Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?

1. Data: 2000-01-17 15:48:48

Temat: Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znamienity profesor etyki wykazal w TV ze przeszczepianie narzadow
to forma ludozerstwa 20 wieku.
I ma racje.

Stad pytanko.
Kto w Europie handluje narzadami do przeszczepow.
Tzn. oficjalnie i nieoficjalnie .

Oficjalnie handel sie nazywa przygotowaniem i konserwacja tkanek.

Prosze o podanie cennika w rozliczeniach miedzy osrodkiem pobierajacym
narzady, a kasa chorych, ktora placi za te narzady, przewozone do innego
osrodka .

Ile kosztuje serce, watroba, rogowka, kosci, skora, nerka ?
Ile licza za to szpitale w cenniku za operacje przeszczepienia .

I gdzie sa publikowane takie oferty poza eurotransplant ?
Jakie ceny ma eurotranslaplant za organy. Tylko mi nie mowcie ze daje
organy bezplatnie, bo wszystko ma cene i swoja fakture.

Stad pytanko ostatnie.
Skoro organy sa pobierane bezplatnie od zmarlych to dlaczego sa potem
handlowane odplatnie miedzy osrodkami.
Na tej zasadzie moga powstac osrodki ktore ze zmarlych beda odzyskiwaly
prawie wszystkie organy i handlowaly tym po swiecie legalnie.

Jacek

1. Data: 2000-01-17 19:03:25

Od: "Marcin" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Expert - ty sie leczyc powinienes - to sie nazywa choroba jednobiegunowa w
psychologii - czyli psychoza maniakalna - wszedzie widzisz zmowe pieniadza ,
nie tylko w medycynie jako takiej , ale i w darze zycia jakim niewatpliwie
sa przeszczepy narzadow. Nie zycze ci choroby , ale musisz wiedziec ze
kiedys jakies przeszczepione serce , nerka , czy watroba moze uratowac ci
twoje zapewne drogie ci zycie.
I jeszcze raz - odwiedz dobrego psychiatre .
Użytkownik expert <e...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...onet.pl...

1. Data: 2000-01-17 19:12:54

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

expert napisał(a) w wiadomości: <3...@f...onet.pl>...

>narzady, a kasa chorych, ktora placi za te narzady, przewozone do innego
>osrodka .

Bardzo ciekawy temat! Jednakze mimo pracy w sluzbie zdrowia, nie potrafie na
Twoje pytania odpowiedziec. Moze ktos na sci.pl medycyna, administracja albo
ekonomia. Odpowiedzi pusc tutaj. Chetnie przeczytam.
Dorrit

1. Data: 2000-01-17 20:18:47

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> [...]
> twoje zapewne drogie ci zycie.
> I jeszcze raz - odwiedz dobrego psychiatre .

Czego sie obrazasz.
To co napisalem pochodzi z ust profesora etyki,
ktory porownal pobieranie narzadow do wspolczesnego kanibalizmu
i nawet do nekrofobii.

Narzady sa rozliczane miedzy szpitalami, chcialem jedynie wiedziec jak
sa wyceniane przez kasy chorych w Polsce .
Jacek

1. Data: 2000-01-17 21:05:46

Od: "Stempelek" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czlowieku - zastanów sie co piszesz i sluchasz - handel narzadami jest
niewatpliwe realnym zjawiskiem ale bazujacym na niezmiernie humanitarnych
przeslankach. Nie zycze ci choroby ale zacytuje ci slowa, czlowieka który
czekal na przeszczep nerki
widzac jadacych motocyklistów: "jada dawcy" - ponure ale prawdziwe.

Pozdrawiam: Stempelek

1. Data: 2000-01-17 23:36:35

Od: "Woj" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i nawet do nekrofobii.

Chyba do nakrofagii

Woj

1. Data: 2000-01-18 08:01:51

Od: "Bronte" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Stempelek <s...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
> czekal na przeszczep nerki
> widzac jadacych motocyklistów: "jada dawcy" - ponure ale prawdziwe.

Hmm...pomijajac punkt widzenia experta odnosnie konkretnych cen i rozliczen
za narzady....ogladal ktos z grupowiczow ten program wczoraj? Stanowisko
profesora bylo naprawde dosc szokujace...pierwszy raz spotkalam sie z takimi
radykalnymi pogladami poruszanymi na forum publicznym....facet zajal takie
stanowisko:"jezeli godzimy sie na transplantacje, to jestesmy kanibalami(!),
a jesli ja odrzucamy to odrzucamy tez kanibalizm" ...
..aaa..i jeszcze jedno...przytoczono mu wypowiedz chlopaka, ktory jest po
jakims przeszczepie(chyba nerki) Chlopak zyje z ta nerka, funkcjonuje
normalnie w spoleczenstwie, cieszy sie zyciem....tym czasem pan profesor
stwierdza, ze taka wypowiedz jest tendencyjna, i nagrana w celach
reklamowych (nie doslownie tak powiedzial, ale o to mu chodzilo)..... no
coz.....

Bronte

1. Data: 2000-01-18 11:17:26

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> ekonomia. Odpowiedzi pusc tutaj. Chetnie przeczytam.
Rzeczywiscie to ciekawy temat. Troche to ogladalem w tv. Ludzie dopatruja
sie w tym podtekstow religijnych. Ktos sie tam wypowiadal, ze nie odda
swoich narzadow, bo to sie nie zgadza z jego religia (katolicka!!!). O ile
wiem, to religia ta nie zakazuje przeszczepu narzadow (a moze sie myle?).
tez chetnie bym poczytal o tym
pozdrawiam
spider.

1. Data: 2000-01-18 13:43:08

Od: "William Bonawentura" <w...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stanowisko
> profesora bylo naprawde dosc szokujace...

Niestety wbrew naszym oczekiwaniom tytuł naukowy nie zawsze jes
równoważny z kompetentnością ani w reprezentowanej dziedzinie, a już tym
bardziej w kwestiach etyki. Każdy student zapewne może tu wiele na ten temat
powiedzieć. Myślę, że konsternacja jest w większym stopniu nawet spowodowana
degradacją autorytetu niż samą treścą owego przekazu.
Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć myśl Jana Pawła II który powiedział, że
przeszczep jest jedną z najlepszych ofiar jaką w dzisiejszych czasach
człowiek może ofiarować drugiemu.

Miłego dnia, William

1. Data: 2000-01-19 05:48:58

Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Jan 2000 14:43:08 +0100, "William Bonawentura"
<w...@s...uci.agh.edu.pl> wrote:

> [...]
> Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć myśl Jana Pawła II który powiedział, że
>przeszczep jest jedną z najlepszych ofiar jaką w dzisiejszych czasach

Ja w ogóle nie rozumiem jaki jest sens rozpatrywania poglądów moralnych w
kategoriach wykształcenia. To, że wzmiankowany profesor tak uważa w żadnej
mierze nie rzutuje ani na jego wiedzę, ani kompetencje zawodowe ani w ogóle
na nic. Sądy moralne mają do to siebie, że są aprioryczne i w dużej mierze
uwalniają się osądu intektualnego - a więc i naukowego.

To że JP II uważa co uważa to jedno, a drugie to co sądzą np. talibowie. Nie
ma żadnej obiektywnej miary, która pozwoliłaby porównać takie poglądy i
komentowanie ich jest tylko i wyłącznie wyrażaniem własnych poglądów i
wynikającytch z nich sądów. Jeżeli Świadkowie Jehowy nie zezwalają na
trasfuzję to są mordercami, kretynami i kimś tam jeszcze? A może np. Kościół
Katolicki to banda przestępców, bo jego tradycja wymusza śluby wynikające
nie z głębszych pobudek, ale z faktu ciąży co jest źródłem rozlicznych
patologii społecznych? Takie rozważania są nonsensowne.
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

Dieta optymalna - lekarz Kwasniewski, a lobbing , a rezyser Zanussi i pralki Zanussi
JEMIOŁA
Re: Etyka lekarska ( poraz trzeci )
Re: Tutejsi filozofowie...
Sprzedał żonę !!!!!!!!!!!!!!