Truskawki z biszkoptem

1. Data: 2000-06-06 11:28:21

Temat: Truskawki z biszkoptem
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już narobiliście mi apetytu, to może ktoś mi podsunie jakiś pomysł.

Mam zrobić dziś ciasto z truskawkami, a że czasu będzie niewiele to
wymyśliłam takie coś:
Spód biszkoptowy, na to nawalone truskawek i zalane galaretką, ewentualnie
bita śmietana po wierzchu.

A może ktoś ma lepszy pomysł?
Kiedyś widziałam w sklepie taką "glazurę"(???) do owoców - chyba to było
bardziej skrobiowe niż żelatynowe i chyba Oetkera. Chodziło o to, że nie
zalewało się owoców na cieście galaretką, ale polewało cieniutką warstwą
tego czegoś - wyglądało apetyczniej bo owoce były dobrze widoczne, ale to
było dawno temu.

A może inny spód?
Byle nie masa serowa na zimno.

1. Data: 2000-06-06 11:58:20

Temat: Re: Truskawki z biszkoptem
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@e...elblag.pl> wrote:
> Spód biszkoptowy, na to nawalone truskawek i zalane galaretką, ewentualnie
> bita śmietana po wierzchu.
I bita śmietana pod truskawki :-)

> A może inny spód?
Dodaj do biszkoptu garść wiórków kokosowych, i dorzuć ich też do bitej
śmietany. Albo spód z muesli -- jako zaprawy można użyć miodu i/lub
karmelu, na to krem jogurtowy (jogurt truskawkowy ubity z galaretką,
np. cytrynową, w to wmieszane kawałki truskawek), na wierzch całe
truskawki i polane polewą do tart, o której wspomniałaś.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-06-06 12:05:20

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:pf5%4.4220$q...@n...tpnet.pl...
> Jak już narobiliście mi apetytu, to może ktoś mi podsunie jakiś pomysł.

A moze pizza z truskawkami? Moze daloby sie ja dobrze doprawic (skoro mozna
pieprz do truskawek). I obok truskawek moze szyneczka z indyka albo cos w
tym stylu.

Jader

1. Data: 2000-06-06 12:11:33

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biszkopt przekrojony na pol i przelozony ptasim mleczkiem ze sniezki z
galaretka (z 1 szklanki wody) i z truskawkami w kawalkach, na wierzch
truskawki+galaretka...
j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022

1. Data: 2000-06-06 12:33:49

Od: "anua" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a) w wiadomości: ...
>Jak już narobiliście mi apetytu, to może ktoś mi podsunie jakiś pomysł.

W sobotę musiałam zrobić jakieś cudo urodzinowe dla dziecka,
więc upiekłam biszkopt, z którego miałam 3 placki ,
do tego bita śmietana ze zmiksowanymi truskawkami i zelatyną
/cobynieopadła/ , troche cytryny limonki, żeby nie było zbyt mdło,
no i na zmianę placek - na to truskawki, brzoskwinie i winogrona bita
śmietana . i tak trzy razy, całość na koniec obsmarowałam ta bitą śmietaną
obłożyłam dokładnie owocami , wstawiłam do lodówki aby stężało, potem
polałam gęstniejącą galaretką brzoskwiniowo-truskawkową.
Nieźle wygląda, smakuje jeszcze lepiej, zniknęło w 5 minut.
polecam.
ula.

1. Data: 2000-06-06 12:36:46

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@e...elblag.pl> schreef in bericht
> [...]
> tego czegoś - wyglądało apetyczniej bo owoce były dobrze widoczne, ale to

W Hol. jest cos o nazwie "taartgeleipoeder helder". Przyzadza sie to z
dodatkiem 1/4 l wody lub soku owocowego - zalezy jaki kto chce miec kolor -
i zaraz po zagotowaniu zalewa sie tym owoce ( nie tylko na ciescie ) i po 15
min. mozna ciacho kroic - bez chlodzenia w lodowce. To sie scina
blyskawicznie. Super sprawa! Nie trzeba godzinami czekac az galaretka
ostygnie i zastygnie.
Pozdr,
Danka

1. Data: 2000-06-07 07:27:23

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W programie KOCHDUELL na VOX widziałem jak gościu przyrządzał wielowarstwowy
deser z truskawek przekładanych goframi.

1. Data: 2000-06-07 10:50:11

Od: "Goshia" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

anua <u...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
> do tego bita śmietana ze zmiksowanymi truskawkami i zelatyną
> /cobynieopadła/ , troche cytryny limonki, żeby nie było zbyt mdło, ...

Napisz proszę dokładniej jak robisz bitą śmietanę z truskawkami i żelatyną
do biszkoptu
(ile czego, w jakiej kolejności mieszać, w czym rozpuścić żelatynę, ...)
Narobiłaś mi smaku.

Gosia

1. Data: 2000-06-07 14:54:59

Od: "anua" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Goshia napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>do biszkoptu
>(ile czego, w jakiej kolejności mieszać, w czym rozpuścić żelatynę, ...)

3 op. śmietanki UHT 30% chyba po 0,33
1 op duże i 2 małe żelatyny Oetkera
ok 0,25 dkg truskawek zmiksować z cukrem
MOCNO SCHŁODZONĄ !
śmietane ubijam mikserem, na sztywno tak aby po odwróceniu naczynia nie
wypływała, cukru nie za dużo , bo sypiemy również do
truskawek,
żelatynę zalewam wodą zimną przegotowaną , na tą ilość żelatyny potrzeba
ok 3/4 szklanki wody
jak stężeje, należy szklankę wstawić do garnka z wrząca wodą na b. małym
ogniu i podgrzewać aż sę rozpuści i bedzie przejżysta.
Potem wystawić aby przestygła.

Ubitą śmietanę wymieszać za pomocą miksera z
truskawkami i z przestygnięta żelatyną, należy to zrobić szybko i dokładnie
aby nie porobiły sie gluty.
Potem należy dodać ok. 2 łyżeczek soku z limonki i otrzeć trochę
skórki. Daje wspaniały aromat.
A dalej trzeba wrzucic piąty bieg i szybko obkładać biszkopt
owocami i ta śmietaną bo nawet w upale dość szybko tężeje.

Jeśli chodzi o owoce to wzięłam świeże truskawki, winogrona
i brzoskwinie z puszki. /do srodka i na zewnatrz./
Smacznego.
Jeśli masz jeszcze pytania to zapraszam.
ula.

1. Data: 2000-06-08 07:42:16

Od: "Goshia" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli masz jeszcze pytania to zapraszam.
> ula.

Dzięki, właśnie o taki opis mi chodziło.

Gosia

RE: zmijówka
Re: Robot kuchenny
lodówka