Trojeść pnąca

1. Data: 2004-08-01 19:10:30

Temat: Trojeść pnąca
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna taką roślinę?Dostałem znów sadzonki tej trojesci,
od dawna próbuje ustalić co to jest,nie mogę znaleźć nazwy.
Zdjęcie dość liche,może pomoże w ustaleniu.Mirzan
http://fotogalerie.pl/galeria/mirzan1452

2. Data: 2004-08-01 19:53:26

Temat: Re: Trojeść pnąca
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Czy ktoś zna taką roślinę?Dostałem znów sadzonki tej trojesci,
> od dawna próbuje ustalić co to jest,nie mogę znaleźć nazwy.

Dobrze, ze wreszcie zamiesciles zdjecie :)
Co to jest - nie wiem. Wiem za to tak na 85% czym to nie jest :)
Moim zdaniem nie jest to w ogole trojesc. Co prawda z tej samej rodziny,
co raczej bardzo prawdopodobne.
Dawniej sugerowalem, ze moze to byc jakis ciemiezyk. Po obejrzeniu zdjecia
moge powiedziec, ze ciemiezyk tez to nie jest (co prawda pewnosci
absolutnej nie mam).
Roslina ta moze nalezec do rodzaju Matelea.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-08-01 20:25:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moge powiedziec, ze ciemiezyk tez to nie jest (co prawda pewnosci
> absolutnej nie mam).
> Roslina ta moze nalezec do rodzaju Matelea.

Ciemiężyk napewno nie bo go mam i znam.Do trojeściowatych należy
napewno.Do Matelea podobny,ale chyba nieto.
Mirzan

4. Data: 2004-08-01 20:49:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Ciemiężyk napewno nie bo go mam i znam. [...]
> Do Matelea podobny,ale chyba nieto.

Tak jak ciemiezyk nie jeden na swiecie tak i Matelea :)
Nie znam wielu trojesciowatych, bo, jak dla nas, sa to rosliny bardzo
egzotyczne.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-08-01 22:10:58

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Miałem w rękach mocno pstrokatego Eleuterokoka odm. "Variegata", ale nie
mogłem się do Ciebie dodzwonić:-((( - i w końcu nie kupiłem (ja nie
przepadam za pstrokaczami).
Daj jakoś znać czy go chcesz - mają mi odstawić do początku września,
wymieniłbym na drugą Ephedrę.

Zdobyłem Kalopanaxa:-), jeszcze Oplopanax i będę miał całą Araliaceae
zimującą w naszym klim.:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

6. Data: 2004-08-02 04:01:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zimującą w naszym klim.:-

Jak pogoda poprawi się,czyli popada,pomajstruję przy drugiej
efedrze.Mam pstry Acanthopanax sieb.variegata,może ten sam?
Zaczekam na te kal i oplo.Mozna je mnożyć z zielnych .
Smilax w namiocie idzie jak burza.Przy telefonie złapiesz mnie rano,
w porze obiadowej i późno wieczorem.
Mirzan

7. Data: 2004-08-02 06:19:51

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://fotogalerie.pl/galeria/mirzan1452

Mirek, jak ogladam Twoje zdjecia z galerii to zawsze siedze z otwarta buzia.
Nie wiedzialam, ze sa czarne bratki.

Magda

8. Data: 2004-08-02 19:33:30

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mirek, jak ogladam Twoje zdjecia z galerii to zawsze siedze z otwarta buzia.
> Nie wiedzialam, ze sa czarne bratki.
>
> Magda

Dodałem jeszcze jedno zdjęcie, bonsai które robi się jedną minutę.
Może też Ci się spodoba?Ten bratek jest byliną,dopiero teraz wiąże
nasiona.
Mirzan

9. Data: 2004-08-03 16:22:55

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodałem jeszcze jedno zdjęcie, bonsai które robi się jedną minutę.
> Może też Ci się spodoba?Ten bratek jest byliną,dopiero teraz wiąże
> nasiona.

Bugenville sa piekne ale wygladaja mi na bardzo delikatne.
Jakims cudem zimuja mi fuksje i to chyba szczyt moich mozliwosci jesli
chodzi o rosliny nie zimujace w gruncie.
W tym roku kupilam jeszcze kilka niecierpkow. Zobaczymy czy im sie uda.
Magda

10. Data: 2004-08-03 20:02:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakims cudem zimuja mi fuksje i to chyba szczyt moich mozliwosci jesli
> chodzi o rosliny nie zimujace w gruncie.
> W tym roku kupilam jeszcze kilka niecierpkow. Zobaczymy czy im sie uda.

W gruncie zimuje Fuchsia magellanica, ma drobne czerwone kwiaty.
trzeba ją na zimę okrywać.Bugenwillę zabieram na zimę do domu,w ogrodzie
chba nie przetrzyma.Niecierpki wymarzną.Niektóre wrażliwe rośliny trzymam
zimą w kopcu z trocin,mróz tam nie dociera.
Mirzan

jaka encyklopedia roslin na cd-rom?
Pompa na 12V
Hosta