecywane pieniadze - np.
w Łodzi w byl na odziale chirurgicznym wydzielony oddzial
transplantologiczny - niewielki ( 1 łozko) ale wlasciwie przygotowany ,
rowniez kadra lekarska byla odpowiednio kompetentna - pare przeszczepow
zrobili , fundusze ucieli - i po transplantacjach. Natomiast na
specjalistycznych oddzialach brakuje narzadow - zwykle , bo pieniadze sa
wydebiane prawie sila.
Zreszta ustawa , o ktorej pisalem , jest aktualizacja dawnej ustawy , ktora
dla smiechu chyba przewidywala 12 miesiecy leczenia immunosupresyjnego na
koszt panstwa , reszta ich nie obchodzila.Teraz limit czasu nie zostal
ustalony.
Problem polega tez na tym ze musialabys wyjechac do szpitala na zachod , tam
przeprowadzic badania , i tam czekac na znalezienie sie odpowiedniego
narzadu. Znalezienie narzadu na zachodzie i przywiezienie tutaj jest raczej
niemozliwe - czas . Mozliwe ze bylyby takze klopoty prawno-administracyjne -
ale tego juz nie wiem dokladnie wiec nie chce wprowadzac cie w blad.
Na pewno jest mozliwosc znalezienia na zachodzie szpiku , i sprowadzenia
tutaj - oczywiscie trzeba za to zaplacic, i to zdrowo.
Tak w ogole to jesli chcesz to przesle ci na priv , zeskanowane te ustawy.
Jesli bede wiedzial cos wiecej - napisze

Dieta optymalna - lekarz Kwasniewski, a lobbing , a rezyser Zanussi i pralki Zanussi
JEMIOŁA
Re: Etyka lekarska ( poraz trzeci )
Re: Tutejsi filozofowie...
Sprzedał żonę !!!!!!!!!!!!!!